Bil, båt og motorsykkel Den store Motorsykkel-tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg klarte å impulskjøpe Svartpilen 401 i dag siden det er black week. Har jeg gått på en smell eller er det en trivelig og letthåndterlig motorsykkel?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    763
    Antall liker
    452
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Har ikke prøvd den selv. Men av de jeg kjenner som har prøvd den (to stk), var den artig å kjøre.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Jeg klarte å impulskjøpe Svartpilen 401 i dag siden det er black week. Har jeg gått på en smell eller er det en trivelig og letthåndterlig motorsykkel?
    Grattis! Så på den i våres for ny tll/fra jobb bike. Det er en kjempekul, kvikk og morsom liten sak. (Måtte ha noe litt større og mer komfort orientert selv og havnet på CB 500X)
     

    6c33

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2015
    Innlegg
    49
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Jeg klarte å impulskjøpe Svartpilen 401 i dag siden det er black week. Har jeg gått på en smell eller er det en trivelig og letthåndterlig motorsykkel?
    Grattis med kul sykkel. Har selv en KTM 390 som i praksis er samme sykkel med samme motor.
    Er sikker på du blir fornøyd, hvis det er en lettkjørt sykkel du trenger. Elsker denne størrelsen sykkel til bykjøring.
    Knall til linesplitting:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.342
    Torget vurderinger
    23
    Jeg klarte å impulskjøpe Svartpilen 401 i dag siden det er black week. Har jeg gått på en smell eller er det en trivelig og letthåndterlig motorsykkel?
    Skikkelig barsk sykkel! Har lurt på en slik selv, har gitt meg med vanviddsmaskiner (gapet mellom psykisk og fysisk alder er blitt for stor 🤭) men har lyst på en tohjuling for ferdsel i nærmiljøet sommerstid.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Skikkelig barsk sykkel! Har lurt på en slik selv, har gitt meg med vanviddsmaskiner (gapet mellom psykisk og fysisk alder er blitt for stor 🤭) men har lyst på en tohjuling for ferdsel i nærmiljøet sommerstid.
    Scrambler cafe (?)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.342
    Torget vurderinger
    23
    Vil ha noe lettvint, bare å kaste seg på og frese avgårde til butikken eller badestranda
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ja, enig! Mye bra maskiner i mellom segmentet nå, og vi skandinaver er vel kanskje ikke SÅ fokusert lenger på ccm og 3-sifret antall gamp under tanken(?) Ser denne lages i India eller Thailand, og det er vel greit så lenge kvalitet er OK og prisen ikke er for høy. Jeg ser jo på min 2023 Honda som faktisk er bygget i Thailand at fit&finish ikke er helt der oppe i klasse med tidligere sykler jeg har hatt, av de som er laget i Japan. Men komponenter og holdbarhet har vist seg å holde ekstremt mange kilometer for hardcore turkjørere gjennom mange år allikevel, så her trumper kvalitetskontroll, komponenter og godt teknisk og ergonomisk design.

    Grunnen til at jeg skriver dette? Jo, jeg hadde egentlig tenkt til å gå for en Royal Enfield i år, i samme segment størrelsesmessig. Men ble skremt og feiget ut (Uten å være noen ekspert) da jeg inspiserte sveisingen på rammene først og fremst, og leste noen erfaringer fra eiere som ikke var helt bra.
    Men Triumph har vel andre krav til fabrikk og får vel også skikk på India bygg:)

    Ang. Royal Enfield, så har se gjort en skikkelig oppdatering på Himalayan, -virker svært lovende, så om Lazy B.fortsetter med RE, så vet man jo aldri hva våren bringer🙂

     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Vil ha noe lettvint, bare å kaste seg på og frese avgårde til butikken eller badestranda
    Da er vel Honda CB (ikke R) 600 et greit valg ?
    Personlig ville jeg ha gått for litt mer effekt / dreiemoment enn det en får i 400 klassen.
    Ikke for å kjøre "200 og hælv!!!", men for å ha det lille overskuddet hvis en havner i en situasjon hvor en litt kjapp reaksjon redder det hele.
    Litt avhengig av motortype, la oss si fra rundt 75 hk og opp til rundt 100 et sted.

    2 eks, den CB 600'en har rundt 90-100 hk, ulempen er at de kommer ganske høyt i turtall. Skal en forbi en bil, så må en gjerne ned 2 gir for å få turtallet nok opp.
    Kjøpte i fjor en Ducati Monster S4, den har også rundt 100 hk. Men det kommer mye lavere i turtall, her holder det å gire ned 1 gang. Ofte trenger en ikke å gire ned i det hele tatt. Det er helt greit å puttre rundt på 4 000 eller så.
    My 0.02 osv...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.342
    Torget vurderinger
    23
    Nei - 125 cc holder til tiltenkt bruk! Hvis ikke hadde jeg tredd ræva oppå en feit supermotard selvsagt.... Jeg har 3-500 m. til butikk/post og et par hundre meter til så er jeg ved marka. Bilene skal også få være i fred for meg :) Dette er ment som et latstokk alternativ til tråsykkel serru...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    Nei - 125 cc holder til tiltenkt bruk! Hvis ikke hadde jeg tredd ræva oppå en feit supermotard selvsagt.... Jeg har 3-500 m. til butikk/post og et par hundre meter til så er jeg ved marka. Bilene skal også få være i fred for meg :) Dette er ment som et latstokk alternativ til tråsykkel serru...
    Yngstemann hadde en 125 som gamlefar kunne tenke seg å bruke av og til. Det var ikke noe for den (dengang) halvgamle gubben med begynnende stive ledd. Føltes som at jeg måtte brette meg sammen som en Swiss army knife for å kunne kjøre doningen.
    Vespa 175 tror jeg kunne være tingen for Sluket.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Nei - 125 cc holder til tiltenkt bruk! Hvis ikke hadde jeg tredd ræva oppå en feit supermotard selvsagt.... Jeg har 3-500 m. til butikk/post og et par hundre meter til så er jeg ved marka. Bilene skal også få være i fred for meg :) Dette er ment som et latstokk alternativ til tråsykkel serru...
    Jeg hadde en liten apekatt til det samme formålet Sluket, den er veldig liten men samtidig veldig romslig når den kjøres. Sterk og god motor, veldig stødig og god kjørefølelse. Tok denne også på noen 10 mil+ kjøreturer for morro på små svingete veier rundt i Viken. Mye tomler opp, fliring og godt humør må påregnes. Skulle beholdt den. Dette var min:

    5D7D50E7-7377-431E-9BD3-BE0EE6F536E2.jpeg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    1.953
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Da er vel Honda CB (ikke R) 600 et greit valg ?
    Personlig ville jeg ha gått for litt mer effekt / dreiemoment enn det en får i 400 klassen.
    Ikke for å kjøre "200 og hælv!!!", men for å ha det lille overskuddet hvis en havner i en situasjon hvor en litt kjapp reaksjon redder det hele.
    Litt avhengig av motortype, la oss si fra rundt 75 hk og opp til rundt 100 et sted.

    2 eks, den CB 600'en har rundt 90-100 hk, ulempen er at de kommer ganske høyt i turtall. Skal en forbi en bil, så må en gjerne ned 2 gir for å få turtallet nok opp.
    Kjøpte i fjor en Ducati Monster S4, den har også rundt 100 hk. Men det kommer mye lavere i turtall, her holder det å gire ned 1 gang. Ofte trenger en ikke å gire ned i det hele tatt. Det er helt greit å puttre rundt på 4 000 eller så.
    My 0.02 osv...
    Enig i dette med overskudd, men Hondas 2-cyl 500ccm på i underkant av 50hk er veldig gode må jeg si, etter noen hundre mil ila 2023. Veldig rask respons, og sterk nok i hele registeret til at man slipper mye nedgiring. Samtidig er den fin og crisp og morsom å «gasse» med. Og skal være supersolid. Hatt CB600F også, den gang 600 var hotteste klassen og rødmerkingen var på rundt 14k(?) Der måtte det gires litt mer.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Jeg var irritert på meg selv som brukte sykkelen min alt for lite. ALT for lite.
    Det ble bare de små turene rundt i bygda
    Solgte den derfor, og kjøpte met livs billigste sykkel. yamaha SR400 til 20k🫣
    Fulgte med litt deler som jeg har begynt å bytte ut.
    Artig liten sak, men ikke mye power😂 IMG20230912175413.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Til kjøring i nærområdet synes jeg BMW CE02 ser veldig kul ut.

    Hvis jeg om noen år ender opp med gjeldsarvinger som insisterer på lett mc så står den på shortlisten.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var irritert på meg selv som brukte sykkelen min alt for lite. ALT for lite.
    Det ble bare de små turene rundt i bygda
    Solgte den derfor, og kjøpte met livs billigste sykkel. yamaha SR400 til 20k🫣
    Fulgte med litt deler som jeg har begynt å bytte ut.
    Artig liten sak, men ikke mye power😂 Vis vedlegget 976823
    Sr ene til yamaha er kule , de store 1 cylinderne går alldri av mote . Magisk torq og kjøre glede i flere av dem ,, ikke minst hånterbare
    :D
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.438
    Antall liker
    1.506
    Torget vurderinger
    29
    Sr ene til yamaha er kule , de store 1 cylinderne går alldri av mote . Magisk torq og kjøre glede i flere av dem ,, ikke minst hånterbare
    :D
    Enig.
    Jeg hadde en 2016 mod SR-400 tidligere (for å spare hodsykkelen).
    Men det skal sies, 83-modellen er merkbart sprekere enn 2016-modellen.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en anelse om at Sluket ikke liker Vespa 175?
    Men det er vel Vespa 300ccm man skal ha som en voksen mann? Har en barndomskamerat som byttet fra ZX6R til Vespa 300 og han har aldri angret, følger trafikken selv med 2 voksne.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.378
    Antall liker
    102.342
    Torget vurderinger
    23

    Her er en annen hendig liten pocketbike jeg godt kunne eid!


    1702249257133.png
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Nei nå må vi ha noe full blods maskin her

    rc8-c 890 lille cross plane motoren ,,, bare 140 hk men også bare 140 kg i race utgaven

    Inngangs billetten er 1 mill ,,på kjøpet er med en ukes track day tur i malaysya

    Screenshot 2023-10-15 at 15-42-51 KTM RC890 R Limited Edition.png
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Barsk. Utsolgt på litt over 2.5minutt, men ser prisen er ca 40k USD for kun sykkelen.
    Tviler på at den tangerer millionen her men man vet aldri.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn