Høyttalere Den største forskjellen..?

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Hvilket endring i anlegget som har mest å si, avhenger av rommet du spiller i og på hvilket punkt i
utviklingen man er. For min del er det nok siste bytte av pickup og deretter siste bytte av høyttalere som har medført de størst forandring i anlegget (til det bedre), men det har vært en lang prosess med mange bytter av enkeltkomponenter. 4-5 forskjellige forsterkere, 5 forskjellige høyttalere, 5 cdspillere og 4 platespillere, med div. armer og pickuper over 6 år. Det er nesten et helt nytt anlegg pr år. Har nå gått inn for landing, tror jeg.
PS. Kjedelig det også.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har nok en ganske u-eksotisk opplevelse av hva den største forskjellen var. Da min vordende viv og jeg flyttet inn i enebolig, var preampen min, en Conrad-Johnson, til rep hos Audiofreaks, som i parentes bemerket var særs serviceinnstilt. Så slik situasjonen var, koblet vi CD-spilleren rett inn i monotrinnene, for i det hele tatt å få lyd. Det låt akseptabelt, bevares, men da C-J kom hus, vart det noe heilt anna, gitt! OK, jeg hadde jo en forventning om at lyden ville bli bedre, så placebo spilte vel litt inn her :D
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Hos meg har det helt klart vært kvaliteteshøyttalere som ikke er for store for rommet som har gitt det største løftet.
 
Topp Bunn