Den STORE glemte album tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    I dag hadde jeg en "sjelsettende" opplevelse via Spotify faktisk. De anbefalte meg en låt fra ett album jeg spilte "ihjel" i 83-84. Jeg slo over på hele albumet og hørte det fra A til Å med nytelse og gode minner. Albumet er fra 83, anbefales ett gjenhør for alle som har "levd en stund". Spennende instrumentering, gode tekster og viktig; god lyd! I denne tråden i pop / rock sjangeren vil jeg at ALLE med lignende erfaringer skal kunne komme med sine bidrag (y) Ikke overøse tråden fra ett forummedlem, men ett (par tre) bidrag fra hver som ett utgangspunkt. Her er mitt bidrag i dag. Om du ikke har albumet fysisk, så finnes det på en strømmetjeneste nær deg 🎶 :cool: Dette er noe av min smak fra dengang, ser fram til DITT bidrag. Kom igjen Costello; Punch the clock!



    nedlasting.jpg
    .
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.294
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Dette kan bli en spennende tråd. Takk til trådstarter.

    Mott the hoople- All the young dudes, et album som ble spilt mye før. Kanskje særlig for tittellåta skrevet av David Bowie. Han medvirker ellers som arrangør, produsent og saksofonist.

    20230606_103420.jpg
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.078
    En plate som var meget populær og fikk mange runder i gutterommet i ungdommen, den ble som mange andre plater litt glemt da man utvidet horisonten og begynte å høre på andre ting. Men ble dratt frem igjen da jeg fikk tak i den på en safety mastertape for noen år siden, en utrolig bra plate!


    IMG_1554.jpeg
     
    Sist redigert:

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.294
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    En plate som var meget populær og fikk mange runder i gutterommet i ungdommen, den ble som mange andre plater litt glemt da man utvidet horisonten og begynte å høre på andre ting. Men ble dratt frem igjen da jeg fikk tak i den på en safety mastertape for noen år siden, en utrolig bra plate!


    Vis vedlegget 925888
    Dette er et meget godt album. I likhet med det doble albumet Colosseum Live, er ikke disse LP'ene glemt her. Til det er de altfor gode etter min mening :)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Et par glemte album fra samme epoke:

    The Kinks var liksom ferdige på 80-tallet, men Word of Mouth er en fantastisk plate og Summer's Gone er en perfekt låt.
    KinksWordofMouth.jpg


    Queen var 99% May og Mercury, men i 1984 laget Roger Taylor en flott plate.
    Strange_frontier.jpg
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.294
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Argent-Counterpoints.
    Albumet er produsert av Tony Visconti( produsent for David Bowie, Gentle Giant m fl) sammen med Rod Argent som spiller keyboards og synger. På trommer: Phil Collins. Mye spilt for div år siden.

    20230608_112149.jpg
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Som nyinnflyttet tenåring i ett byggefelt på 70 tallet fikk jeg mange nye naboer. En av dem var en ung arbeidskar som flyttet inn i en kjellerleilighet sånn ca. 100 meter i luftlinje fra "vårt" nye hus. Han var glad i øl og musikk noe hele nabolaget fikk ta del i gjennom musikken 🤔 En av artistene han spilte var Bob Seger. Jeg likte det jeg hørte derifra og endte opp med flere Bob Seger plater selv. "Stranger in town" har holdt seg best i mine ører. Favorittøyeblikket for meg er Glenn Frey sin gitarsolo på "Till it shines", den har jeg aldri glemt! Ved gjennomlytting nå så er det også flere av de andre låtene jeg synes har tålt tidens tann. 🎶 :cool:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.476
    Antall liker
    895
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Som nyinnflyttet tenåring i ett byggefelt på 70 tallet fikk jeg mange nye naboer. En av dem var en ung arbeidskar som flyttet inn i en kjellerleilighet sånn ca. 100 meter i luftlinje fra "vårt" nye hus. Han var glad i øl og musikk noe hele nabolaget fikk ta del i gjennom musikken 🤔 En av artistene han spilte var Bob Seger. Jeg likte det jeg hørte derifra og endte opp med flere Bob Seger plater selv. "Stranger in town" har holdt seg best i mine ører. Favorittøyeblikket for meg er Glenn Frey sin gitarsolo på "Till it shines", den har jeg aldri glemt! Ved gjennomlytting nå så er det også flere av de andre låtene jeg synes har tålt tidens tann. 🎶 :cool:
    Bob Seger er bra, hører fortsatt mye på han. Har gitt ut bra musikk i senere tid også. :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden får meg til å spørre "glemt av hvem?"
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Enten så lever denne tråden videre på egenhånd, eller så glir den inn i glemselen etter dette innlegget ;) I 1975 kom albumet Face the music med ELO. Hørte det første gang hos storebroren til en klassekamerat, kjøpte det så fort sparegrisen var klar! Bortgjemt/ glemt i årevis. Plukket fram igjen i kveld. Mye er sagt og ment om ELO, , men for ett album da 🎶:cool:
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    I dag hadde jeg en "sjelsettende" opplevelse via Spotify faktisk. De anbefalte meg en låt fra ett album jeg spilte "ihjel" i 83-84. Jeg slo over på hele albumet og hørte det fra A til Å med nytelse og gode minner. Albumet er fra 83, anbefales ett gjenhør for alle som har "levd en stund". Spennende instrumentering, gode tekster og viktig; god lyd! I denne tråden i pop / rock sjangeren vil jeg at ALLE med lignende erfaringer skal kunne komme med sine bidrag (y) Ikke overøse tråden fra ett forummedlem, men ett (par tre) bidrag fra hver som ett utgangspunkt. Her er mitt bidrag i dag. Om du ikke har albumet fysisk, så finnes det på en strømmetjeneste nær deg 🎶 :cool: Dette er noe av min smak fra dengang, ser fram til DITT bidrag. Kom igjen Costello; Punch the clock!



    Vis vedlegget 925777 .
    Fant den ikke på Spotify (har ikke lengre Cobuz) men får finne den frem. (LP) Lenge siden jeg har hørt på denne.
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Fant den ikke på Spotify (har ikke lengre Cobuz) men får finne den frem. (LP) Lenge siden jeg har hørt på denne.
    Den er på Spotify søk på albumtittel, eller inkluder the attractions i søket :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: OKA

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Takk. Den var der men ikke under Costello alene. Litt morsomt at når jeg søkte på Elv så kom allerede Costello opp men ikke Presley...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411


    Jesse Colin Young - Light shine er et album som ble mye spilt, men har stått bortgjemt i mange år. Må kanskje plukkes frem igjen...
     

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    986
    Antall liker
    746
    Torget vurderinger
    8
    Jesse Colin Young - Light shine er et album som ble mye spilt, men har stått bortgjemt i mange år. Må kanskje plukkes frem igjen...
    Gått meg hus forbi denne, høres vakkert ut, finn den frem! :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn