Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Er det noen som har noen av de nyere forsterkerne til Woo Audio ? Spesielt WA6-SE. Betraktninger.
    Jeg har hatt dem forrige versjonen av WA6-SE. Å den var veldig bra. Bygd som tanks og drev det meste jeg prøvde på den veldig godt. (Grado SR325is, HD800, HD650) Jeg likte den spesielt godt sammen med Grado settet.
    Hifiman HE6 var ikke noe sukse så den var ikke så kraftig. Men de andre drev den uten problem. Det er noen år siden jeg haddde den så husker ikke helt lyssignatur å den slags.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Gå inn på linken over alt det han sier og skriver stemmer angående FA-10,ja den gir ut 16w på se og xlr sjelden man trenger så mye watt men de er der vis du skal bruke hifiman susvara eller audeze lcd4 med flere.
    Testet den også med forskjellige inear propper med low gain ingen problemer med susing eller støy så denne ampen er laget får å spille alt.
    Det jeg liker med denne ampen er at den låter så naturlig og med autoritet ,og den får også hodetelefoner jeg hadde gitt opp til å låte bra.
    Så vis du er ute etter noe nytt burde du prøve den,de som jobber på Flux er seriøse liker du den ikke så er det bare å sende den tilbake,men det tror jeg ikke du gjør.
    Modhouse Audio Argon MK3 har mye bass men det er kvalitets bass og med et utrolig stort lydbilde,men den trenger også mye power får at den skal spille bra.
    Han var ganske fornøyd med den ja, det var ikke noe tvil. Helt sikkert veldig bra amp, hva ble forresten total prisen på den? Den er jo faktisk ikke galt priset i forhold til mye annet hodetelefon ting.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Han var ganske fornøyd med den ja, det var ikke noe tvil. Helt sikkert veldig bra amp, hva ble forresten total prisen på den? Den er jo faktisk ikke galt priset i forhold til mye annet hodetelefon ting.
    Totalpris 10.000 det tok over 1mnd før jeg hadde den i hus,sammenlignet med noe av det jeg har hatt og prøvd til 2-3 ganger prisen så er jeg fornøyd jeg.
    Betaler du ca 3-4 tusen til får du FCN-10 samme greia men med dac.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Woo audio er kvalitet lurte seriøst en stund på å kjøpe WA22 tenkte også på wa6-se greie folk å snakke med,hørte på en får lenge siden tror det var wa2 det låt bra.
    Men synes jeg får mere headamp får pengene med Flux FA-10
     

    bskahj

    Medlem
    Ble medlem
    09.06.2019
    Innlegg
    13
    Antall liker
    5
    Sted
    Oslo & Bergen
    Noen her som har erfaring med WA-5?
    Frøkna har lenge hat lyst på høyttalere, mens jeg sverger til Bottlehead Mainline (SET)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    S

    svk

    Gjest
    Har endelig funnet meg vente dac her inorge. Men har høyeste bud på en ebay dac. Går det an å trekke bud på ebay før budrunden/fristen utgår?
     
    S

    svk

    Gjest
    Har funnet den knappen men skjer ingenting når jeg trykker på den.
    har funnet en rotel rdg 1520 her til lands
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Har funnet den knappen men skjer ingenting når jeg trykker på den.
    har funnet en rotel rdg 1520 her til lands
    Da får du sende en mail til ebay om at du ikke kan trekke budet og skriv også en til selger om problemet det går bra det
     
    S

    svk

    Gjest
    Finnes det noen fornuftige klokker med xlr kontakt? Tenker lavere prisleie. Under 3500kr
     
    S

    svk

    Gjest
    Nettop handlet der. Koselige folk. Pakke på vei i posten. Holder på å by på en hp forsterker med både jack og xlr. Ser nå etter at jeg er langt ute i budrunden at det kun er xlr som gir full guff
     
    S

    svk

    Gjest
    Fikk raskt svar på mail. Faktisk om kvelden.
    Pakka ligger allerede på posten.klar til henting.
    Fin kommunikasjon hele veien
     
    S

    svk

    Gjest
    Sliter med at avspilling stopper opp når jeg bruker iphone/usb. Musikk lagret lokalt på iphone
     
    Sist redigert av en moderator:
    S

    svk

    Gjest
    Ser ut som det er mulig å oppdatere sw for oppnå bedre stabilitet. Har ikke r45 adapter. Da da blir det pc og streaming over nettverk. Funker knall
     

    Vedlegg

    Sist redigert av en moderator:
    S

    svk

    Gjest
    Flere med creative e5 her inne?tenkte å bruke denne som usb-spdif converter.
    Får opp i dac at optisk er koblet til. Men ingen lyd. Står optical pcm 44.1 når e5 slås på. Hva er galt? Skal ikke dette fungere?

    edit: fikk det til å virke på pc.ser ikke ut som denne funksjonen er aktiv med mobil/brett
     
    Sist redigert av en moderator:
    S

    svk

    Gjest
    Hvor kan en kjøpe en ok digitalkabel med coax i ene enden og optisk i andre enden?
    Edit
     
    Sist redigert av en moderator:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Trenger vel strengt tatt en boks som kan endre signalet fra elektrisk til optisk?
    Optisk er vel lys?
    Eventuelt - se signaturen :rolleyes:
     
    S

    svk

    Gjest
    Trodde det var samme type signal. Da blir det verre.
    Har en dac med kun en optisk inn. Skulle ha koblet til 2 enheter som bare har optisk ut.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    914
    andre som har prøvd denne? makan til kupp har jeg sjeldent vært borti.


    noe flat sammenlignet med store åpne løsninger, men overraskende smooth. litt tilbaketrukken i diskanten (de må gjerne opp i volum) men ikke så vassen som portapro og uten overvekt i bassen, eller noen andre steder for den del...
    jeg syns de er bedre enn mine sennheiser 595 (som skriker oppover og har ingen dypbass) samt ksc75 og portapro. ifølge Z reviews parkerer den også Pro4AA.

    edit; etter å ha brukt kvelden til å switche mellom diverse sett er de kanskje litt i overkant mørke oppover. liker du lyse hodetelefoner så kjøp noe annet. men øretrettene er de iallefall ikke.

    "This is the most easily-recommendable audio thing I’ve reviewed in a very long time. It’s a great starter open-back headphone with sound quality that I’d find good in a $150 product."
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    andre som har prøvd denne? makan til kupp har jeg sjeldent vært borti.


    noe flat sammenlignet med store åpne løsninger, men overraskende smooth. litt tilbaketrukken i diskanten men ikke så vassen som portapro og uten overvekt i bassen, eller noen andre steder for den del...
    jeg syns de er bedre enn mine sennheiser 595 (som skriker oppover og har ingen dypbass) samt ksc75 og portapro. ifølge Z reviews parkerer den også Pro4AA.

    "This is the most easily-recommendable audio thing I’ve reviewed in a very long time. It’s a great starter open-back headphone with sound quality that I’d find good in a $150 product."
    Mmmm.
    nye jobb klokker...

    finner ikke iphone 3.5 mm adapteren min
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    andre som har prøvd denne? makan til kupp har jeg sjeldent vært borti.


    noe flat sammenlignet med store åpne løsninger, men overraskende smooth. litt tilbaketrukken i diskanten (de må gjerne opp i volum) men ikke så vassen som portapro og uten overvekt i bassen, eller noen andre steder for den del...
    jeg syns de er bedre enn mine sennheiser 595 (som skriker oppover og har ingen dypbass) samt ksc75 og portapro. ifølge Z reviews parkerer den også Pro4AA.

    edit; etter å ha brukt kvelden til å switche mellom diverse sett er de kanskje litt i overkant mørke oppover. liker du lyse hodetelefoner så kjøp noe annet. men øretrettene er de iallefall ikke.

    "This is the most easily-recommendable audio thing I’ve reviewed in a very long time. It’s a great starter open-back headphone with sound quality that I’d find good in a $150 product."
    1595434960952.png
    1595434960952.png

    Synes denne er like bra har begge to enig et funn til den prisen
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    914
    de deler nok samme driver, men syns det fysiske designet endret litt lyden til det bedre. forsåvitt merkelig at en fullstørrelse sennheiser (forgjenger til 599) ikke har dypbass i det hele tatt, mens en $25 liten plastikkdings fra koss takler det. jaja :)

    elf.JPG
     
    S

    svk

    Gjest
    Tok frem mine porta pro for et par uker siden. Putene var gått i oppløsning. Hadde tenkt å kaste de. Men etter ett raskt søk på nettet så fant jeg ut at det finnes org erstatningsputer. 99kr for 3par
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    914
    kom over denne på twitter. låter det så bra som det ser ut mon tro?
    akg.JPG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn