Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aggromagnet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2012
    Innlegg
    286
    Antall liker
    70
    Har fått skrudd litt Skyteam i romjula.
    Planen var jo å ha den original, men et par pils i kombinasjon med diverse webshops så er man plutselig ute og kjøre...

    DSC00555.JPG
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Har litt lyst på en Yamaha MT-09, men det blir nok ikke denne kommende sesongen.
    14_Yamaha_FZ-09_3.jpg
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Så en med sidevogn på snøføret her for et par dager siden...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Om ikke motor så så jeg han her igår... Var endel som kikka
    1535514_10151987487812893_75049881_n.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Skal vi be mod om å endre trådtittel til "Bambadoos monologtråd"?;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Møtte 2 sykler m/sidevogn når jeg kjørte mot Trysil mandag morning. Det så ikke spes. trivelig ut i det møkkaværet (og føret).
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Har for øyeblikket ikke egen sykkel, men det må det bli etterhvert! Allikevel har en under samme tak to stk BMW sykler og to mopeder. Den ene sykkelen(BMWK1300GT som er eiers hjertebarn) står lagret i kjellerstua... En rottweiler-moped står i Garasjen(BMW K1100LT) sammen med den ene mopeden(en veteran Suzuki TS 50X). Den siste mopeden er en Husqvarna moped(!), sjelden vare.

    Som kommende motorsykkellist som kun har kjørt moped i min ungdom er det visse ting jeg ser for meg..
    Da jeg kjørte Supermotard sykkel var det konstant kaldt på lårene, jeg ønsker derfor en sykkel som har flott fin kåpe. Nummer to-tre-fire-fem, er at den skal gå som et uvær, skal ha godt med dreiemoment(600kubikk som trenger turtall er ikke ønsket), være billig i innkjøp, lett å skru på. Kanskje ikke nyeste modell jeg har i tankene.

    En Suzuki GSX 1100EF passer meg bra, fin størrelse, stiv og fin ramme, gode bremser, billig, lettskrudd, god kvalitet(de drar på årene nå dog..), går som et uvær ja? Noen erfaringer? Kanskje ikke den mest lettkjørte, men jeg vet ikke.. Jeg liker den:rolleyes:

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Ural??

    Har ikke selv men har hørt at de gamle er best. Dvs at før de fikk elektronisk tenning og moderne "oppgraderinger" av bremser og slik var de bedre, både med tanke på driftssikkerhet og skrubarhet. En "ekte" Ural skal man kunne reparere med en bit hesjestreng og litt tyggegumme sier såga.

    I utgangspunktet er dette en gammel tysk sykkel fra krigen med den tidens komfort og tekniske løsninger. Som morrosykkel er den nok uovertruffen, men som eneste "kjøresykkel" vet jeg ikke?

    Det er nok endel av disse "primuskjørerne" som kjører MC om vinteren som kjører Ural, så om du leter på nettet etter dem finner du nok både folk som har "hands on" erfaring og muligens også opplysninger om hvem som importerer dem. Er det "Norsk Primusunion" de kaller seg??
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Denne tråden har jeg ikke fått med meg ....?
    Nå som kjøreabstinensene har vært ganske ille en stund fikk jeg tilbud om 4dager i Spania for testkjøring av 2014 Kawasaki Z1000 og Z1000SX, mellom 20-29c sol og nyyydelige og varierte veier var det heelt perfekt på denne tia av året, syklene var forøvrig veldig bra også, likte z1000 spesielt godt med gromt mellomregister, herlig innsugslyd og lekne kjøreegenskaper, skikkelig bøllesykkel:cool:
    Øl i sola var og en slager:p

    Hjemme i garasjen står det to Aprilia, en RSV mille R og en Sxv 550 motard for adrenalinfylt kjøring samt en Victory Judge for cruising , alle i sort og alle med v-twin , er muligens enda en v-twin på vei in om ting går som jeg vil og den er 2t:cool:
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    gleder meg til jeg får sveiv på detta prosjektet igjen :D en hybrid av en suzuki pv ,
    som skal komme med mange egentenkte løsninger, var vel go for rundt 150kmt når den var i form morro var det ihvertfall :D
    men var endel halvferdige løsninger som ikke var akseptable lengre og dermed bare plukka frahverandre igjen :) de 2 første bildene er fra 2011 da den sist var i bruk de 2 nest siste sånn som den står nå og d siste litt om planene vidre med denne :) har lenge lurt på å prøve å lage en miniversion av den legendariske yoshimura gs1000r sykkelen fra 1980 :) så er litt som gjennstår hehe :)

    DSC00883.jpg DSC00878.jpg IMG_0507.jpg IMG_0515.jpg IMG_0277.jpg
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.916
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har erfaring med Ural? Hadde vært artig å hatt en slik som et helårskjøretøy :)
    Husker jeg hadde sommerjobb på Sivilingeniørutdanningen i Narvik sommeren '93.

    En dag var det et voldsomt støynivå på utsiden, og der sto det noen som hadde en bråta med Ural-sykler som var nylig importert, og de måtte kjøre individuelle støymålinger for å få skilter på de...

    Johan-Kr
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Absolutt! Gleder meg til dagen jeg kan ta den ut av vinterlagringa.

    Driver å tenker på hvordan jeg kan kombinere en MC tur og rimeligere service-kostnader i utlandet. Eneste jeg er skeptisk for er mulig ventetid på eventuelle deler som må byttes som kan skape et lite opphold.

    Noen som har erfaring eller nyttige tanker om service i utlandet?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.132
    Antall liker
    9.445
    Servicen koster ca.1/4 i utlandet. Deleprisene ca. 30% av hva de er i Norge. Alle deler er på lager i utlandet. Utenlandske servicemekanikere er myyye flinkere enn norske.
    Dessuten kan du få med deg tax-freekvote hjem.

    Seriøst, sjekk først hva service koster i Norge. Ett annet moment er du legger vel ikke ut på langtur uten å ta service først?
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Dette er snakk om 30K service med ventilsjekk/justering. Forrige gang kostet dette ~10000 norske og jeg tror ikke det trengtes endring en gang. Det blir nok ikke billigere denne gangen.

    Tanken min er å ta båt til tyskland og enten ta service der eller fortsette videre med tog (kan også kjøre lengre sør siden det er 200 mil igjen før nådde 30K km). Dersom det er et fint område kan jeg godt slappe av noen dager til en uke mens servicen blir utført. Ferien blir jo da betalt mer eller mindre fra besparelsene på servicen!
     
    U

    Utgatt18322

    Gjest
    Hei Spiralis.

    Jeg må spørre deg igjen; Hva mener du i tidligere tråd, med at "HA har fint lite i MC tråden å gjøre!"?

    Mvh "Palle"
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Her er ett bilde av min gamle HD Sportster 1200. SS effekt anlegg og div annen småtrim, går bra. Første gen EVO.

    sportster_1200_evo_ulf_greger.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: JEJ

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Hei Spiralis.

    Jeg må spørre deg igjen; Hva mener du i tidligere tråd, med at "HA har fint lite i MC tråden å gjøre!"?

    Mvh "Palle"
    Jo det skal jeg si deg. ( Beklager at jeg ikke har fått med meg at du har spurt tidligere. )

    En sak er at så mange av medlemmene er domfelt for kriminalitet at Onkel Blå har definert dem som "Organisert kriminalitet".

    Det har jeg ikke noe problem med. Det er faktisk en bra del av dem ( husker ikke prosenten ) som ikke har noe kriminellt rulleblad. Og derfor synes jeg det stempelet Politiet setter på dem blir feil. ( En av landets advokater omtale vel HA som "Uorganiserte kriminelle" ;) )

    Men når mer enn 50% av medlemmene ( igjen tall fra Politiet ) ikke har førerkort for MC, ja da synes jeg det blir "litt dumt" å kalle dem en MC klubb!

    Jeg er selv medlem i en MC-klubb og kriteriet for å få være medlem er liksom at man kjører MC.

    Men det er nå meg da.... :rolleyes:

    Det var ikke den kriminielle vinklingen som forårsaket min kommentar, det var mangelen på førerkort.
     
    U

    Utgatt18322

    Gjest
    Hei igjen "Spiralis". Nå skal ikke jeg bruke tiden på prosentregning, men mye av tallene til politiet stemmer over hodet ikke. Jeg sier IKKE at ikke personer i f.eks. HA har begått straffbare handlinger, for det har enkeltmedlemmer gjort. Men når politiet hevder at syv til åtte av ti har begått grov kriminalitet, så er dette bare BULLSHIT. Politiet og Kripos pynter på tallene med alt fra fartsbøter og feilparkeringer, etc. for og få tallene høyest mulig. Og dette har Kripos/politi innrømmet og ha gjort. Og bl.a. dette kommer jo aldri frem i mediene som de samarbeider veldig godt med. 1% klubbene har gjennomgått straffesakene, og domfellelsene og tallene er langt langt under halvparten av det Kripos/politi hevder og forteller til mediene som mange har en så stor tro på. Og sannheten er jo ikke hva mange journalister først søker etter når de lager både overskrifter og reportasjer. Og en journalist sa en gang at vi må skrive det som "appellerer til folks lavere instinkter". Og det sier jo en del. Tankegang med sunn fornuft bruker vi tiden bare mindre og mindre til. Og en annen ting, er at vi snakker jo ikke om flere tusen mennesker som er i disse klubbene. De er til sammen ett hundretall. Det blir hele tiden av Kripos/politi sagt at de er en organisert kriminell bande. Da er det jo rart at flere europeiske høyesteretter har konkludert med at de IKKE er organiserte kriminelle, men vanlige MC-klubber. Men dette kommer heller ikke frem i mediene. Dette inngår ikke i propagandaen. Og folk burde tenke på de i klubbene som (du også sier) IKKE har et kriminelt rulleblad. Og tenk på alle medlemmer, familier, slekt og venner som blir trakassert i mer eller mindre grad bare for at de har tilknytning på en eller annen måte til medlemmer av helt vanlige og fullt lovlige MC-klubber. Jeg kunne skrevet flere bøker om dette emnet. Og jeg må bare også nevne, at det hevdes av Kripos/politi at medlemmene i 1% klubbene skaper frykt blant folk. Men det er absolutt ingen som skaper så mye frykt som media og politi ved og hevde så mye usant om saken. Det er jo bare å se i media. En trenger jo ikke akkurat å kan spalte atomer for og forstå gangen i politiets/medias propagandaministerium.

    Du hevder at mange medlemmer i 1% klubbene ikke har førerkort for motorsykkel. Vet du ikke at mange medlemmer blir fratatt sine førerkort bare fordi de er i straffesaker(også der de blir frikjent). Bare det og være medlem eller tilhører gjør det slik at blåjakkene kan mene og gjøre hva de vil. Politiets metoder er ikke så ulike CIA sine. Her er det fritt frem. Der politiet hevder de har noe på de eller ikke. Og jeg skjønner ikke hvorfor de skal bli fratatt sertifikatet. Men det er vel en del av opplegget. I bl.a. en MC-klubb her i Nordland ble medlemmene fratatt førerkortene etter en razzia fordi de mente de hadde gjort div.(ikke skjenkebevilling), hasj, etc. De ble dømt der og da før straffesak og alt. Og jeg sier igjen; hva er logikken med førerkortene.

    Det blir også rakket ned på medlemmer fra politiet og mange sin side ved og hevde at de ikke har motorsykkel. Vi vet jo at politiet beslaglegger ett og alt hos klubbene. Alt mulig, også motorsyklene(ved og hevde de er stjålet eller ulovlig på en eller annen rar måte). Men visst motorsykkelen var noe av det kjæreste du hadde, hvem ville du ha registrert sykkelen på hvis du var redd for at den skulle bli f.eks inndratt av politiet? Jo, du hadde jo selvfølgelig registrert sykkelen på noen andre du kjente. Men folk tenker jo ikke, de bare bl.a. leser avisen og tror det er sånn. Og mange(ikke alle) av journalistene er fulle av mannsfobi og feminisme, elsker jo og skrive dritt om andre som velger en annen livsstil enn det norske A4-mennesket.

    Og så må jeg få si en ting til i denne omgang, at det hevdes at medlemmene i 1% klubbene er så kriminelle. Da er det jo et STORT PARADOKS at f.eks. norske politifolk og eks. politi oftere er i media(og heldigvis for det) tatt for alvorlig kriminalitet eks. flere drap, vold, sedlighets-forbrytelser, narkokriminalitet, promillekjøring, korrupsjon, osv., osv. enn mc-medlemmer. Da må jeg spørre; Har vi da et kriminelt miljø av politifolk? Jeg må bare spørre.

    Jeg ber flest mulig gå inn på Payback Norge, Sverige, Danmark, Finland sine hjemmesider og les om hva mc-medlemmer blir utsatt for av forskjellig djevelskap fra politi og myndigheters side. Sakene vet vi alle(for de som orker å tenke litt) har som regel flere sider.


    Mvh Palle
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    Utgatt18322

    Gjest
    Ja, du verden det gjør jeg også. Den sykkelen var "Black & Beautyfull", gitt.

    Palle
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Det norske politiet har fortsatt litt å lære av det tyske mtp behandling av medlemmer i 1% klubber.

     
    U

    Utgatt18322

    Gjest
    Du verden. Mange politifolk oppfører seg sånn mot mc-medlemmer også her i Norge, så her i landet trenger de ikke å få noe opplæring. Normal oppførsel ser ikke ut til å være noe de lærer mest om på politiskolen. Og disse væpnede aksjonene med fullbeskyttelse-bekledning og hjelm, tror politiet de skal bli smittet av noe slags virus fra en annen planet eller hva? Og er det noe politiet virkelig kan, så er det å provosere frem handlinger og trakassere. Det så vi tydelig i videoen over.

    Palle
     
    • Liker
    Reaksjoner: JEJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn