Dyr, jakt, våpen og fiske Den lille skytetråden.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.261
Torget vurderinger
1
Tja, jeg har skutt noen hundre skudd med den nå, uten problemer. Men vi får utlevert ammo som ikke er av ny dato (mob.ammo trolig) -ikke så mye av den nye miljøammoen som sliter pipene langt raskere enn den miljøuvennlige blyammoen, brukes helst i Glock P-80, men er også prøvd med egen pistol. Hvor gammel den ammoen er, har jeg ikke tatt meg tida å finne ut. Men det hender innimellom at vi har avfyrt våpen, og smellet har hatt så liten kraft at våpenet ikke selvlader (Glock er jo rekyldrevet) på både sivile og militære Glock'er. Så vi som skyter er ikke ukjent med at det kan forekomme. Den patronen som ikke gikk av hadde et helt ordinært avtrykk i tennhetta slik det blir på alle patroner. Siden pistolen er så ny, tilsier det at tennstempelfjæra til tennstempelet er på sitt stiveste. På andre forsøk gikk den elegant av.

Sist redigert:
Z

Zomby_Woof

Gjest
Du har nok rett. Men det kan kanskje bli normalt utseende anslag uansett? Tennstempelet stopper jo som regel i en konisk åpning i sluttstykkehodet, og egentlig ikke på grunn av godset i tennhetta.

Kruttmengdevariasjoner er vel noe av det mer kronglete å forholde seg til på selvladende våpen. Hørte en historie om Schmeisser og litt korttenkt problemløsing av børsemakeren på en tidligere jobb. Det kom inn en lot med lite krutt, så de klipte av en ring på rekylfjæra. Det funka strålende til neste lot viste seg å ha mer krutt enn vanlig...

Topp Bunn