Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Var en nydelig ferie. Nesten for fin nedover i Italia... 41 grader i Bolzano med mc klær er rimelig hot..

    Ellers må jeg medgi at mc kjøring er blitt en gubbe sport. Vil anta snittalderen på alle de tusen sjåførene er 50+...
    Jeg er 38 og følte meg ung i fjellene. Ikke mange unge der.
    Det samme ser jeg i Norge også.
    Er ikke det å skaffe seg MC "in" lenger? Eller er det avgifter/forsikring/det å ta lappen etc. utslagsgivende for "rekrutteringen"?.
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Cash: Med att jag gillar stuket så menar jag att det ser snyggt ut. Inte nödvändigtvis att den skulle passa min Falukropp. :p
    Warrior var dretsnygg men jag satt så otroligt illa. För att Warrior och även den där VTX´n på din bild skulle hålla i längden så skulle jag behöva:

    1. Fotpinnarna en aning längre bak 2-4 tum (?)
    2. En annan luftburk. Mitt högerknä tar i.
    3. T-bar styre når jag inte fram till. Ett tillbakadraget styre med längre risers kanske.

    Därför gillar jag min Vicka. Den uppfyllde alla punkter utan att behöva moddas.

    Du, din långskånk, sitter nog bättre på fler hojar. Nackdelen är att du ger för mycket luftmotstånd....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Cash: Med att jag gillar stuket så menar jag att det ser snyggt ut. Inte nödvändigtvis att den skulle passa min Falukropp. :p
    Warrior var dretsnygg men jag satt så otroligt illa. För att Warrior och även den där VTX´n på din bild skulle hålla i längden så skulle jag behöva:

    1. Fotpinnarna en aning längre bak 2-4 tum (?)
    2. En annan luftburk. Mitt högerknä tar i.
    3. T-bar styre når jag inte fram till. Ett tillbakadraget styre med längre risers kanske.

    Därför gillar jag min Vicka. Den uppfyllde alla punkter utan att behöva moddas.

    Du, din långskånk, sitter nog bättre på fler hojar. Nackdelen är att du ger för mycket luftmotstånd....
    Fullvuxen og strømlinje formad ikke sacco sekk design:confused: Men han Doktor P er ju bara en tvärhand høg stoppat i växten! lite mat i Norrland i gamla dagar:rolleyes: hur ska det gå? långa armar:cool:
    (bilden på vtx var den som inte starta, den jag testa var helt orginal)
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Jag var och klämde och kände på två st VTX 1800. Dom är som du sa på telefon inte så värst stora.
    Jag tror vår småvuxne doktor passar rätt Ok på dom. Det var inga T-bar styren utan lätt tillbakadragna.
    Fina maskiner. Skulle gott kunna leva med en Hynda på steroider. :cool: Nu var det dock bara orginalpipor
    på bägge två. Men doktorn har tinnitus och tappar mer och mer hörseln på ena sidan. Så det är väl
    lika bra han får prova orginalen till att börja med. Effekt och vrid finns det ju så det räcker av även
    om dom inte är tweakade så att säga.....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Idag blev det undertegnet bytte av hoj! Mer tilfeldighet kan det vel nesten ikke bli. Skulle se på en Honda vtx1800 -02 meget pen med masse utrs, når jeg kommer in i butiken henger en såld skilt på den:p stått i butikk flere måneder, blir litt deppa/oppgitt.
    Selger gliser litt og sier vi har en annen her til deg, igår kveld blev en -06 1500mil inlevert for salg og selger hade satt en lav pris for en snabb affær, sykkeln helt strøken pedant behandlet, og dessutom meget på kostad med eftermarket utstyr Vance&Hance, Jardine fremflyttede fotregl /håndtag samt Powercommander og optimalisert i benk, såg test resultaten prestandan øket med over 10% 110hk og 158 nm:)
    Etter en provtur var det bare og skrive på papirene! sykkeln har massevis av kraft og drag om man ønsker det, men går helt fint og bare cruise roligt med den også.
    Satt litt på gjerdet mtp på bytte, var fornøjd med det jeg hade, så det måtte dykke opp noe som denne om jeg skulle bytte.
    Så snakka om flaks, denne hade def ikke blitt stående lenge.

    P7200378.JPG

    P7200379.JPG
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Fy s'tan vilket kap, Cash!!!!!! Gratulerar! Av en händelse så köpte Doktor P en VTX han oxå. Jag ska ut
    och prova den i morgon om vädret tillåter, Han säger att det är ett sjujävla drag i den. Och då är den
    inte trimmad som din. Uhhfff, kan bara tänka mig hur den du köpt går då!:cool:
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fy s'tan vilket kap, Cash!!!!!! Gratulerar! Av en händelse så köpte Doktor P en VTX han oxå. Jag ska ut
    och prova den i morgon om vädret tillåter, Han säger att det är ett sjujävla drag i den. Och då är den
    inte trimmad som din. Uhhfff, kan bara tänka mig hur den du köpt går då!:cool:
    Jo takk for det Karla:) åker ner til Göteborg på Onsdag og leverer den gamle og henter den nye, Blir en morsom tur oppøver igen;)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Var en nydelig ferie. Nesten for fin nedover i Italia... 41 grader i Bolzano med mc klær er rimelig hot..

    Ellers må jeg medgi at mc kjøring er blitt en gubbe sport. Vil anta snittalderen på alle de tusen sjåførene er 50+...
    Jeg er 38 og følte meg ung i fjellene. Ikke mange unge der.
    Hvis du ønsker like spektakulære fjelloverganger, et dynamisk MC-miljø som fortsatt er i sped begynnelse og det hele til en oppholdskostnad på rundt 30 prosent av Alpene - prøv Vest Balkan neste gang!
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Fy s'tan vilket kap, Cash!!!!!! Gratulerar! Av en händelse så köpte Doktor P en VTX han oxå. Jag ska ut
    och prova den i morgon om vädret tillåter, Han säger att det är ett sjujävla drag i den. Och då är den
    inte trimmad som din. Uhhfff, kan bara tänka mig hur den du köpt går då!:cool:
    Jo takk for det Karla:) åker ner til Göteborg på Onsdag og leverer den gamle og henter den nye, Blir en morsom tur oppøver igen;)
    Hmmm, man kan f'n inte skicka Dr P att köpa hoj själv. Riktigt dålig i lacken.:p Men dock i ett fint mekaniskt skick.
    Ja, ja.....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Fy s'tan vilket kap, Cash!!!!!! Gratulerar! Av en händelse så köpte Doktor P en VTX han oxå. Jag ska ut
    och prova den i morgon om vädret tillåter, Han säger att det är ett sjujävla drag i den. Och då är den
    inte trimmad som din. Uhhfff, kan bara tänka mig hur den du köpt går då!:cool:
    Jo takk for det Karla:) åker ner til Göteborg på Onsdag og leverer den gamle og henter den nye, Blir en morsom tur oppøver igen;)
    Hmmm, man kan f'n inte skicka Dr P att köpa hoj själv. Riktigt dålig i lacken.:p Men dock i ett fint mekaniskt skick.
    Ja, ja.....
    Maniskt Desperat er han også:rolleyes:
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Befordring på jobb idag. På vei til dagens første oppdrag. Motorsykkelen trekker køer av ivrige hjelpere/passasjerer blant sykepleierne etc, og det er ikke meg imot :) :)

    IMG_0621.jpg
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Rumpa MC var ute och luftade silverryggarna idag. Dr P verkar tänka; "Honda hynda, en Vicka skulle man allt ha haft" :cool: Rompalainen.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Søker medlskap i Rumpa mc!!! Var idag og hentet nye hojen, en moddad variant av Dr P's men blod trimmet:cool: og i ett exelent skick til null og niks i Svenske pesetas;)

    DSC_0449.jpg


    DSC_0448.jpg
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Du får vara hangaround först! Grattis till en bra hoj! Dr P´s gick väldigt bra. Härliga bromsar på den måste
    jag säga. Fick nypa i ordentligt några gånger idag. Kändes väldigt distinkta, lättdoserade och trygga. Stadig
    i hög fart, tog upp den i ca 160 kmh. Kanske lite väl tung för knixig stadstrafik. Men sånt är en tillvänjning.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du får vara hangaround först! Grattis till en bra hoj! Dr P´s gick väldigt bra. Härliga bromsar på den måste
    jag säga. Fick nypa i ordentligt några gånger idag. Kändes väldigt distinkta, lättdoserade och trygga. Stadig
    i hög fart, tog upp den i ca 160 kmh. Kanske lite väl tung för knixig stadstrafik. Men sånt är en tillvänjning.
    Jodå, den er stor og tung, men forbausende lett hanterlig likevel.
    Custom sykler har sine begrensninger da de er generellt lave, men den klarer seg veldigt fint på svingete veier syns jeg og hur stadig som helst i litt fart.
    Superb bremser! best i klassen med kopplat system, men vridmomentet er nog det som virkelig imponerer

    Og morro att handle fra noen som har tatt vare på sakene;)

    DSC_0438.jpg
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Repeterende for mange men likevel en bra og informativ video om hvordan man svinger med 2 hjul

     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Befordring på jobb idag. På vei til dagens første oppdrag. Motorsykkelen trekker køer av ivrige hjelpere/passasjerer blant sykepleierne etc, og det er ikke meg imot :) :)
    På vei til oppdrag med sykepleier og politieskorte?
    motorcycle_thong_cop.jpg
     

    Karla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    5
    Den verkar vara i mint condition, Cash!

    Fick en bra axelväska av medl no2 i Rumpa MC. Man får lätt plats med en 10-15 vinyler i den.:cool: Å nu i helgen när jag
    skulle hämta en böna inne i stan, så fick hennes kruka plats i den åsså. Här en bild på den.
    Rompa.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det går mot slutet på sesongen, man får håpe på en fin Oktober:rolleyes: Byttet til solo sadel på hojen, det gjør seg veldigt bra utseende messigt
    skall også få byttet disse apelsinerne til blinklys neste sesong, samt en mindre diskret regskilt som rydder opp bakpartiet.

    P9210462.jpg


    P9210461.jpg
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Lurer på hva det godeste Biltilsynet hadde sagt til slik kjeglekjøring (8-tall og garasje) på oppkjøringen?
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Egentlig er jeg anglofil og italofil når det kommer til alle typer kjøretøy med motor, men har god forståelse for de som liker både japansk, amerikansk og dansk. Selv har jeg alltid hatt en liten svakheten for det råe imaget til Buell, og det at Buell er lette å kjøre fort på bane med gjør dem ganske fristende for en uten noen særlige evner eller talent:



    Denne vet jeg ikke om er i produksjon. Det stod for lite på nettsiden jeg leste om den til å konkludere, men et annet sted stod det at den var introdusert med Rotax istedenfor V-Rod. Merkelige saker, men rått er det:



    Jeg kjenner bare en som kjører Buell. Han var tidligere aktiv i det som nå er en 1-prosentklubb. Merkelig nok eier han ingen normal Harley, dette er det nærmeste han kommer (Buell er jo eid av HD og ikke Erik Buell). Motoren er i alle fall HD. I likhet med meg er han kanskje mer anglofil, for garasjen (låven) hans har mange flere britiske innslag enn amerikanske.
    Buell X-1 Kjekt å ha i kjellerstuen.
    002.jpg
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    TMHammer'n, flotte mc'er! Black Bomber'en var skikkelig pen. Og en arbeidshest av dimensjoner! Jeg hadde stooor sans for CB450 i min ungdom, men det ble CB750K2 i stedet. Angrer fremdeles på at jeg solgte den...
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Noe sånt kanskje?:)
    Takk for hyggelige ord VilhelmW, Gold Wingen var en jeg importerte fra USA,
    solgt etter kort tid. God sykkel å kjøre.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vilhelm!

    Jeg var i Bodø en tur i sommer (med bil) og etter en liten biltur til ferjestedet ut til Kjerringøy, og på vei tilbake gjennom Rønvika på Nordlandsveien, så sto det et par karer rundt en MC som jeg er 95 % sikker på var samme type og fargekombinasjon som min tidligere Honda VT500C
    Honda500 stor.jpg

    Jeg har prøvd å finne frem til garasjen der jeg mener å huske at den sto og det var på hjørnet av Nordlandsveien og Tjedberget, men dette er jeg dog ikke helt sikker på, men det var langs den veien og før Snippen.
    BodøMC.jpg

    Jeg hadde jo med meg iPaden med bl.a. det bildet øverst her, men ikke i bilen, dog der jeg bodde i Urtegata, men dessverre så ble det ikke til at jeg dro tilbake (med iPad) for å slå av en prat.
    Jeg så den men reagerte litt sent og der og da fikk jeg meg ikke til å snu.
    I ettertid så angret jeg på dette da det hadde vært litt artig, ikke minst at det (kanskje) kunne være min forhenværende (med enda mer flaks)
    Den jeg så der var "ren" uten den stygge vindskjermen jeg hadde på min.

    Nå er jo Bodø ikke direkte liten da, men kanskje ikke større enn at en Motorsyklist som deg kanskje har observert denne og med litt flaks kanskje kjenner til den:cool:

    Jeg var forøvrig inne på å gjøre et forsøk på å få kontakt med deg, men han fjompen jeg bodde hos hadde ikke internettilgang og selv med internet så fikk jeg ikke logget meg inn her på hele turen (slik at jeg kunne sende PM eller lignende)
    Jeg var der fra 28 juni til og med 1 juli, og det var litt rart da det var hele 36 år siden sist og 40 år siden jeg bodde der i et år (flyplassen)

    Mvh.KW
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Nydelig "samling" du har der, TMHammer'n. For tolv år siden omtrent, kjøpte jeg en svært godt holdt GoldWing GW1100. Den var neesten naken, hadde en vindkjerm og lykter ala Harley RoadKing, men toppboks og koffertene fra Vetter Windjammersettet fulgte med..god mc å kjøre langt med, godt drag også, men det ble for mye lastebil for meg. Lite langturer ble det også, så jeg solgte den. Men den CB 750'n som du har stående, kunne jeg godt tenke meg! Styret på min var lavere, nesten rett - men er ikke dette også en K2?? Min var blå- grønn, veldig spesiell farge. Jeg så aldri mange med akkurat den lakken.

    KW, du har kjørt forbi kontoret mitt!! Jeg holder til nest ytterst i Nordstrandveien, når jeg er innom kontoret,da . Garasjene på bildet, kjører jeg forbi minst to ganger daglig. Det er like forbi Flatvoll studentheim, hvor jeg bodde store deler av studietida, og krysset fører ned til Rønvikleira. Jeg var på Kreta da du var her i Bodø, så du hadde nok ikke nådd meg uansett. Jeg har sett to VT500C'er her i byen, en lik den du har bilde av her, og en sjokoladebrun med lysere felter. Når det våres igjen, skal jeg holde utkikk etter VT mc'ene. Husker du reg.nr. på din tidligere perle?


    Denne motorkonstruksjonen var jo "high-tech" da den ble lansert, og er visstnok en skikkelig sliter, som bare går og går. Tror de mest vanlige var CX 500, GL 500 SilverWing og så den unike CX500 Turbo. Tror det var en av de første mc'ene med turbo. De kom vel også i 650 ccm-utførelse, mener jeg?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kul med bilder på gamla hojar! kommer selv från en gammal mc-trad stad, men dette er litt for tidl for meg
    Varg-Olle og gjengen respect!

    450px-TT-stenen.JPG
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Nydelig "samling" du har der, TMHammer'n. For tolv år siden omtrent, kjøpte jeg en svært godt holdt GoldWing GW1100. Den var neesten naken, hadde en vindkjerm og lykter ala Harley RoadKing, men toppboks og koffertene fra Vetter Windjammersettet fulgte med..god mc å kjøre langt med, godt drag også, men det ble for mye lastebil for meg. Lite langturer ble det også, så jeg solgte den. Men den CB 750'n som du har stående, kunne jeg godt tenke meg! Styret på min var lavere, nesten rett - men er ikke dette også en K2?? Min var blå- grønn, veldig spesiell farge. Jeg så aldri mange med akkurat den lakken.



    KW, du har kjørt forbi kontoret mitt!! Jeg holder til nest ytterst i Nordstrandveien, når jeg er innom kontoret,da . Garasjene på bildet, kjører jeg forbi minst to ganger daglig. Det er like forbi Flatvoll studentheim, hvor jeg bodde store deler av studietida, og krysset fører ned til Rønvikleira. Jeg var på Kreta da du var her i Bodø, så du hadde nok ikke nådd meg uansett. Jeg har sett to VT500C'er her i byen, en lik den du har bilde av her, og en sjokoladebrun med lysere felter. Når det våres igjen, skal jeg holde utkikk etter VT mc'ene. Husker du reg.nr. på din tidligere perle?


    Denne motorkonstruksjonen var jo "high-tech" da den ble lansert, og er visstnok en skikkelig sliter, som bare går og går. Tror de mest vanlige var CX 500, GL 500 SilverWing og så den unike CX500 Turbo. Tror det var en av de første mc'ene med turbo. De kom vel også i 650 ccm-utførelse, mener jeg?
    Hei
    Det er en K2-73, Norsk sykkel. Forrige eier var litt stutt i armene derfor satte han på et USA styre. Veldig behagelig sittestilling.
    Sykkelen var originalt med briar brown lakksett.
    TMHammer,n
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Remappet sykkelen idag og måtte ha en tur.. Men høsten/vinteren er virkelig på anmarsj....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har ktm (lc8 motor) og kan bruke tuneecu.. Min sykkel er moddet endel og jeg har funnet et map som har identiske modifikasjoner og som er tunet på mølle i Australia.
    Har også modifisert mange maps og funnet ut hva som skal til for å gjøre sykkelen bedre. Og mye bedre enn rett fra fabrikk er den blitt..
    Nå er det snart vinterservice og olja kom idag. Filter og slikt er i bestilling...
    Må ha ventilsjekk riktignok. Der må jeg enten outsource eller lese meg skikkelig opp.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    [video]http://thechive.com/2012/10/15/the-ulster-gp-at-the-isle-of-man-is-about-as-intense-as-racing-gets-video[/video]

    Guds hellige Oldemor!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn