Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Spiller nå på HD10 -> XLR -> Violectric V200 -> Audeze LCD-2. Bass er det IKKE mangel på med denne kombinasjonen! :eek:
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Spiller nå på HD10 -> XLR -> Violectric V200 -> Audeze LCD-2. Bass er det IKKE mangel på med denne kombinasjonen! :eek:
    Jaha? Betyr det at det er mer bass enn det egentlig skal være? Eller er det bare så god kontroll i bassområdet at det oppleves såpass "fysisk" som bass skal være?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    DET er et vanskelig spørsmål, fordi på Ultrasones Reference CD (spor nr. 7: Also Sprach Zarathustra) så hører jeg åpningen som aldri før:

    ...Most people are familiar with how we respond to inaudible bass frequencies such as the 16 Hz organ note at the opening of Also Sprach Zarathustra, we only hear the overtones as humans cannot actually "hear" the 16Hz fundamental, but we feel the 16Hz in our bones. Take away the 16 Hz tone and you take away the notes power.

    V200 leveres fra produsent slik at alt under 12Hz kuttes. Dette kan man endre på via et par jumpers, men jeg "tør" ikke.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Preliminær vurdering av Audeze LCD-2 vs. Sennheiser HD800 er at sistnevnte er lett å like og bli fascinert av. Men, etter å ha hørt LCD-2 høres nesten HD800 litt syntetiske ut.

    Lydscene (størst): HD800
    Komfort: HD800
    Bassimpact (oppfattelse av dybde): LCD-2
    Mellomtone / vokal (naturlighet): LCD-2
    Diskantområdet ("høre alt"): Uavgjort

    Det koker ned til hva man prioriterer. Som noen på et spesialisert forum sa om disse: The HD-800 sounds like a nice hi-fi headphone. The LCD-2 sounds like real life.

    Jeg beholder begge. :)
     

    qweac

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Er det egentlig stor forskjell på DAC-er i denne typen oppsett? Har Lehmann BCL USB som jeg er veldig fornøyd med, men leser at DAC-en i den ikke skal være så veldig bra. Er det mye å hente med å kjøpe en separat sak? Eller er det kun snakk om veldig små forskjeller som bare eksperter merker noe til? Blir ikke noe kjøp med det første, men er bare interessert. :) Skal eventuelt brukes med HD800 og iMac.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Svenske HiFi & Musik (nr. 3/2011) omtale av hodetelefoner:

    - Audio-Technica ATH-W5000
    - Audeze LCD-2
    - Beyerdynamic T1
    - Denon AH-D7000
    - Grado GS1000i
    - Ultrasone Edition 8R og 10

    Tre personer gjennomførte omtalen. To plukket HD800 som sin referanse. En valgte LCD-2. Den som ble rangert nederst var W5000.

    Kjøp bladet og få med nyansene på de syv sidene. :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Svenske HiFi & Musik (nr. 3/2011) omtale av hodetelefoner:

    - Audio-Technica ATH-W5000
    - Audeze LCD-2
    - Beyerdynamic T1
    - Denon AH-D7000
    - Grado GS1000i
    - Ultrasone Edition 8R og 10

    Tre personer gjennomførte omtalen. To plukket HD800 som sin referanse. En valgte LCD-2. Den som ble rangert nederst var W5000.

    Kjøp bladet og få med nyansene på de syv sidene. :)
    Da har visst også hodetelefontråden begynt med repriser: ;)

    CDWMcInSpots skrev:
    Svenske Hifi & Musik nr. 3 2011 har testomtaler av "8 av världens allra lyxigaste hörlurar" på side 26-34 med målinger:
    • Audio-Technica ATH-W5000
    • Audez’e LCD-2
    • beyerdynamic T 1
    • Denon AH-D7000
    • Grado GS1000i
    • Sennheiser HD 800
    • Ultrasone Edition 8 Ruthenium
    • Ultrasone Edition 10

    I testen benyttes følgende hodetelefonforsterkere:
    • Harmony Design Ear 90
    • Musical Fidelity M1 HPA
    • Argon HA2

    På side 36 er det testomtaler av følgende hodetelefonforsterkere:
    • Argon HA2 (med referanse til Argon HA1, se svar #723)
    • Musical Fidelity M1 HPA
    • Harmony Design Ear 909
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nei. Ikke reprise, men en kort oppsummering og MED en konklusjon av testen. ;)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    InnerFidelity
    Nytt nettsted for "personal audio" inkl. hodetelefoner med tilbehør. Offisiell startdato er etter planen 01.05.2011.

    En rask titt i kategoriene under Headphone Reviews viste at alt ikke er klart ennå. Av en eller annen grunn er både Sennheiser HD 800 og AKG K 701 plassert under Full-Size Sealed Headphone Reviews istedenfor Full-Size Open Headphone Reviews der man kun finner elektrostathodetelefoner.

    InnerFidelity Launched With Tyll Hertsens As Editor-in-Chief
    By Stereophile Staff • Posted: Apr 4, 2011



    Keith Pray, Publisher of Source Interlink Media web sites, is thrilled to announce the April preview launch of InnerFidelity, a new website dedicated to playing well with personal audio.
    Reviews and topics will include headphones, headphone amplifiers, and portable media players, as well as articles on USB DACs, computer speakers, iPod/iPad docks, network players, streaming players, and portable device and computer applications. Tyll Hertsens (founder and previously CEO of HeadRoom) will lead the charge as Editor-in-Chief to uncover and expose all the great gizmos and gadgets that bring the world of music to your ears.

    As a sister site to the online properties for Stereophile, Home Theater, Home Theater Design, Ultimate AV, and Shutterbug, InnerFidelity will focus on the world of "Personal Audio" as experienced through the ears of experts and enthusiasts.

    InnerFidelity Forums are a perfect place for you to ask questions and get advice from our staff and seasoned hobbyists. InnerFidelity will also develop community projects and organize events in the forum areas.

    InnerFidelity will also cover and participate in various aspects of the headphone hobbyist community and feature: DIY kit reviews; DIY builds; forums for community inspired headphone measurement projects; and attendance at community sponsored events.

    We look forward to seeing you at www.innerfidelity.com, and helping you keep in touch with the world of great personal audio.
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hva er forskjellen mellom AKG K518 LE og AKG K518 DJ?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Etter hva jeg forstår er dette de samme lydmessig. De markedsføres også under betegnelsen K81DJ.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.277
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    OK. Så det er samme headsett?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Samme "headset" er tricky å svare på, fordi (for det første er headset hodetelefoner med mikrofon), deretter så vil jeg anta lyden er det som teller fremfor utseendet. La meg si det slik:

    AKG 271mkII og AKG272HD er lydmessig samme hodetelefon, men førstnevnte markedsføres for studio og sistnevnte for konsumer. 271mkII har dessuten både "skinn-" og velourpads og to ulike ledninger i pakken. Tror ikke 272HD har det.

    AKG markedsfører tydeligvis lydmessig like hodetelefoner under ulike navn for å få større markedsandeler og kan bundle de ulikt.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Mine Audeze LCD-2 passer på hodetelefonstativet Sieveking Omega, men jeg synes passformen ikke er like god som til Sennheiser HD800. Årsaken til det er primært at disse hodetelefonene er konstruert helt anderledes med den følge at kreftene i konstruksjonen som presser hodeputene sammen på Audeze er langt større.

    Alternativet kunne vært å la LCD-2 henge på et stativ á-la WooAudio, men LCD-2 er tunge og det virket ikke som noen god løsning det heller. Derfor var det frem med penn og papir og hente inspirasjon fra nettet. Etter å ha funnet en løsning på Head-fi.org som virker lovende var det tid for en svipptur innom det lokale byggvarehuset. Fant der et oppstegstrinn i eik, som kunne gjøre nytten. Valgte å lage en prototyp for å sjekke funksjonalitet og passform, som grunnlag for etterpåfølgende justeringer.

    Prototypen viser gode indikasjoner på at dette vil fungere ganske så bra. At trematerialet jeg fant passet såpass godt til det trevirke Audeze LCD-2 har var selvsagt et pluss.

    Neste steg er formgivning og tuning av mål for å få optimal passform og uttrykk. Hvorvidt metalldelen de hviler på blir med videre, eller erstattes med noe i tre, er usikkert p.t. En plankebit blir til en prototyp:



















    Fargematch ser sånn ca. slik ut. Se bort fra feil hvitbalanse da bildet er tatt hånholdt i unaturlig lys og bidet er uredigert for hvitbalanse. Anyway; you get the picture:

     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    bjornh skrev:
    Hva er forskjellen mellom AKG K518 LE og AKG K518 DJ?
    Fra cdon.no sin beskrivelse:
    I tillegg til fargene skiller AKG 518 LE seg fra AKG K518 DJ ved at den har en kabellengde på 1 m (v 2.5 m). Det er klart enklere å håndtere hvis du primært bruke den til din MP3 eller iPod
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Siden jeg antar det er OK å linke til fora som er spesialisert innen én bestemt utstyrsgenre, så anbefaler jeg de som er interessert i hodetelefoner å lese bruker Skylabs review av Audeze LCD-2: http://www.head-fi.org/products/audeze-lcd-2-planar-magnetic-headphones/reviews/3789

    Skylab er en av de mest troverdige og balanserte i sine reviews. IMO.
    Jeg har også et godt inntrykk av Skylab.

    To andre jeg har lagt merke til:
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.583
    Antall liker
    7.133
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kom det forresten noe svar fra Høvdingen(e) på spørsmålet i tittelen på denne tråden?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Trådstart med spørsmål om egen hodetelefonkategori:
    Dazed skrev:
    Hadde det ikke vært kjekt med en egen forumkategori for head-fi? (og evt. portabel lyd.)

    Det er jo et ganske omfattende emne, mener jeg, og interessen finnes jo åpenbart.
    noruego skrev:
    Kom det forresten noe svar fra Høvdingen(e) på spørsmålet i tittelen på denne tråden?
    Loevhagen skrev:
    Det har kommet noen signaler fra moderatorhold om at det er muligheter for en hodetelefonkategori i HFS3.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Lehmannaudio Black Cube Linear Pro

    Loevhagen skrev:
    [...]
    Ingen av disse har balanserte inn/utganger, for de som vektlegger det.
    [...]


    Lehmannaudio Black Cube Linear Pro, som (så vidt jeg vet) er Lehmannaudio Black Cube Linear for det profesjonelle markedet, leveres med XLR-innganger.
    • http://www.synthax.de/media/files/lehmann_audio/Lehmann-Katalog-E-web.pdf
    • http://www.synthax.de/en/lehmann-audio/linear-pro.html
    • http://www.synthax.de/en/lehmann-audio.html
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Som entusiast er jeg selvsagt i markedet etter Stax SR-007 og SR-009, men selv etter gjentatte e-poster til offisiell forhandler i Skandinavia så får man ikke svar. Og, da er spørsmålene direkte: Pris / hvor kjøper man. Mao. ikke dill-dall-spørsmål.

    Ingen svar.

    Hvordan skal man tolke dette annet enn at "Skal du ha Stax, så får du jaggu parallellimportere fra JAPAN eler US. Vi bryr oss ikke om å besvare slike hvor-kan-jeg-kjøpe-hodetelefoner-til-kjipe-40.000-blanke-kroner-spørsmål?" :eek:
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.508
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Noen har tatt tidlig påskeferie kanskje....?

    Smått utrolig at du ikke får svar.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    12. april var litt tidlig med påskeferie, ja. Det blir nok da parallellimport for min del. Kan ikke betale mer for et produkt her hjemme det ikke er oppfølging / support på. Hodetelefoner varer jo ganske lenge, så risikoen er minimal. Satser på KGSS som forsterker, så en eventuell SRM-727 bryer meg ikke lenger. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ...og i dag får jeg et tips om at e-mailadressen på hjemmesiden jeg har benyttet er "outdated". OK. :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Eller Lyd & Bilde.... ;)
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Er det noen her som har en ?22?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    gwikse skrev:
    Er det noen her som har en ?22?
    AMB Laboratories ?22 (http://www.amb.org/audio/beta22/)?

    ?22 ("beta 22") is a high-end, reference-quality DIY stereo amplifier for dynamic headphones. It could also be built as a power amplifier for speakers (18Wrms into 8? unbalanced, or 50Wrms into 8? fully-balanced), or as a preamplifier.
     

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Lurer på å kjøpe meg et par AKG K-701. Men de trenger jo helt klart en forsterker. Moiz har en hyggelig priset JohnBlue Hydra, men det er ikke allverdens erfaring å finne på verdensveven angående denne. Noen som har førstehåndsinfo og kan dele litt av den med meg? Og gjerne i kombinasjon med K-701.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.734
    Antall liker
    33.005
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anfield skrev:
    Lurer på å kjøpe meg et par AKG K-701. Men de trenger jo helt klart en forsterker. Moiz har en hyggelig priset JohnBlue Hydra, men det er ikke allverdens erfaring å finne på verdensveven angående denne. Noen som har førstehåndsinfo og kan dele litt av den med meg? Og gjerne i kombinasjon med K-701.
    Har hatt både Hydra og Burson HA-160 på K701. Valget er helt klart en HA-160.
    Prisforskjellen på disse to er ca 1200-1300 kr og det er verdt hver krone!
    HA-160 gir din K701 et helt annet liv, den våkner fra dvalen ;) Det er ikke sånn at Hydra ikke har power nok, for det har den, men HA-160 bringer frem et helt annet lydbilde. Her blir detaljer super klare, og et slør over lyden løftes vekk.
    Diskanten blir meget detaljert og nyansert uten å bli skarpere, mellomtone og vokaler står frem så frysninger på ryggen oppleves lett.
    HA-160 gjør også at K701 fremviser en bass med detaljer, dybde og nyanser som gjør kritisk lytting til en fornøyelse :)
    En kombinasjon som er meget god i mine ører.
    Nå solgte jeg nettopp mitt oppsett grunnet alt for lite bruk, men valget er fortsatt like krystallklart ;D

    gismo
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Og jeg har tidligere gitt uttrykk for at Lehmannadio BCL er en knallmatch med K-701.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    gismo skrev:
    Anfield skrev:
    Lurer på å kjøpe meg et par AKG K-701. Men de trenger jo helt klart en forsterker. Moiz har en hyggelig priset JohnBlue Hydra, men det er ikke allverdens erfaring å finne på verdensveven angående denne. Noen som har førstehåndsinfo og kan dele litt av den med meg? Og gjerne i kombinasjon med K-701.
    Har hatt både Hydra og Burson HA-160 på K701. Valget er helt klart en HA-160.
    Prisforskjellen på disse to er ca 1200-1300 kr og det er verdt hver krone!
    HA-160 gir din K701 et helt annet liv, den våkner fra dvalen ;) Det er ikke sånn at Hydra ikke har power nok, for det har den, men HA-160 bringer frem et helt annet lydbilde. Her blir detaljer super klare, og et slør over lyden løftes vekk.
    Diskanten blir meget detaljert og nyansert uten å bli skarpere, mellomtone og vokaler står frem så frysninger på ryggen oppleves lett.
    HA-160 gjør også at K701 fremviser en bass med detaljer, dybde og nyanser som gjør kritisk lytting til en fornøyelse :)
    En kombinasjon som er meget god i mine ører.
    Nå solgte jeg nettopp mitt oppsett grunnet alt for lite bruk, men valget er fortsatt like krystallklart ;D

    gismo
    mteinum har også skrevet fordelaktig om kombinasjonen AKG K 701/702 og Burson Audio HA-160(D).

    Loevhagen har gjort det samme for AKG K 701/702 med både Burson Audio HA-160(D) og Lehmannaudio Black Cube Linear. Muligens også Violectric by Lake People HPA V200 (eller V100).

    Vidar P har gjort det samme for AKG K 701 med Naim et eller annet.

    En rimeligere utfordrer er NuForce Icon HDP. Den har Loevhagen, flere andre og jeg skrevet om.

    Se innlegg i denne tråden, tråden for anbefaling av hodetelefonforsterker, tråden for anbefaling av hodetelefon og hodetelefonforsterker, NuForce-tråden.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    VilhelmW skrev:
    Og jeg har tidligere gitt uttrykk for at Lehmannadio BCL er en knallmatch med K-701.
    Det er godt mulig at du har rett i at disse går godt sammen. Loevhagens observasjoner tyder på det.

    Problemet med dine (stadige) utsagn av denne typen er at du ganske bombastisk hevder at noe er meget bra, men ofte mangler relevant sammenligningsgrunnlag. Hvis jeg ikke husker helt galt har du kun prøvd AKG K 701 med Argon HA1 og Lehmannaudio Black Cube Linear. I så fall mangler du et relevant sammenligningsgrunnlag for Lehmannaudio Black Cube Linear. Da er det fare for at du forleder andre mennesker, og det er galt, generelt og fordi man ikke skal "leke" med andre menneskers penger.

    Til nye lesere:
    Det er ikke første gang at noen kritiserer VilhelmW for hans uforbeholdne anbefalinger, ofte på magert grunnlag og ofte det han eier eller har eid.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Gode tips, folkens. Og det støtter opp om alt jeg har lest meg opp i på forumet. Men det er alltid godt når det blir "oppsummert" på en slik måte som i denne tråden.

    Grunnen til kjøpet av AKG K701 er enkelt; skaffe seg en godt utgangspunkt for sammenligning, gjerne en "referanse". Jeg har "satt" hovedanlegget mitt godt nå, og ser ikke for meg noen nevneverdige investeringer der i nærmeste fremtid. Derfor er det artig å bruke litt tid på å leke med med head-fi, en får jo enormt med lydkvalitet for kronene. Og siden jeg er litt "newbie" på head-fi så er det greit å begynne å leke litt med klokker som mange har erfaring med, ergo K-701. At disse nå kan handles på nett for under 2k er jo suverent. Fra før har jeg Sennheiser HD600 og Audio-Technica ATH-M50 i hus, særs forskjellige, sikkert også fra K-701. Så når jeg har sjekket ut den i eget oppsett kan det kanskje være lettere å vite "hvilken vei som er den rette for meg....."

    Et annet tips fikk jeg på PM i går kveld,; Schiit Audio. Deres Asgard og Valhalla virker jo som spennende produkter. Så da står det Burson (litt dyrere enn tenkt, men ok), Lehmannaudio BCL (må lese mer om denne) og Schiit Audio (Asgard/Valhalla) på listen. Violectric faller ut, både på pris og utseende (ja, jeg er litt opptatt av det og ;) ).
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    VilhelmW skrev:
    Og jeg har tidligere gitt uttrykk for at Lehmannadio BCL er en knallmatch med K-701.
    Det er godt mulig at du har rett i at disse går godt sammen. Loevhagens observasjoner tyder på det.

    Problemet med dine (stadige) utsagn av denne typen er at du ganske bombastisk hevder at noe er meget bra, men ofte mangler relevant sammenligningsgrunnlag. Hvis jeg ikke husker helt galt har du kun prøvd AKG K 701 med Argon HA1 og Lehmannaudio Black Cube Linear. I så fall mangler du et relevant sammenligningsgrunnlag for Lehmannaudio Black Cube Linear. Da er det fare for at du forleder andre mennesker, og det er galt, generelt og fordi man ikke skal "leke" med andre menneskers penger.

    Til nye lesere:
    Det er ikke første gang at noen kritiserer VilhelmW for hans uforbeholdne anbefalinger, ofte på magert grunnlag og ofte det han eier eller har eid.
    CDWMc....den der gidder jeg faktisk ikke å kommentere. Lykke til videre med dine empiriske inn- og utlegg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn