Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    .tore. skrev:
    KJ skrev:
    Pakke!!

    Jeg sitter på jobb og har just pakket ut HeadRoom Portable Micro Amp. Den er produsert 14. oktober, serienummer 1600 - så den er praktisk talt rykende fersk. Første inntrykket er kompakt og solid, «flatemålet» er litt større enn iPod Classic. Fakturaen fra HeadRoom kom med tillegg på USD 50 i frakt. Ved levering hadde ikke UPS noe krav om mva, så jeg får se an hvordan dette funker ..

    Det er strøm på batteriet ved levering (LiPo 7,4V 2200 mA iht spec), så jeg sitter og nynner litt ved tastaturet. Veldig foreløpig og helt rykende ferskt førsteinntrykk av lyden sammen med iPod Classic og Sennhesier HD380 Pro er forholdsvis transparent/åpen, men en anelse mørkere enn direkte ut av iPoden, og naturlig nok enda litt mørkere med crossfeed. Crossfeed funksjonen er ellers ganske diskret. Fin oppløsning og utklinging i diskanten og litt mer vekt i de nedre oktavene. Det er kanskje litt rundere og feitere bass? Kanskje litt avrunding i «anslagene»? Det kan virke som HD380 sin «markering»/resonans/forvregning i øvre mellomtone under trykkes litt, det kan også være at iPoden evt har et bidrag her som blir mindre som følge av enklere last i MicroAmpen. Det virker ikke som kombinasjonen iPod Calssic og MicroAmp har nokk «saft» til å «stresse» HD380. MicroAmpen har tre nivåer for forsterking, og på høyeste forsterking og volmet på maks så spiler kombinasjonen mer enn høyt nok til å gi varige hørselsskader.

    ... nynner videre ... to be continued ...

    mvh
    KJ
    Har samme inntrykk. Har også nettopp fått denne i posten fra Headroom, sammen med Denon AH-D5000. Etter mye innspilling er hodetelefonene begynt å bli bra, men bassen er i meste laget, selv koblet til en nøytral hodetelefonforsterker. Med headroomen blir det mer bass, og med crossfeed blir det omtrent bare graut. Har allerede bestilt Jmoney pads (bygger 1-2 cm lenger ut) og skal ta en markl-mod. (Link under) Det er virkelig potensiale i hodetelefonene, så jeg håper bassen kommer på plass til slutt. Hvis ikke må enten Headroomen eller Denonene ut.

    Jeg vet ikke helt hva slags alternativer jeg har til Denon. Må være like comfy, helst lukket, og like gode, bare med litt mindre bass. Noen som har tips?

    http://www.head-fi.org/forums/f4/ho...-headphones-markl-denon-ah-d5000-mods-299627/
    En liten oppdateringsrapport om det jeg skrev over: Fikk endelig jmoney pads i posten i går. Utførte markl-moden og slenge på de nye lammeskinnsputene. Ser helt idiotisk ut med de gigantiske putene, ser ut som om jeg har fått en liten bombe gjennom hodet :) Jeg kompenserte det økte trykket mot ørene med litt hardhendt bøying og tøying av bøylen til den ble litt løsere. De er også blitt litt tyngre pga de større putene og en anselig mengde dynamat, men de er fremdeles gode å ha på. Hvis man har store ører kan de nye putene kanskje bli litt trange. Jeg tror mine er ganske gjennomsnittlige, og det går akkurat uten at det føles trangt.

    Jeg valgte å kjøpe disse putene fordi det var vanskelig å få de originale til å bygge langt nok ut ved å følge mod-oppskriften (stappe med fiberloft). Det så ut som om sømmene holdt på å sprekke, og de ble knallharde. De nye er riktig nok også hardere, men ikke så ille som dette ble. Dessuten er de ekte skinn, noe disse klokkene fortjener.

    Moddejobben: Modden er funnet i linken over. Har gjort alt utenom fiberloft i kppene, noe som markl heller ikke anbefaler lenger. Jeg hadde liten tro på at dette skulle gjøre underverker. Modden gjør jo ikke annet enn å dempe chassis og kopper. Du tar med andre ord ikke bort noe bass, bare resonnanser. Kunne dette virkelig bli så bra? Det var en drittjobb. Føy for noe kliss, og omstendelig pirk med stiv nakke som resultat, men ingen komplikasjoner i alle fall.

    Lyden: Det er bare en ting å si: Har du et par slike, eller AH-D7000? Da er det bare å brette opp armene og sette i gang. Jeg kunne ikke leve med bassen slik den var. Nå er de transformert til de beste hodetelefonene jeg har hørt, så langt i alle fall. Jeg kan ikke gi noen superdetaljertdetaljert beskrivelse av forandringen, til det har de ligget for lenge i skuffen, men det er heller ikke nødvendig. Når den overflødige bassgrauten forsvinner, åpner alt seg opp. Alle som har hatt et anlegg med overdreven bass vet hvordan hele frekvensområdet blir maskert og ødelagt av dette, spesielt hvis den i tillegg er utflytende pga av ulike akustiske problemer. I tillegg oppleves bassen som mye tørrere og strammere. En annen ting jeg merker tydelig er at jeg ikke blir sliten i ørene. Slik det var før moddingen kunne du kjenne bassen svært fysisk, en slags følelse av overtrykk inne i klokkene som gjorde deg sliten i ørene med en gang, og gjorde normalt lyttenivå uaktuelt. Dette er mer eller mindre helt borte nå. Jeg opplever frekvensgangen nå som tilnærmet nøytral. Kanskje en anelse hellende møt høyre og en anelse hengekøye, men det er i alle fall en frekvensgang som høres bra ut. De kan fremdeles virke en anelse basstunge i forhold til det jeg er vant med fra hodetelefoner, men det kan være utstrekningen i bassen som lurer meg. Dette er subjektivt, det er vanskelig å sammenligne med en referanse over høyttalere siden fysisk bass mangler.

    Kombinert med Headroom micro blir det nå akseptabelt, men fremdeles litt mye bass med crossfeed innkoblet. Dette strekker seg et stykke oppover, så lyden blir generelt fyldigere og varmere. Det kan oppleves som litt mye på "tett" musikk, f.eks med mye gitarer. Stort sett liker jeg det slik, siden bassen er mye mindre utflytende enn før, og lydbildet blir betydelig bedre med crossfeed. På musikk som blir i meste laget med denne varme lyden, skrur jeg bare av crossfeeden. Det er uansett ofte den type musikk der crossfeed utgjør minst forskjell.

    Jeg prøvde hodetelefonene bare så vidt på med de nye putene løst på før jeg utførte moddingen, så jeg har ikke et velfundert inntrykk av hvor mye som skyldes putene og hvor mye som skyldes moddingen, men av det lille jeg hørte kan det virke som om begge deler utgjør omtrent like mye og altså er nødvendig for et godt resultat.

    For ordens skyld: De har spilt noen hundre timer før jeg gjorde dette, noe som er nødvendig får å få noe intrykk av hva det endelige resultatet blir. De endrer seg en god del med innspilling.

    Litt bilder:




    Pause med litt nattmat. Mmmmmomelett! Var så godt i gang med kameraet, og omeletter er jo alltid fine å se på ;D
    Arbeidet ble utført om natten pga lakenskrekk og underutviklet tålmodighet.
     

    Vedlegg

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Du fortjener honnør for en kjempefin post, .tore!
    Akkurat sånn at andre kan ha virkelig nytte av den.
    Grundig, praktisk, med ærlige personlig lyttebeskrivelse, og skikkelige bilder. Sånt liker jeg, det var bare det.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    zimon skrev:
    Sennheiser HD600, Musical Fidelity X-Can-v2 og X-PSU. Just love it, makes me all fuzzy and warm,
    som lyden.
    I vår kjøpte jeg en pent brukt Original Master Headphone Amplifier

    http://www.original-cd.com/index-products-ma.htm

    Omtale her: http://www.soundstage.com/allinyourhead/allinyourhead200605.htm

    Selges her: http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=shopping&category=2020

    Kjøpte den for bruk på kontoret, der det ofte kan bli sene kveldstime, og da er det kjekt å kunne ha god musikk i øret når man skal gøre en del rutinearbeid. Kjøpte dertil et par AKG K530 hodeltelfoner. Godt fornøyd med disse og forsterkeren. Nå har jeg ikke fått testet forsterkeren noe særlig, i den forstand at jeg på kontoret foreløpig bare bruker en rimelig Pioneer DVD spiller som signalkilde. Var meningen å skaffe noe annet, men - så lenge jeg er rimelig fornøyd med kvaliteten på det jeg får på øret når jeg jobber, så har jeg ikke sett behov for det. Har dog hatt med forsterkeren hjem og prøvd side om side med mine X-can v3 og HD600. Master forsterkeren kom godt ut av det møtet. Der X-can v3 heller mot det varme, heller Masteren mer mot det analytiske og er litt hvassere i toppen, men ikke så mye at jeg blir utmattet av å lytt til den. Om jeg måtte velge mellom de to hadde jeg nok valgt X-can, med den litt søte/varme rørlyden som jeg aldri blir lei av. K530 var et kupp til prisen, de var rimelige i utganspunktet, og ekstra rimelig ble det ved et tilbud på cdon i vår som det ble tipset om her på hfs. De synes også å passe godt sammen med Master forsterken. Fin og rimelig kombo med andre ord. Takk for tipset til de som tipset, og takk til han her på hfs som solgte meg forsterkeren billig :)

    Edit: Glemte å si at det fine med K530 er de er nokså lette, lettere å ha på hodet enn f.eks. HD600.
    Ikke det at HD600 er vond å ha på, bare litt tyngre. Har jeg HD600 på en stund så glemmer jeg at de er der.
    Gjorde akkurat det her en dag, da jeg heiv på en cd med et åpningskutt hvor det skramles i metall. Glemte
    at jeg hadde hodetelefonen på - og at volumet var skrudd opp, kvapp derfor til og slo av stømmen til anlegget da jeg var sikker på at noe var galt...det tok to tre sekunder før det gikk opp for meg hvor lyden kom fra :)
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ønsker meg en usb-dac/headamp til kontoret og etter litt surfing har jeg endt på denne:
    http://www.audio-gd.com/En%20audio-gd.htm

    Modellen som heter "FUN" har omtrent alt jeg ønsker meg untatt et vakkert utseende og til prisen finner jeg ikke maken. Artig med alle modulene som kan byttes ut også. Vuderer alternativet å droppe dacen og gå for c2c ampen med stepped attenuator istedet og så bruke Iphonen som kilde inntil jeg finner en god dac. Det blir omtrent dobbbelt så dyrt selv om jeg kan ta dacen på sikt, og rent teknologisk virker "FUN" i versjon "A" å være på omtrent samme nivå som C2C selv om bedre deler og dedikert psu nok gjør C2C hakket vassere. Problemet med å bruke Iphonen en stund er at man ikke er sikker på at ampene er immune mot mobiltlf støy, noe jeg synes har vært litt sjenerende i den tiden jeg har brukt Cmoy og Iphone.
     

    JensL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2003
    Innlegg
    222
    Antall liker
    8
    Sted
    Akershus
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    duality skrev:
    Vurderer et par hodetelefoner og sitter igjen med disse kandidatene:

    BEYERDYNAMIC DT990 http://www.hpx.no/PartDetail.aspx?q=p:1056518;c:36377
    og
    DENON AH-D2000 http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/denon_ah-d2000_hodetelefon_svart.htm

    Vill gjerne høre noen erfaring rundt disse:)
    Først og fremst, DT990 er åpen og D2000 er lukket.
    Så hvis du trenger å isolere deg litt fra omverdenen, er nok D2000 et bedre valg uansett.

    Hvis det ikke betyr noe, vil jeg nok faktisk holde liten knapp på DT990.
    Denon D2000 er en veldig god hodetelefon, men DT990 er litt mer underholdende og artig å høre på.
    Mye smak og behag her, dog.
    Personlig har jeg veldig sans for Beyerdynamics lydfilosofi.

    Du kan jo forsåvidt også vurdere DT990 Pro, som har det gamle designet:
    http://www.hpx.no/PartDetail.aspx?q=p:1056499

    Den ser litt mer 80-talls ut, men lyden er omtrent den samme og prisen over 1.000,- lavere.
    Bøyla klemmer litt mer på skallen, men den er enkelt å bøye ut.

    Begge DT990'ene er svært solide og tåler nok mer tung bruk og juling enn D2000.

    Men både D2000 og DT990 er absolutt bra greier og "trygge" valg.
     

    duality

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Innlegg
    325
    Antall liker
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    JensL skrev:
    duality skrev:
    Vurderer et par hodetelefoner og sitter igjen med disse kandidatene:

    BEYERDYNAMIC DT990 http://www.hpx.no/PartDetail.aspx?q=p:1056518;c:36377
    og
    DENON AH-D2000 http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehor/hodetelefoner/denon_ah-d2000_hodetelefon_svart.htm

    Vill gjerne høre noen erfaring rundt disse:)
    Først og fremst, DT990 er åpen og D2000 er lukket.
    Så hvis du trenger å isolere deg litt fra omverdenen, er nok D2000 et bedre valg uansett.

    Hvis det ikke betyr noe, vil jeg nok faktisk holde liten knapp på DT990.
    Denon D2000 er en veldig god hodetelefon, men DT990 er litt mer underholdende og artig å høre på.
    Mye smak og behag her, dog.
    Personlig har jeg veldig sans for Beyerdynamics lydfilosofi.

    Du kan jo forsåvidt også vurdere DT990 Pro, som har det gamle designet:
    http://www.hpx.no/PartDetail.aspx?q=p:1056499

    Den ser litt mer 80-talls ut, men lyden er omtrent den samme og prisen over 1.000,- lavere.
    Bøyla klemmer litt mer på skallen, men den er enkelt å bøye ut.

    Begge DT990'ene er svært solide og tåler nok mer tung bruk og juling enn D2000.

    Men både D2000 og DT990 er absolutt bra greier og "trygge" valg.
    takktakk.. la ikke merke til att de var åpne/lukket, men det er ingen hindring.. skal kjøpes inn fordi jeg skal snart studere og har ikke mulighet til og spille på høyttalerne når jeg vill pga "nabostudenter", pluss att de er bedre og bruke når jeg gjør lekser. skal ikke brukes utenfor hjemme. lener personlig mer og mer mot dt990
     

    Cello

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    32
    Antall liker
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Er det innspillingstid på hodetelefoner?

    I såfall hva er det som endrer seg og hvor lang tid tar det før de er innspilt?

    Cello
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jupp.

    For AKG K-701/702 så anbefales det ca. 300t

    Så her går det 24/7 med musikk :)
     

    Cello

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    32
    Antall liker
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hva med AKG K530 som jeg har mottatt idag?

    Cello
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Cello skrev:
    Hva med AKG K530 som jeg har mottatt idag?

    Cello
    Er vel mange meninger om innspilling av headphones? Mulig "burn-in" hjelper, men jeg har selv et avslappet forhold til det, altså; lar innspilling skje via lytting.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Cello skrev:
    Hva med AKG K530 som jeg har mottatt idag?

    Cello
    Selv synes jeg K530 låt bra så og si med en gang jeg. Kan ikke si å ha registrert noen særlig endring etter de første timene.
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Har alltid vært litt skeptisk til elektrisk burn-in, har selv hørt forbedringer, tror jeg, men det kan godt være kun placebo/forventninger. Mekanisk innspilling derimot, som høyttalere, og spesielt finmekanikk som PUer og hodetelefoner, det må til. Mine Denoner forandret ikke bare kvalitet, men til og med tonebalanse etter noen hundre timer.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    For en drøy uke siden trengte jeg noen plugger til å bruke på Kystbussen, men sitter fortsatt på gjerdet med tanke på hvor mye jeg vil betale og hva jeg vil ha. Derfor stakk jeg innom Clas og kjøpte de dyreste pluggene til Exibel. Til 129 kroner var det ikke mye å tape på det, og guttungen trenger likevel nye plugger til Zen-en sin. Sålenge de ikke har noen ulyd så kan også jeg klare meg med dem også sålenge jeg sitter på gjerdet.

    Men gjett om jeg ble skuffet. Jeg hadde faktisk ventet meg mye bedre lyd for 129 enn det som kom ut av dem rett fra esken. Det låt aldeles grusomt. Slankt i bassen hadde jeg forventet meg, men dette var den mest ujevne frekvensgangen jeg noensinne hadde hørt. Betoninger og en nasal mellomtone som skar i ørene gjorde at jeg tenkte at disse går rett til guttungen etter å ha kommet hjem. Med løfte om noe bedre senere. Heldigvis lot jeg pluggene stå i pc-en istedenfor å dra dem ut med en gang. Der ble de stående og spille nettradio over natten uten at jeg tenkte over det. Og neste morgen var situasjonen en helt annen. Nå spiller jeg lav musikk på dem når jeg sovner hver natt, og det låter skapelig. Godt nok til det bruket, og strengt tatt godt nok til nettradio på Kystbussen også. Det er ikke mulig å gi noen skikkelig vurdering av lyden siden eneste hodetelefonutgang for minijack her i huset er laptop-en, og noe adapter har jeg ikke. Derfor blir laptop-ens begrensninger sannsynligvis større enn pluggenes. Men det er ikke lyden i skittbillige plugger det handler om her, det er innbrenning. Og hvis erfaringer med slike plugger er sammenlignbar det som hender med dyrere head fi så kan det være direkte dramatisk forandring i lyden bare over noen få timer. Jeg har ikke kjøpt helt nye hodetelefoner som jeg har lyttet til før innbrenning siden tidlig på åttitallet, så jeg har ingen andre referanser. Og den erfaringen jeg fikk med Exibel var rett og slett ekstrem. Fra totalt ubrukelig til vokalmusikk til å bli jevnt over skapelig til det meste.

     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.443
    Antall liker
    450
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hallo :) Har en kompis som eie Sennheiser HD414 headsett,veit noen kor man få tak i skumgummi til dem,e seff gått i oppløsning ::) Håpe ikkje dette blir førr OT ;)

    mvh Filip
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    880
    Antall liker
    921
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    F.E. skrev:
    Hallo :) Har en kompis som eie Sennheiser HD414 headsett,veit noen kor man få tak i skumgummi til dem,e seff gått i oppløsning ::) Håpe ikkje dette blir førr OT ;)

    mvh Filip
    Ebay.com er din venn
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.443
    Antall liker
    450
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Mange takk,skal sende linken til han :D

    mvh Filip
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Slettet et inlegg som jeg skrev her i tråden, da det satte et ufordelaktig lys på Argon AH-1. Det viste seg at den reduserte kvaliteten jeg opplevde kom som følge av feilkobling. Nå funker Argon fint her hos meg.
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ok, jeg stusset litt på det der ja, at det skulle låte bedre rett fra ipoden. Men du har altså kjøpt deg et par AH-D2000? Da er det bare å brette opp ermene og modde ;) Modden er så vidt jeg vet samme som på 5000 som du finner link til lenger oppe i tråden. Vel verdt det om du gidder å investere en time eller to.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    .tore. skrev:
    Ok, jeg stusset litt på det der ja, at det skulle låte bedre rett fra ipoden. Men du har altså kjøpt deg et par AH-D2000? Da er det bare å brette opp ermene og modde ;) Modden er så vidt jeg vet samme som på 5000 som du finner link til lenger oppe i tråden. Vel verdt det om du gidder å investere en time eller to.
    Ja, jeg har handlet AH-D2000. Kommer tilbake med noen tanker og kanskje et bilde eller to etterhvert.
    Modding blir det neppe snakk om, jeg liker å ha produktene orginale. Legger meg likevel moddebeskrivelsene på minne i tilfelle jeg skulle ombestemme meg. :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det står som en kommentar til artikkelen ::)

    Men PJ har rett: Vi har kjørt lyden digitalt fra en laptop til to hodetelefonforsterkere/DA-konvertere.

    Én av dem er en RME ADI-2, den andre er en Benchmark DAC1 USB.

    http://www.rme-audio.de/en_products_adi_2.php
    http://www.benchmarkmedia.com/system1/digi...verter/dac1-usb
    Etter en del AKG'er så vet jeg disse trenger mange timer før de "er der", det er heller ingen informasjon om testeksemplaret kommer rett ut av boksen eller om de har fått de nødvendige timene. Med "riktig" amp så er ikke disse bassfattige fra starten av heller ;)

    dinside burde ta en titt på hvordan 6moons gjør dette ;)

    http://www.6moons.com/audioreviews/akg2/702.html

    eller stereophile

    http://www.stereophile.com/headphones/806akg/
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg synes ikke den testen til dinside var det helt store.

    Å ha bassen som et ankepunkt på AKG'ene synes jeg høres rart ut, den er der og den går helt ned.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    Jeg synes ikke den testen til dinside var det helt store.

    Å ha bassen som et ankepunkt på AKG'ene synes jeg høres rart ut, den er der og den går helt ned.
    Jeg har sneket meg til etpar kjempekorte lytt med AKG K701 med Benchmark'en ved etpar-tre anledninger. Den gir et umiddelbart inntrykk av å ha en habil hodeteleforforsterker innebygd; men sånn instantly så gir den ikke akkurat inntrykk av å være den ideelle amp til K701.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anonym skrev:
    Jeg synes ikke den testen til dinside var det helt store.
    Å ha bassen som et ankepunkt på AKG'ene synes jeg høres rart ut, den er der og den går helt ned.
    Enig!

    http://www.dinside.no/833828/test-hodetelefoner-i-saerklasse

    Fri og bevare oss.
    "...lette å drive....tyngste og mest kompakte bassen....tydelig diskant.." Orden på kvalitetskriteriene der.
    Og så HD650 foran AKG 702!
    Vi er mange her inne som eier/har eid begge to, lurer på hvor mange av disse som er enig i den rangeringen.
    Og en lukket partybass-boomer på topp! Denon gjør forresten rimelig vondt på mine ører, jeg har virkelig prøvd. Godt da at vi er ulikt skapt, ellers hadde vel AKG kostet skjorta.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg sitter å lurer på et hodetelefonoppsett men den testen der gjorde meg bare forvirret i forhold til det jeg har lest her og på head-fi, hvis noen har hørt flesteparten i testen og vil gi en sec.op her så hadde det vært fint.

    Hvor kan man foresten få hørt akg k702 på skapelig elektronikk på østlandet, hadde ikke vært en uting om samme plass hadde alternative merker?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Du kan jo også få hørt på K701 her og der sikkert, siden de låter likt (eller tilnærmet likt) så vil det vel gi deg en nokså presis ide om hvordan K702 vil låte.
     

    TommyL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    cruiser skrev:
    Jeg sitter å lurer på et hodetelefonoppsett men den testen der gjorde meg bare forvirret i forhold til det jeg har lest her og på head-fi, hvis noen har hørt flesteparten i testen og vil gi en sec.op her så hadde det vært fint.

    Hvor kan man foresten få hørt akg k702 på skapelig elektronikk på østlandet, hadde ikke vært en uting om samme plass hadde alternative merker?
    Kan dette være noe for deg? ;)
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,57362.0.html
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vet ikke helt hvor her og der er, bor i vest telemark så jeg er ikke kjent i hifi butikkene i oslo/omegn, får ta meg en ringerunde tenker jeg.

    Har sett på de akg'ene på brukten men jeg vil gjerne høre litt først, gjerne på forskjellige alternativer.

    Leste gruppetesten i hifi world, den klager også på fraværende bass på akg'ene. Må nok høre å danne meg en mening selv.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rare greier det der. Det er absolutt bass i 701/702, den er dog ikke massiv og buldrende, men stram, detaljert, varm og går hele veien ned. 701/702 trenger en strømsterk forsterker for å vise sitt potensiale.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det er akkurat det; bassgjengivelsen er i aller høyeste grad ikke fraværende, men naturlig slank og presis, akkurat som man forventer fra ekte instrumenter i virkeligheten.

    Alle som har hørt et symfoniorkester i en god sal, og som har et minne om hvordan kontrabassrekka hørtes ut, vil nikke gjenkjennende når de hører den fra K701. Derimot undervurderes hvor tricky denne er å drive; jeg synes å ane et mønster hos kritikere; de har ikke ofte egentlig utstyr egnet for å drive denne til fulle.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Tester er vel egentlig ikke så lett å lese for oss som ikke har så mye peiling.. i forhold til utstyr som blir brukt og renomè evt preferanser til den som utfører testen.

    Når det gjelder den testen i hifi world så ble det brukt en ant amber 3t og mf x-can v8p
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jøgga skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg synes ikke den testen til dinside var det helt store.
    Å ha bassen som et ankepunkt på AKG'ene synes jeg høres rart ut, den er der og den går helt ned.
    Og en lukket partybass-boomer på topp!
    Jeg har kjøpt meg et par av disse og er ekstremt fornøyd. Ser at du hinter(!) om basskvantitet, og det samme er jo nevnt i testen det linkes til. Kan noe av dette handle om matching mot hodetelefonforsterkeren? Selv bruker jeg Argon AH-1 med moderat suksess, og bruker dem også rett i en iPod touch. Jeg vil ikke på noen måte være enig i at denne hodetelefon har noen overdrevet bass i noen av disse konfigurasjonene. Hmmm...
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    En tusenlapp eller to? Dette er jo bare et fragment av en Ikea-stol til etpar-tre hundrelapper. Jøje meg..
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg er egentlig godt fornøyd med mitt woo audio stativ. Men, formen på disse er tiltalende - det blir nok heller til at jeg putter de pengene i en eames stol. ::)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    SOEDAL skrev:
    Jøgga skrev:
    Anonym skrev:
    Jeg synes ikke den testen til dinside var det helt store.
    Å ha bassen som et ankepunkt på AKG'ene synes jeg høres rart ut, den er der og den går helt ned.
    Og en lukket partybass-boomer på topp!
    Jeg har kjøpt meg et par av disse og er ekstremt fornøyd. Ser at du hinter(!) om basskvantitet, og det samme er jo nevnt i testen det linkes til. Kan noe av dette handle om matching mot hodetelefonforsterkeren? Selv bruker jeg Argon AH-1 med moderat suksess, og bruker dem også rett i en iPod touch. Jeg vil ikke på noen måte være enig i at denne hodetelefon har noen overdrevet bass i noen av disse konfigurasjonene. Hmmm...
    Jeg tror deg, du hører minst like godt som meg, og jeg vet at det finnes mange som er enige med deg. Full respekt der, og du tar ikke feil. Men hodetelefoner er det veldig sprikende oppfatninger av, og det blir veldig subjektivt. For meg låter det feil av alt som likner lukket konstruksjon, hører det med en gang jeg får greiene på hodet. Noe av forskjellene i oppfatning kan skyldes anatomi, der er vi ofte ulike (i hvert fall jeg), og jeg tror det har mye med musikksmak å gjøre også. Jeg ligger mest i feltet for akustisk musikk på moderat nivå, med elektrostater som referanselyd, også på hodet, der vet jeg at folk som syns at bassgitar er viktig ikke ´trives´. Siden ting er så subjektivt er det litt greit at alle uttrykker ærlig hva de opplever, uten å tråkke hverandre for mye på tærne.

    Hilsen
    Jørgen
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Har en sak på vei til mine DT770pro

    Matrix Mini-i Balanced DAC/Pre

    Specs:
    * D/A DAC chip AD1955 x 2
    * Full balanced stereo design
    * Up to 24Bit/192kHz sampling
    * Low jitter receiver chips and seperate clock
    * Built-in headphone amplifier, for up to 600 ohm headphones
    * OP275/OPA2604 opamps
    * Balanced/Unbalanced outputs
    * Various inputs
    * Large screen VFD
    * Designed and tuned for audiophile


    * Digital Input:
    - Optical: toslink, 44.1-192kHz
    - Coaxial: 75 ohm RCA/BNC, 44.1-192kHz
    - USB: USB-B, 44.1-48kHz
    - AES/EBU: Standard XLR balanced, 44.1-192kHz
    * Digital Output:
    - Coaxial RCA
    - 44.1-192kHz
    - Support AC3, DTS
    * Analog Interface:
    - RCA/XLR
    - Frequency Response: 20-20kHz
    - Signal to Noise Ratio: 120dB
    - Dynamic Range: 118dB
    - Distortion 0.0002% (1kHz)
    - Stereo Separation: 110dB
    * Power Support: AC 220-240V/100-120V (Please specify)
    * Front Panel Color: Silver
    * Case Color: Black/Silver (Please specify)
    * Weight: 2 kg
    * Dimension: 205 x 155 x 48mm (L x W x H)

    Mer info om den på head-fi

    http://www.head-fi.org/forums/f5/matrix-mini-i-balanced-dac-hp-amp-441960/
     

    Vedlegg

    • 73.4 KB Visninger: 659

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vidar P skrev:
    En tusenlapp eller to? Dette er jo bare et fragment av en Ikea-stol til etpar-tre hundrelapper. Jøje meg..
    Det er jo i ekstrem grad et nisjeprodukt. Produsenten blir neppe rik. Jeg har ikke bruk for innretningen, har hodetelefonene liggende bak skapdører.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn