Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nå har vel Loevhagen Sieveking Omega-stativene og kan uttale seg om dette i praksis, men da jeg så på dem hos audionorge synes jeg det er litt lavt - det blir litt lite plass til kabelutgangene nede.
    Jeg har forøvrig en slik




    http://www.ebay.com/itm/Headphones-...ltDomain_0&hash=item4cff8d99ab#ht_1269wt_1394

    Sjekk også denne - i PAPP
    http://www.tested.com/news/how-to/articles/1823-tips-to-make-your-own-awesome-headphone-stand/1/

    En svært solid en..
    http://www.audioaffair.co.uk/Hi-Fi-Racks-Wood-Headphones-Stand/product_6204
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    Likte denne litt.
    Hvor, Johnny?

    ---

    Sieveking er større enn man tror. LCD-2 med kabelkobling rett-nedover passer stativet. 3K eller 1K? De drops-stativene til 3K passer ikke min smak, og prisen virker hinsides.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk. :) USD72 er til å leve med - dersom størrelsen er lik Sieveking Omega...
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Noen trigget kjøpenerven til Loevhagen her…? ;D
    MF boksen inneholder M1HPA? Lett å like! Du får formodentlig en god helg Johnny ;D
    -Rein
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kjøpenerven er (nesten) helt nedslitt. :)

    Alt av surrerundtutstyr er solgt. Har kun stereo igjen - og nok head-fi til surrerundt. ;D

    Av DIY-planer så er det 1: Bygge G100 i et trestativ. SÅ god er G100.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rein skrev:
    Noen trigget kjøpenerven til Loevhagen her…? ;D
    MF boksen inneholder M1HPA? Lett å like! Du får formodentlig en god helg Johnny ;D
    -Rein

    Ting er litt sammenklemt her nå men vi for håpe d åpner seg opp etter noen hundre timer eller så... ;D

    God helg til deg og !!
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Har lagt til et par Beyer Dynamic DT 770 Pro 80ohm i samlingen. Kan ikke måle seg med Grado GS1000, M E N hvilken bass det er i dette settet! Kjerringa ble litt lei Grado pga at de spiller nesten like høyt på utsiden, så DT770 ble kjøpt etter litt googling på området. Disse er av den lukkede typen og demper 18db. Lyden er rockete og med fyldig men likevel detaljert bassgjengivelse. Til nesten 10% av prisen på Gradoene må det jo sies at disse er et kupp!!! Kan trygt anbefales til alle med litt begrenset budsjett. Skal du koble de direkte til mp3 spiller el ht-utgang så er det vel 32ohm versjonen som gjelder ;)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Grado GS1000 og DT770: Er ikke dette egentlig for spesielt interesserte? Hva er det du liker med dem? :)
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Grado GS1000 og DT770: Er ikke dette egentlig for spesielt interesserte? Hva er det du liker med dem? :)
    Jo det skal jeg forklare deg i klartekst:
    1. Disse er ikke analytiske: de takler all slags musikk og bitrate.
    2. Rockefot! Disse gir ekstrem glede av allt avspillingsmateriale.
    3. Dere som kun spiller HIFI musikk: kan anbefale enten AKG K701/702 el Sennheiser HD800, også mye brukt av studioteknikere ;D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hvordan avgjør bitrate hodetelefonvalg?
    Hva mener DU med HIFI-musikk? Jeg må spørre, fordi jeg tror egentlig ikke jeg hører så mye på såkalt HIFI-musikk. Sikkert derfor jeg har solgt mine K70x og HD800...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anfield skrev:
    Min stemme, både fra min estetiske sans og lommebok, stemmer på de nedenfor.... :)
    +1 (eller pluss ein på alternativt målføre) som ungdommen uttrykker det.
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Hvordan avgjør bitrate hodetelefonvalg?
    Hva mener DU med HIFI-musikk? Jeg må spørre, fordi jeg tror egentlig ikke jeg hører så mye på såkalt HIFI-musikk. Sikkert derfor jeg har solgt mine K70x og HD800...
    Me fare for å virke flåsete, så synes jeg dine to spørsmål kanskje bør besvares av andre? Da slipper jeg å gå i uanstendigfella :p
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Dette er ikke forumet for de beskjedene - så kjør på. :)
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Dette er ikke forumet for de beskjedene - så kjør på. :)
    Tror jeg avstår denne gang, Fått for mye kjeft for den stOOre kjeften min :-\
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Grado er hinsides overpriset her på berget. Jeg liker å få en dose av Grado lyden innimellom, men prisnivået i Norge er bare fjollete.

    Jeg skal ikke kaste meg på bølgen og si at DT770 er dårlige klokker, for det synes jeg ikke at de er. Min datter har konfiskert mine DT770 32Ohm (og mine MTPC propper). DT770 80Ohm er det eneste jeg har solgt som jeg ikke angrer på å ha solgt. Men det er ikke fordi jeg misliker lyden, men jeg mener lyden fra for eksempel Denon AH-D2000 er bedre. DT770 koster mindre enn halvparten av AH-D2000, så hva annet kan man forvente hvis man sammenligner disse to ellers sammenlignbare lukkede bass monstrene?

    -Rein
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rein skrev:
    Grado er hinsides overpriset her på berget. Jeg liker å få en dose av Grado lyden innimellom, men prisnivået i Norge er bare fjollete.

    Jeg skal ikke kaste meg på bølgen og si at DT770 er dårlige klokker, for det synes jeg ikke at de er. Min datter har konfiskert mine DT770 32Ohm (og mine MTPC propper). DT770 80Ohm er det eneste jeg har solgt som jeg ikke angrer på å ha solgt. Men det er ikke fordi jeg misliker lyden, men jeg mener lyden fra for eksempel Denon AH-D2000 er bedre. DT770 koster mindre enn halvparten av AH-D2000, så hva annet kan man forvente hvis man sammenligner disse to ellers sammenlignbare lukkede bass monstrene?

    -Rein
    kan jo bare si meg enig i dette! Priser i norge er vel også for spesielt int. Nei, kjøp fra trygge nettbutikker i utlandet! Husk på å legge til frakt og så moms(blir som regel dyrere enn du trodde) ;D
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Filosofisk spørsmål til head-fi-folket:

    - Hvilken dreining tar tyngden i lydsignaturen innen head-fi i 2012 - 2014?
    - Hvorfor?

    Jeg tror man har fått et skille, fordi noen produsenter har innsett at det finnes en nisje innen for atypisk head-fi-lyd. Tror derfor markedet for begge lydsignaturer kommer til å leve side om side. Betingelsen er selvsagt (her på berget) at importører / forhandlere (som f. eks. AudioNorge) våger å satse på andre modeller enn mainstream.

    Ja, til et mangfold. :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg satser på

    A. Ergonomi
    B. Minst mulig lyttetretthet, mest mulig musikk.

    A følger B visa versa, vektlegging usikker.



    edit: eeeeeeeh jeg er konsument, ikke produsent. ::)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Med fokus på lyttetretthet, så er jeg tilbøyelig til å si at den nye lydsignaturen er det rette. :) Rent komfortmessig - ja så har de nye produsentene noe å lære. Men, så lenge det låter bra i timesvis pr dag. så er de p.t. tilgitt.
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Prisnivået for mye er ikke så feil her til lands, men Grado stikker seg ut i eksepsjonell negativ retning.

    HifiMan, Audeze, BD, Sen., osv. har helt greie priser over disk i Norge, hvis du bare er litt prisbevisst, og det er da ingen grunn til å kjøpe fra utlandet og undergrave den norske handelsstand.

    -Rein
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Faktisk så sparer man over 2K ved å kjøpe HE-6 fra HiFiMAN her i Norge, kontra direkteimport. Ganske oppsiktsvekkende.
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Med fokus på lyttetretthet, så er jeg tilbøyelig til å si at den nye lydsignaturen er det rette. :) Rent komfortmessig - ja så har de nye produsentene noe å lære. Men, så lenge det låter bra i timesvis pr dag. så er de p.t. tilgitt.
    100% enig ;D
    Men HE-500 har egentlig ganske god komfort.

    -Rein
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nappet frem gode HE-6 og koblet dem opp til G100 med Q. Ikke verst. Egentlig. :)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    tråden her er idiotisk uspesifisert lang.
    Kan noen i korte trekk fortelle hvorfor kreke seg ca 8 minutter bort til Torggt.Bad og løse ut penger til nok et sett hodephoner til fordel for den halve månedlige rasjon vinyl rett over gangen. Hifinisse 5-6-7-8-s eller hva det nå er. Venter i PMS spanung.

    Edit; disse større greiene. Egen type plugg, forsterker?
    Edit, edit; Lagervare? Begynner å bli for gammal til den slags ventevarming. Grip dagen eller hva det heter
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hvis du er hakket mer diffus, så får du nok svar. :)

    Lange tråder er vår forbannelse, siden admin og mods selv ikke liker head-fi. :p
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    DAChild skrev:
    Loevhagen skrev:
    Grado GS1000 og DT770: Er ikke dette egentlig for spesielt interesserte? Hva er det du liker med dem? :)
    Jo det skal jeg forklare deg i klartekst:
    1. Disse er ikke analytiske: de takler all slags musikk og bitrate.
    2. Rockefot! Disse gir ekstrem glede av allt avspillingsmateriale.
    3. Dere som kun spiller HIFI musikk: kan anbefale enten AKG K701/702 el Sennheiser HD800, også mye brukt av studioteknikere ;D
    Hva er det å ikke like med DT770? Ekstremt god byggekvalitet, en rimelig pris og en lyd som er mye bedre enn ryktet skulle tilsi.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Med fokus på lyttetretthet, så er jeg tilbøyelig til å si at den nye lydsignaturen er det rette. :) Rent komfortmessig - ja så har de nye produsentene noe å lære. Men, så lenge det låter bra i timesvis pr dag. så er de p.t. tilgitt.
    Hva mener du egentlig med den "nye" lydsignaturen? Jeg vet at du er glad i Audeze og den lyden de serverer, men hvem andre bidrar til revolusjonen din?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anfield skrev:
    Loevhagen skrev:
    Med fokus på lyttetretthet, så er jeg tilbøyelig til å si at den nye lydsignaturen er det rette. :) Rent komfortmessig - ja så har de nye produsentene noe å lære. Men, så lenge det låter bra i timesvis pr dag. så er de p.t. tilgitt.
    Hva mener du egentlig med den "nye" lydsignaturen? Jeg vet at du er glad i Audeze og den lyden de serverer, men hvem andre bidrar til revolusjonen din?
    Jeg vet ikke om d er noen revolusjon men om du har tatt en titt på den store weben i det siste så finner du Adeze i stort sett alle sammenhenger der det finnes (seriøse) klokker. Jeg har lest litt om klokker i d siste og stort sett uansett hvilken krok jeg har vært i har Audeze enten vært nevnt, eid eller brukt i ulike sammensetninger. Bort på Head-fi er vel en oversvømmende antall av deltakerne utstyrt med nettopp LCD-2, så at den er meget populær er ikke til å stikke under en stol....-
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Klar over det johnnygrandis. Jeg kjenner godt til Loevhagens kjærlighet for Audeze, og jeg er selv begeistret for lyden de leverer. De er litt "motsetning" til veldig mange andre hodetelefoner som ofte har enkeltparametre som imponerer i starten (litt overdreven diskant, stor svulmende bass) men som etterhvert viser seg å øke sjansen for lyttetretthet. Der er ikke Audeze som jeg kjenner dem.

    Jeg har ofte dradd parallellen litt til høyttalere, der jeg har høyttalerprodusenter som Sonus faber, Vienna og Martin Logan som noen av mine desiderte favoritter. Lydsignaturen deres vil nok også kunne appellere til de som liker Audeze. Diskant som er luftig og som bare "er der", uten pågåenhet og imponatoreffekt og en lydsignatur som gjør at du lett kan sitte i timesvis å lytte uten å risikere "blødende trommehinner" og lyttetretthet. IMO.

    Spørsmålet var egentlig stilet på bakgrunn av dette innlegget fra Loevhagen tidligere:

    Filosofisk spørsmål til head-fi-folket:

    - Hvilken dreining tar tyngden i lydsignaturen innen head-fi i 2012 - 2014?
    - Hvorfor?

    Jeg tror man har fått et skille, fordi noen produsenter har innsett at det finnes en nisje innen for atypisk head-fi-lyd. Tror derfor markedet for begge lydsignaturer kommer til å leve side om side. Betingelsen er selvsagt (her på berget) at importører / forhandlere (som f. eks. AudioNorge) våger å satse på andre modeller enn mainstream.

    Ja, til et mangfold.
    Ergo; hvem andre menes det enn Audeze bidrar til denne nevnte "atypiske" head-fi lyden det referes til. Og; spørsmålet er ikke sarkastisk stilt, det er ærlig og nysgjerrig ment....
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ErosLoveking skrev:
    Jeg satser på

    A. Ergonomi
    B. Minst mulig lyttetretthet, mest mulig musikk.
    Er det ikke en fare for at minst mulig lyttetretthet står i kontrast til mest mulig musikk?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rein skrev:
    Grado er hinsides overpriset her på berget. Jeg liker å få en dose av Grado lyden innimellom, men prisnivået i Norge er bare fjollete.
    Stereofil mente at Grado er de man får mest for pengene med. Når jeg fikk testet endel av deres utvalg så kunne jeg si meg enig (bortsett fra at bassen i de åpne Gradoene ikke er i samme liga). Men da tenker jeg på de rimligste som klarer seg meget godt mot mye dyrere hodetelefoner.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.408
    Antall liker
    17.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Filosofisk spørsmål til head-fi-folket:

    - Hvilken dreining tar tyngden i lydsignaturen innen head-fi i 2012 - 2014?
    - Hvorfor?

    Ja, til et mangfold. :)
    Jeg tror ikke på noen dreining i noen bestemt retning, men at vi vil oppleve at det dukker opp både flere nye produsenter og en større bredde blandt eksisterende (det ser vi jo allerede).
    Hvorfor? Head-Fi er vel en av de eneste segmenter innenfor lyd/bilde som har en vekst globalt - og flere vi ha sin del av kaka :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Da var endelig klokker handlet inn og levert av FedEx fra UK. I utgangspunktet var mine grunner for å handle klokker at jeg hadde ett ønske om å kunne ta med meg musikken når jeg er ute og reiser. Da tenker jeg i hovedsak på hytten, ferier og andre småturer jeg har.
    Etter å ha lest sider opp ned på web,- lyttet til Audeze og Sennheiser HD800 så fikk jeg meg en solid overraskelse over hvilken fantastisk lydkvalitet det er mulig å få ut av slike high-end klokker. Jeg har ikke hørt mye på head-fi skal d sies men dette ga helt klar mersmak. Etter å ha lest diverse tråder her inne og fått mye god informasjon fra CDW (Mange TAKK !) som vel er kjent for de fleste i denne tråden skjønte jeg raskt hvilke klokker det sto om.

    - Audeze LCD-2 (3)
    - Sennheiser HD800
    - Beyerdynamic T1
    - Denon AH-D7000
    - STAX 007 MK1
    - Denon AD-D5000
    - STAX SR-009

    Audeze LCD-2 var de første hodetelefonene jeg hørte på og de hadde en lydsignatur jeg likte meget godt, byttet mellom de og HiFiMan HE-6 og etter mine referanser var Audeze helt klart bedre med sine nydelige klangstruktur.
    Fikk også en liten lytt på Sennheiser sine HD800 og de imponerte med sin store soundstage og uhyre detaljerte spillestil. Dette fikk meg litt til å tenke om ikke om det hadde vært mulig å finne noen klokker med Audeze sine klanglige egenskaper og Sennheiser sin store soundstage..
    Var inne på tanken med STAX sine klokker men syntes de blir dyre + at de må ha egne forsterkere gjorde at jeg fikk en liten avtenning. Denon sitt merke har jeg hatt enn formening om at de gode på surrerundt forsterkere og gode innen 2-kanals mid-fi, Har jo selvfølgelig fått med at de hadde hodetelefoner også men det var ikke før jeg begynte å lese om de at jeg skjønte at disse virket være veldig interresante. Denon sine AH-D7000 har jo fått bare skryt uansett hvor de er testet. Og deres lydsignatur virket være helt i min gate. Sjekket pris hos Hi-Fi klubben 10 000kr !!? det var litt i overkant av hva jeg hadde lyst til å bruke. Forhåpentligvis hadde jeg håpet å havne på den toltalprisen både for klokker og amp. Slo tanken sånn delvis bort fra og sjekket opp hvordan bruktprisen var på disse men det viste seg at de få som var lagt ut for salg var borte på ett blunk, både her i landet og ellers. Snuste også litt rundt på lillebroren men når jeg først hadde fått det for meg at det var 7000 som var en "match made in heaven for grandis" klarte jeg ikke tanken på de andre skjønnhetene ;D
    Etter litt begynte jeg å sjekke i utlandet og det viste seg at det var mulig å få disse godsakene til langt under prisen klubben ville ha for dem, nye. Det komiske er at det var ikke før etter at jeg hadde bestilt de jeg kom til å tenke på at jeg hadde jo fanken ikke hørt på disse !? Vel vel med de omtalene klokkene har hatt var jeg ikke veldig bekymret. Siden jeg trengte en forsterker (og ikke hadde hørt klokkene ;D) ringte jeg Hi-Fi klubben og avtalte ett setup med en Argon røramp til 2 lapper og selvfølgelig koplet opp mot Denon sine AH-D7000 klokker. Kort prosess,- det spilte nydelig, virkelig lyd i min gate selv med denne billige ampen...
    Så var det bare å ta valget hvilken amp jeg ville ha, på dette tidspunktet merker jeg at jeg skulle egentlig vært hos en hi-fi psykolog for nå begynner virkelig hi-fi feberen å ta over. Det blir litt som å lete i blinde for plutselig høvler en over både det ene og d andre uten egentlig egentlig å ta seg tiden å lese seg opp om emnet for en er så ivrig bare på og få noe i hus og fått testet ut sakene. Jeg må si meg imponert over mennesker som har en hobby de brenner for men som klarer å holde seg rolig i slike situasjoner, jeg regner med de fleste skjønner hvilke situsjoner jeg prater om.
    Uansett etter å ha konferert med CDM endel på PM kommer Musical Fidelity sin M1HPA opp og etter å ha lest masse godt om denne var det bare å få en god pris hos Stereofil i Oslo. Også forøvrig ikke hørt i forkant ::), Feber I Know. Det morsommer var at brikkene falt på plass når jeg kom ut i bilen fra butikken og sporet opp pakken fra UK, det viste seg at den var ute for levering. Hmmm-.....full gass opp til jobben og idet jeg klappet igjen bildøren etter meg parkerte FedEx bilen forran inngangen... :eek:
    Så alt i alt meget fornøyd med innkjøpene denne gang, prismessig havnet jeg på en totalsum litt i overkant av hva jeg måtte ha betalt for Denon klokkene nye i Norge bare at nå har jeg ampen i tillegg.

    Så nå har Denon klokkene og M.Fidelity stått til innspilling i ganske i ca 22 timer her hos meg. Jævla kjedelig er at jeg våknet opp til rennede nese og bihule verk så det blir lite produktiv lytting idag er jeg redd for. Igår fikk jeg lyttet litt og det låt ikke helt som forventet enda men det er jo med helt nytt utstyr som kun hadde spilt noen timer, samt at jeg brukte den innebygde usb dacen i MF`en.
    Er det noen som har formening om hvor lenge dette ca bør spilles inn før det begynner og slipper, etter 100 timer er vel mye gjort går jeg utifra (?) Syntes jeg hører en forbedring idag men vanskelig å si sikkert med den formen jeg innehar.

    Bilder:


















     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    216
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Du kommer garantert til å angre.... ;D

    Neida, spøk til side! Gratulerer med flott oppsett - du kommer til å få masse glede av de greiende der! Nydelig design på Denonklokkene er det jo også. Jeg har bare så vidt hørt disse, sammen med Argon røramp'en. De var ikke innspilte, men sjøl rett fra boksen, hørtes de skikkelig gode ut.

    Personlig foretrekker jeg Beyerdynamic T 1, la nå det være sagt - men det er meg. Jeg synes T 1 er meir krisp i lyden, litt meir snert og dynamikk, og en tørrere, mye meir kontant bunn. Men som sagt, hørt en gang - uinnspilte, blir det ikke helt fair play. HD800 har jeg desverre ikke hørt.

    En av fordelene med Denon, er at de kan brukes sjøl om andre er i rommet og ikke vil "forstyrres" av musikken din. Og så er de jo uforskammet pene å se på! Du må komme med skikelig rapport når de har fått noen timer til bak seg. Hvordan er de på akustisk musikk, forresten?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn