Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • charliefoxtrot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Innlegg
    164
    Antall liker
    53
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    vagstol skrev:
    charliefoxtrot skrev:
    Er du sikker på at router/router-modem som du prøver å kopla på AirPort Extreme faktisk deler ut IP-adresse via DHCP? Får du IP-adresse dersom du pluggar ethernet-kabel frå denne rett i ei datamaskin?
    Nei, dette er jeg ikke sikker på. Hvordan finner jeg ut av det?
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.526
    Antall liker
    3.646
    Sted
    Sunnmøre
    OK, @marsboer kan sikkert forklara dette betre enn meg. Han er frykteleg pedagogisk.

    Men det som sit i andre enden av ethernet-kabelen må anten (I) gje deg denne informasjonen når Extreme spør (med DHCP, slik du har sett opp her), eller (II) forventa at du sjølv tildeler IP-adresse, subnettmaske og IP-adresse til ruter.

    (I) er nok mest vanleg no om dagen, men ein del rutarar er sett opp slik at dei td. har adresse 10.0.0.1 og forventar at alt du koplar til skal ha adresser 10.0.0.2-254 (maske 255.255.255.0) eller, 192.168.0.1 (og at tilkopla utstyr skal ha adresser 192.168.0.2-254). Fekk du ingen informasjon med modemet du prøver å kopla til via ethernet?

    Eventuelt: Kva gjorde du då du sette opp Express?
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Lurer på å kjøpe mac mini - men er ganske grønn....

    Er det bedre lydkvalitet på nyeste utgv. vs 2-3 år gammel.

    Er det forskjell på lydkvaliteten - på de ulike utgavene av siste utgave?

    Erik
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Eldre utgaver støtter ikke 88.2 på optisk utgang. De nyeste skal støtte dette. Ellers kan man jo benytte USB. Som regel er det den eksterne DAC-en som er begrensningen når det gjelder oppløsningen.

    Har ikke lest om at digitalutgangen på eldre vs. nye Macs skal ha kvaitetsmessige forskjeller.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Så klarte jeg å søle en diger Statoil-kopp med kaffe på min "late 2008 MacBook unibody" 2.4ghz slik at harddisken (en original Toshiba 250GB 5400rpm) ble grundig dynket. Den booter ikke. Har jo selvsagt sikkerhetskopi av maskinen til en stadighet, via Time Machine, så innholdet er ikke noe problem.

    Snarere tenker jeg på hvilken HDD jeg skal velge, og ser at WD sine Blue og Black-serier synes å være populære (hhv 5400rpm og 7200rpm). Så får jeg også lykkeligvis muligheten til å øke kapasiteten endel, noe som har vært en akilleshæl. Fra 250gb->750gb er knapt kostnadskrevende.

    SSD er ikke aktuelt for denne maskinen, jeg bytter gladelig ut noe applikasjonsstarttid mot mer kapasitet, og vil ikke investere 5-6-7 tusen på en 3-4 år gammel maskin. Den er så kvikk allikevel at jeg savner ikke noe. Noen som har erfaringer rundt HDD-bytte og kan dele?

    Sendt fra min Dell XPS W7-maskin, med stort savn av OSX- og Mac brukeropplevelse... Win PC/W7 er rett og slett bare trist
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Så klarte jeg å søle en diger Statoil-kopp med kaffe på min "late 2008 MacBook unibody" 2.4ghz slik at harddisken (en original Toshiba 250GB 5400rpm) ble grundig dynket. Har jo selvsagt sikkerhetskopi av maskinen til en stadighet, via Time Machine, så innholdet er ikke noe problem.

    Snarere tenker jeg på hvilken HDD jeg skal velge, og ser at WD sine Blue og Black-serier synes å være populære (hhv 5400rpm og 7400rpm). Så får jeg også lykkeligvis muligheten til å øke kapasiteten endel, noe som har vært en akilleshæl. SSD er ikke aktuelt, jeg bytter gladelig ut noe applikasjonsstarttid mot mer minne, og vil ikke investere 5-6-7 tusen på en 3-4 år gammel maskin. Noen som har erfaringer rundt HDD-bytte og kan dele?

    Sendt fra min Dell XPS W7-maskin, med stort savn av OSX- og Mac brukeropplevelse... Win PC/W7 er rett og slett bare trist
    kondolerer Vidar! håper det ordner seg hurtig. Vedr. tips på HD er jeg like spent som deg.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker; ser at for en liten eller en drøy tusing så får man SATA3-disker med rett fysisk størrelse, pris avhengig av kapasitet selvsagt.

    Aldri så ille at det ikke er godt for noe; min forsikringsagent sier at jeg skal få ny maskin på IF Super Innbo, en MB Pro. Men jeg vil jo gjerne ha den gamle i drift igjen også, det er jo ikke noe i veien med den annet enn at hdd'en er dynket i Statoil-kaffe. Disse statlige selskapene....
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Ikke for å være kjiip; men har du prøvd tørke-den-i-stekeovnen-på-45-grader-i-12-timer-trikset? Og deretter rense kontaktene med elektrospray. Sånn før du kasserer den HDD du sølte på, mener jeg?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Takker; ser at for en liten eller en drøy tusing så får man SATA3-disker med rett fysisk størrelse, pris avhengig av kapasitet selvsagt.

    Aldri så ille at det ikke er godt for noe; min forsikringsagent sier at jeg skal få ny maskin på IF Super Innbo, en MB Pro. Men jeg vil jo gjerne ha den gamle i drift igjen også, det er jo ikke noe i veien med den annet enn at hdd'en er dynket i Statoil-kaffe. Disse statlige selskapene....
    Saksøk Statoil. Koppene deres holder ikke på kaffen :) Får håpe du slipper å slite med Dell-maskinen lenge
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Loevhagen skrev:
    Ikke for å være kjiip; men har du prøvd tørke-den-i-stekeovnen-på-45-grader-i-12-timer-trikset? Og deretter rense kontaktene med elektrospray. Sånn før du kasserer den HDD du sølte på, mener jeg?
    Nei, men vil det fjerne det statlige kaffegrumset da? Lurer meg på om det ikke er Trond Giske (of TV2-vs-Egmont-deal fame) som er næringsminister; og all den tid man anser kaffe som et næringsmiddel, og Statoil som statseid, så skulle det ikke fordundre meg om jeg som finger'n sier bør saksøke de/ham! Makan til kopper... de holder jo ikke kaffen ved tilting jo!

    Skal legge den på en varm plass og prøve i morgen, men lydene den lager (knirk, knatre, knak, knnnnrrr) tilsier at det er mer enn bare noe småfukt her.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Seagate Momentus XT er jo hybrid disker. Der er det en SSD bygget inn i vanlig platedisk.
    Hvor godt dette fungerer på OSX vet jeg ikke, men tanken er at det mest brukte programmene skal legge seg på SSD for raskere respons. En XT 750 GB disk ligger på rundt 1500,-

    http://www.seagate.com/www/en-us/products/internal-storage/momentus-xt-kit/

    http://bcove.me/gbdf7t87
    Dette er jo reklame, men hvis det er bare litt sanhet i det den viser så vil nok bruker opplevelsen være mye bedre med en hybrid drive en en 7.5K disk en 5.4K disk ville jeg nok ikke vurdert overhode.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker; så de der. Spennende! Jeg har nå i tidsnøden bestilt en WD Black 750 til 1299,- med utsikt til ytelsesoppgradering samtidig med kapasitetsoppgradering.

    Men åpner absolutt for muligheten for en Momentus XT ja! Kona har likedan laptop så ser ikke bort ifra at hun "arver" min WD og jeg skaffer en hybrid. Eneste jeg er bekymret for er støy.... den originale i MB er jo stille som graven. WD Black har fått super omtale i så måte.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har en gammel aftermarket 320GB Seagate i min MB "Late 2008", og den disken klikker når den parkeres. Irriterende. Styr unna den.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Viser seg (på nettfora) at MacBook-eiere i fleng har installert WD Scorpio Black med suksess. Enkelte Pro-maskiner skal ha hatt vansker, men 2.4 MB Unibody (som jeg har) tydeligvis ikke har noe problem.

    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631624#extra

    Denne disken er jo på 750GB og snurrer med 7200rpm, har 16MB cache og er etter sigende så kvikk at den er kvikkere enn hybrid-disker som f.eks Seagate Momentus XT. Folk som har installert den istedet for standard 5400rpm disk sier det er som å få ny maskin, og jeg har sett flere plasser man hevder at ytelsen er nærmere SSD enn standard 5400rpm-disker. Her er f.eks en 10-siders test med en rekke benkemålinger (linker til side 5);

    http://www.tweaktown.com/reviews/39..._750gb_2_5_inch_hard_drive_review/index5.html

    Så dersom dette blir suksess så hadde det jo vært moro.

    Så er spørsmålet mitt; jeg har sikkerhetskopi av min MB via Time Machine på Time Capsule. Seneste kopi bare noen dager gammel. Hvordan får jeg dette tilbake på maskinen med den nye disken? Må jeg installere OSX først for i det hele tatt å få bootet? Må jeg formattere disken, og kan man gjøre dette før man installerer OS da? Dette har jeg, som dere skjønner ikke gjort før.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det sier litt om hvor tragisk ting har blitt. Folk har blitt så vant til grisetrege 5400+rpm grønne disker at de opplever det som en revolusjon å gå tilbake til en ordinær god 7200rpm disk. Før den "grønne æraen" for bare noen år siden var 7200rpm standarden og kun de på det absolutt rimeligste budsjett ville kjøre noe lavere enn dette. Men vi sparer jo 2W med strøm så da er det jo selvsagt greit å lide seg gjennom PC-hverdagen dag etter dag. Fin logikk må jeg si. Og folk kjøper det rått og røti.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Bytta til 7200 disk i min MBP i 2006, dengang var det ikkje så veldig enorm forskjell på 5400 og 7200. Har testa tilsvarende maskin som eg har i dag (MBP 2011), men med SSD, og ville utvilsomt valgt det om det er ytelse ein er på jakt etter.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan er batterikapasiteten mellom det å benytte en 5400 vs. 7200 HDD i en bærbar? Er det signifikant forskjell?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Tror det har skjedd en god del på ytelse på 7200rpm-fronten den siste tiden, med de nyere generasjonene disker. Ser slik ut på benkemålinger rundtom iallefall. Nettfolk rapporterer oftest ingen merkbar endring i batterilevetid også ser jeg.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Erik B skrev:
    Hei,

    Lurer på å kjøpe mac mini - men er ganske grønn....

    Er det bedre lydkvalitet på nyeste utgv. vs 2-3 år gammel.

    Er det forskjell på lydkvaliteten - på de ulike utgavene av siste utgave?

    Erik
    Loevhagen skrev:
    Eldre utgaver støtter ikke 88.2 på optisk utgang. De nyeste skal støtte dette. Ellers kan man jo benytte USB. Som regel er det den eksterne DAC-en som er begrensningen når det gjelder oppløsningen.

    Har ikke lest om at digitalutgangen på eldre vs. nye Macs skal ha kvaitetsmessige forskjeller.

    Tilsynelatende er det noen som mener digital-utgangen er forbedret i forhold til tidligere inkarnationer. Har ikke selv kompetanse til å vurdere gyldigheten, men hvis det er sandt, så er det vel interessant å vite for mange, så..


    Hifi-World artikel

    side1 http://www.hi-fiworld.co.uk/
    side 2 http://www.hi-fiworld.co.uk/in...3-mac-mini-2011.html


    Naim Forum (brukeren Guido Fawkes)

    [I just tried a new Mac Mini connected to a Naim DAC and have to hold my hands up and say in its latest incarnation, Apple has addressed all my criticism of my existing Apple kit's digital out. Yes, my old MacBook Pro (first generation) and Apple PowerMac and previous Mac Mini suffered from jitter problems (cured by V-Link or hiFace), but the new Mac Mini seems almost jitter free: better than top notch CD transports. I hope this extends to the latest McaBooks and iMacs so that everybody can enjoy their DACs or UQs through S/PDIF]

    http://forums.naimaudio.com/display...171?reply=12266460308271921#12266460308271921


    The new Mac Mini is excellent - equipped with 256 GB SDD and 750 GB HD, it is a fantastic music player - just connect its new low jitter digital out to one of the many Naim DACs and it plays with aplomb. You don't need a V-Link, hiFace, INT 202 or any async USB any longer - I doubt any of these will improve on the latest built-in optical interface [my V-Link with specially chosen cables is now redundant when put up against this]. I'm stunned at the improvement Apple has made.

    http://forums.naimaudio.com/display...044?reply=12266460308298653#12266460308298653


    Here is my controversial view - in my humblest opinion the new Mac Mini into the Naim DAC sounds just as good the NDX did through the DAC. I stress this is the latest incarnation of the Mac Mini, which has now gained a low jitter optical out.

    http://forums.naimaudio.com/display...459?reply=12266460308327685#12266460308327685
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Er målt på den optiske utgangen, som jeg forstår det. Dette er så blott en enkelt måling og en enkelt brukers syn på saken, men har vært interessant for meg å lese, som vurderer mini som alternativ/supplement til cd-spiller.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Ja, optisk ut i testen.
    Han kunne også prøvd FW, så ville han blitt fornøyd med en tidlig-gen versjon av MacMini. ;)
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Ja, men dette var nettopp poenget, å koble direkte optisk, i stedet for via usb-converter eller FW+Dac. Jeg har for eksempel en SuperNait som har innbygd Dac med optisk+coaxial inngang. Jeg testet denne tidligere med MacBook optisk vs MacBook/HiFace/coax, og sidstnevnte var overlegen lydmessig. Samme forstår jeg, at FW+Dac har vært tidligere. Men nå slipper du disse mellemledene, i følge denne ene personen. For meg, som vurderer mini, er dette relevant. Hvorfor begynne med usb-converter eller FW+Dac, hvis det ikke er nødvendig?
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Ketil B skrev:
    Ja, men dette var nettopp poenget, å koble direkte optisk, i stedet for via usb-converter eller FW+Dac. Jeg har for eksempel en SuperNait som har innbygd Dac med optisk+coaxial inngang. Jeg testet denne med MacBook optisk vs MacBook/HiFace/coax, og sidstnevnte var overlegen lydmessig. Samme forstår jeg, at FW+Dac har vært tidligere. Men nå slipper du disse mellemledene, i følge denne ene personen. For meg, som vurderer mini, er dette relevant. Hvorfor begynne med usb-converter eller FW+Dac, hvis det ikke er nødvendig?
    Det er vel heller slik at dersom man har en DAC som ikke er utrustet for å behandle Core Audio FW output, så er man nå sikret en jitterfri overføring via optisk, som de fleste DACer er utrustet med.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Ja, Erik B spurte om forskjell før og nå, Loevhagen hadde ikke hørt om noen, jeg gjorde oppmerksom på hva jeg hadde lest. Vi sier vel blott det samme du og jeg, eller? Har ikke alverden med innsikt på dette området, så mulig din forståelse er mest nøyaktig.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Men den vanlige analogutgangen på nyeste Mac mini er like jævlig som den alltid har vært... ;) (min USB Dac var til oppgradering...tok visst noen uker lengre enn forventet)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    måtte jo det når dacen ikke var tilgjengelig. en liiiiiiiiiiiiidelse. tror jammen hdmi lyd inn i tv og ut tvens analogutgang er bedre. (nei jeg sammenlignet ikke, et sted går grensen)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Brasse skrev:
    Bytta til 7200 disk i min MBP i 2006, dengang var det ikkje så veldig enorm forskjell på 5400 og 7200. Har testa tilsvarende maskin som eg har i dag (MBP 2011), men med SSD, og ville utvilsomt valgt det om det er ytelse ein er på jakt etter.
    Jo det var stor forskjell den gangen også, men alt annet på maskina gikk såpass tregt at man ikke tenkte så mye over det som i dag hvor man kan forvente nærmest umiddelbar respons på alt man gjør dersom man velger fornuftig maskinvare og ikke har forkludret installasjonen programvaremessig. Eller sagt med andre ord, 2 sekunder ekstra oppstartstid på 25 sekunder merkes ikke så godt som 2 sekunder ekstra oppstartstid på 4 sekunder.

    Jeg har selv 4 stk 1TB WD Black Edition disker og 8 stk 2TB WD RE4 Enterprise disker i daglig bruk. Sistnevnte er kanskje de raskeste 7200rpm diskene på markedet uansett pris (de knuser WD 750GB Black 2.5" for å si det slik). En god SSD er langt foran disse i bruksopplevelse i et desktopmiljø med mindre PCen din er satt opp med helt rævkjørt programvare og/eller maskinvare.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.958
    Antall liker
    1.296
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Var det ikke Steve Hoffman der mente Mac Mini var verdens beste drivverk, mener å ha lest dette et sted.
    Synes også min MBP med optisk til dac spiller fantastisk bra.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    niels skrev:
    Var det ikke Steve Hoffman der mente Mac Mini var verdens beste drivverk, mener å ha lest dette et sted.
    Synes også min MBP med optisk til dac spiller fantastisk bra.
    Og mye bedre blir det også om du for kontroll på jitterverdiene med en fornuftig interface, selv fikk jeg hakeslipp når jeg koplet en Weiss INT202 mellom min 2010 Mac Mini og dacen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.739
    Antall liker
    9.390
    Sted
    Trondheim
    Loevhagen skrev:
    Analogutgang fra datamaskin? Hvem bruker denslags? :p :D
    Jeg tror jeg hermed melder meg ut av hifi-klanen og inn i musikk-klanen. Jeg bruker analogutgangen fra min Mac på kontoret.

    MacPro (analog) -> Conrad-Johnson CAV-50 -> Vienna Acoustics Haydn Grand

    Det lyder aldeles utmerket med både bredde og dybde i lyden. God oppløsning i diskanten og en åpen og fin mellomtone. Bassen er fast og fin (men med de høyttalerne er det jo ikke veldig mye dypbass). Riktignok er det snakk om nærfeltslytting på relativt lave volum, men likevel.
    Hjemme har jeg lenge brukt analog linje: Mac (analog) -> Stax SRM-006 ->Stax 4040 Signature uten å føle at det lyder dårlig.

    Hvis dette lyder dårlig har jeg ingen ting i et hifi-forum å gjøre.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Pretensiøse uttalelser forekommer på alle fora. ;) Selv har jeg tidvis benyttet hodetelefoner tilkoblet direkte til min MacBook og kost meg med musikken. På samme måte som musikk tappet rett fra iPhonen. MEN; at lyden (i de aller fleste tilfeller) blir bedre med en separat DAC og forsterker burde vært hevet over enhver tvil. At man kan nyte musikk fra andre komponenter (f.eks. direkte fra analogutgangen på en datamaskin); ja - det burde også være hevet over enhver tvil.

    Så - man kan ha to tanker i hodet - samtidig. Ting er ikke nødvendigvis gjensidig utelukkende. :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fikk meg en iphone 4s idag. Skulle bytte ut iphone 4... Får desverre "No service" der som Telenor skal stå... Noen som vet noe om dette.
    Telefonen fikk jeg aktivert.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Har hatt ipad2 siden lørdag og må si med strålende fornøyd så langt.

    Mitt første epleprodukt faktisk, ::)

    Har ikke hatt for god tid med den ennå, men i morgen kveld så skal squeezeboxen utforskes med iPad som fjernkontroll. (duett)...
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    654
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    bambadoo skrev:
    Fikk meg en iphone 4s idag. Skulle bytte ut iphone 4... Får desverre "No service" der som Telenor skal stå... Noen som vet noe om dette.
    Telefonen fikk jeg aktivert.
    Kan være at du må få deg ett nytt sim kort til telefonen.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.574
    Antall liker
    7.111
    Sysler med tanken om å hive fjernsynet ut av stuen og heller lage et minimalistisk og TV-rom bestående av:

    Ny flatskjerm
    Mac Mini
    B&W Zeppelin Air
    (+ PS3en)

    Ideen er å henge flatskjermen på veggen, for så å plassere MM og Zeppelineren på en dertil egnet hylle under. MM koblet til mitt ethernet, internett og NAS, og vil bli brukt for avspilling av media jeg har liggende på NAS, samt NetFlix og andre nettjenester. Ideen med Zeppelineren er å ikke bare bruke den for å streame musikk fra NAS samt Spotify og andre tjenester fra netten, men også for all lyd i forbindelse med bruk av flatskjermen.

    Noen tanker om hvordan dette ville kunne fungere?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn