Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    svk

    Gjest
    Ser den stort sett får bra kritikk. Er det ikke pga at den er utgått,den er billig? Ser ut som normalprisen har vært nærmere 2000
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ser den stort sett får bra kritikk. Er det ikke pga at den er utgått,den er billig? Ser ut som normalprisen har vært nærmere 2000
    Ok. Jeg pløyde meg bare gjennom noen anmeldelser på headfi og youtube. Ikke meningen å være negativ. Jeg pløyde gjennom en del reviews på headfi og youtube.
     
    S

    svk

    Gjest
    Har slått den ifra meg. Tenker mer på noe stasjonært. Vurdere å kjøpe rega ear og supplere med ei rega snurre også
     

    Even808

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.08.2017
    Innlegg
    52
    Antall liker
    3
    Litt om egne erfaringer med jakt etter amp og hodetelefon siste årene....

    - Startet i sin tid med HD650 og en Rega Ear MK2. Ble aldri begeistret for kombinasjonen.

    - Så ble Rega oppgradert til Graham Slee Solo. Betydelig bedre, men solgte likevel Graham Slee Solo etter et års tid.

    - Kjøpte så for noen uker siden JDS ATOM ($99!) etter mye lesing rundt på nett. Driver HD650 og andre hodetelefoner jeg har meget godt og er den beste kombinasjonen jeg har hatt i hus. Løfter også mine Grado SR225

    - Har alltid synes HD650 farger innspillingen litt for mye og fikk denne uken inn ett sett HD600. HD600 er hakket mer nøytral og gjengir innspillinger mer slikt de er tenkt låte. Ja, HD600 mangler litt av fylden til HD650, men det er nettopp denne fylden jeg synes ´ødelegger´gode innspillinger. På innspiller som låter litt tynt, kan det derimot være en fordel med HD650 sin klangkarakter. Lest flere steder at mastering engineers selv foretrekker Hd600. Nok om det.

    - Så får vi se hvor lenge jeg blir med kombinasjonen HD600 og JDS Atom. Budsjettvennlig er det i alle fall..
    Helt enig i dine observasjoner. Jeg hadde lenge HD650, og jeg følte alltid de ikke nådde helt opp til forventningene mine, spesielt når det kom til akustisk og klassisk musikk. HD650 er kanskje noe mer "allround" enn HD600, men jeg føler HD600 er mer "high end" og høyoppløst. Om du liker HD600 må jeg jo anbefale deg å sjekke ut Stax-komboene som ligger ute på finn nå, evt. på oslohificentral (gode priser der). Jeg anbefaler L300 og L500 på det sterkeste, og holder de i samme liga som mine tidligere Stax SR-007 mk1 i de fleste sjangere - og foretrekker nok L500 for klassisk og akustisk pga. presentasjon.
     

    lano2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    294
    Antall liker
    144
    Sted
    Mandalitt
    Har Sony noen åpne headset, som kan måle seg med Focal, Sennheiser...osv ? Prisnivå 20-båtpenger..

    Det er jo å banne i kjerka å si at jeg skal bruke de til mastering/nedmix, men... jeg sier det likevel.. :rolleyes:
    Må gjerne funke bra på en Naim DAC-V1
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Da har jeg endelig fått fingeren ut og laget (3D printet) en ny bøyle til 303ene. Hadde ikke sort Bengalac så jeg tok for morro skyld noe gullmaling. Ikke make til originalen med det var så mye styr med opphenget på den at jeg gjorde det enkelt; knakk av resten og laget en bøyle jeg kunne skru på. Skal lage en ny bøyle i tre til Signaturene (303 var kjøpt inn brukt pga jeg var så treg med å fikse Signaturen, det var umulig å få tak i nytt headband til de gamle Signaturen, nyere bøyler passer ikke). Det gamle hadde langt bedre kvalitet uansett enn det dritet som er til Lambda 303, hadde ikke lyst å kjøpe nytt til en ganske ublu pris for noe så dårlig når den knakk i festet.

    Bøylen har feste til skrue på siden, kan absolutt lage en til og sørge for en bedre finish, men det var jo litt morsomt å endelig fått gjort dett.

    Stax 303.jpg
     
    S

    svk

    Gjest
    Noen som har prøvd første gen parasound zdac?
    Skal bruke denne sammen med en schiit magni
     
    S

    svk

    Gjest
    Bestillte meg en grado forlengelsekabel igår. Blir for kort med 3meter kveilet kabel. Orker ikke å sitte på gulvet,bedre å sitte i benken.
    Hva kan jeg få for en pent brukt creative E5?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Vet ikke om dette er rett tråd, men jeg har et defekt ørehøyttaler sett.
    Minijacken er brukket.
    Går det an å fikse?
    Og kan jeg gjøre det selv?
    Hvordan?

    20200524_125302.jpg
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Hva har knekket hvor? Kan du bare bytte kabel eller må du lodde på hodetelefonsiden?
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    FLUX.jpg

    Fikk denne godsaken får noen dager siden bruker den sammen med Denafrips Ares II jeg har hatt og har en del headamper denne er den beste jeg har hørt mere info her https://fluxlab-acoustics.com/ den er helt ny på markedet driver alt av hodetelefoner
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Grattis med ny headamp. Hvilken hodetelefon bruker du?
    Har litt forskjellige typer hodetelefoner Hifiman Arya, Audeze lcd2 c akkurat nå sitter jeg med Beyerdynamic Amiron Home som jeg har slitt litt med å like men den likte denne headampen ,sitter å tenker på å handle inn noen nye hodetelefoner men har ikke bestemt meg helt på va enda.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Venter på Modhouse Audio Argon MK3 skal komme bestilte dem i mars 12-13 uker ventetid på dem.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Venter på Modhouse Audio Argon MK3 skal komme bestilte dem i mars 12-13 uker ventetid på dem.
    fostex.JPG

    Bestilte den balanserte versjonen av Modhouse Audio Argon MK3 ,det er modifiserte Fostex T50rp
     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Det var jo knall hodetelefoner da. Ikke hørt noen av de sjøl. Men jeg hadde Hifiman Ananda en liten stund og likte de godt. Jeg spurte for jeg er på utkikk etter en god hodetelfon forsterker til Grado RS2e. De er litt vriene å få til å synge skikkelig. Men når de får riktig forsterker foran blir det veldig bra. Syntes jeg.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har noen av de nyere forsterkerne til Woo Audio ? Spesielt WA6-SE. Betraktninger.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Vis vedlegget 643025
    Bestilte den balanserte versjonen av Modhouse Audio Argon MK3 ,det er modifiserte Fostex T50rp
    Spennende med denne da, har ikke hørt noe av de sjøl. Men er dette en litt bass fokusert hodetelefon ? Eller er jeg helt på jordet?

    Gir forresten den forsterkeren din ut 16W på både se og xlr utgangen?
     
    S

    svk

    Gjest
    Ser mange reklamerer med at forsterkerene deres driver alt fra 16-600ohm. Alle har forskjellig effekt .
    Dette må da være et salgstriks?
    Hvor mye effekt trenger man? Finnes det noen liste over hva som passer sammen?
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Spennende med denne da, har ikke hørt noe av de sjøl. Men er dette en litt bass fokusert hodetelefon ? Eller er jeg helt på jordet?

    Gir forresten den forsterkeren din ut 16W på både se og xlr utgangen?
    Gå inn på linken over alt det han sier og skriver stemmer angående FA-10,ja den gir ut 16w på se og xlr sjelden man trenger så mye watt men de er der vis du skal bruke hifiman susvara eller audeze lcd4 med flere.
    Testet den også med forskjellige inear propper med low gain ingen problemer med susing eller støy så denne ampen er laget får å spille alt.
    Det jeg liker med denne ampen er at den låter så naturlig og med autoritet ,og den får også hodetelefoner jeg hadde gitt opp til å låte bra.
    Så vis du er ute etter noe nytt burde du prøve den,de som jobber på Flux er seriøse liker du den ikke så er det bare å sende den tilbake,men det tror jeg ikke du gjør.
    Modhouse Audio Argon MK3 har mye bass men det er kvalitets bass og med et utrolig stort lydbilde,men den trenger også mye power får at den skal spille bra.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Gå inn på linken over alt det han sier og skriver stemmer angående FA-10,ja den gir ut 16w på se og xlr sjelden man trenger så mye watt men de er der vis du skal bruke hifiman susvara eller audeze lcd4 med flere.
    Testet den også med forskjellige inear propper med low gain ingen problemer med susing eller støy så denne ampen er laget får å spille alt.
    Det jeg liker med denne ampen er at den låter så naturlig og med autoritet ,og den får også hodetelefoner jeg hadde gitt opp til å låte bra.
    Så vis du er ute etter noe nytt burde du prøve den,de som jobber på Flux er seriøse liker du den ikke så er det bare å sende den tilbake,men det tror jeg ikke du gjør.
    Modhouse Audio Argon MK3 har mye bass men det er kvalitets bass og med et utrolig stort lydbilde,men den trenger også mye power får at den skal spille bra.
    Glemte å skrive at denne testen er basert på FNC-10 det er det samme som FA-10 men med dac
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn