Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Hehe fin den, dog litt usikker på holdbarheten på borrelåsen etter x antall av og på bruk men absolutt en billig løsning ifht andre. Er den Velcro tapen å få bestilt i Norge montro..?

Ahhh ... det er magnet ? ;D

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.726
    Teknisk spørsmål:

Er uten bredbåndstilgang denne helgen pga noen oppgradering leverandøren måtte gjøre. Har en usb-dongle, så tilgang til internett har jeg jo, men det virker bare når jeg har slått av AirPort. Ikke kan jeg koble maskinen til AExtreme via kabel heller.

Så, hvordan får internett til å virke via usb-dongle samtidig som jeg har tilgang til NAS og andre ting på hjemmenettverket mitt?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Ha.. ...da fikk jeg bruk for min Airport Express after all da jeg har vært plaget med Wi-Fi rekkevidden fra min D-Link 655 til ene leieboer i kjelleren.
    Apple sier du ikke kan utvide det trådløse nettverket med Airport Express om du ikke har en Airport Extreme eller en Time Capsule i forkant. Det de ikke sier er at om du har koplet med ethernet mellom ruteren og Airport Expressen er det ingen problemer.
    Koplet alt opp iløpet av en 10 minutters tid så nå har jeg `N`hastighet i hele huset, det er lekkert det.

Vedlegg

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Supert tips johnnygrandis, skal gjøre det samme!!

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    517
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Jeg utvidet trådløs D-Link 655 med en Express men det datt ned støtt. Byttet ut 655-en med en Extreme og nå er det dønn stabilt.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Sting skrev:
    Supert tips johnnygrandis, skal gjøre det samme!!
    I tillegg kan du kople på ett par aktive HT så har du musikk her også. :D

V

vredensgnag

Gjest
    Class skrev:
    Jeg utvidet trådløs D-Link 655 med en Express men det datt ned støtt. Byttet ut 655-en med en Extreme og nå er det dønn stabilt.
    Det har vært en utviklingsprosess. Noen år tilbake så var det en del driftsujevnheter med Airport. Men ved jevnlige firmware-oppdateringer og utvikling av software så spiller det nå stabilt som Rondefjell ligger. Imponert over at jeg fortsatt kan bruke AE-enheter jeg kjøpte da de først kom ut, sammen med nyere som TC og Extreme, og det hele bare kjører.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    517
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Javisst, sant det.
    Det kom en oppdatering (til APE) som hjalp en del.

Det virket som D-Link-en ikke greide å videresende skikkelige DHCP offers fra routeren min (m0n0wall) blant annet som laget litt krøll.

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ga opp min Extreme, funket bra i mange år men som jeg skrev om tidligere i tråden får jeg den ikke til nå. Enheter ramler ut og får ikke ny ip, kan være min feil men finner ikke ut av det. Veldig synd for den hadde suveren rekkevidde og time machine på Nas virket, noe det ikke gjør med D-linken (655).

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Har aldri hatt en mer stabil ruter enn D-Linken, har faktisk ikke vært nødt til å restarte den 1 eneste gang det var noe annet med Speedtouch ruteren som Telenor leverte - den måtte jeg boote opp pånytt ettpar ganger i uken.

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    517
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Min hang rett som det var ved noe jeg vil si er moderat belastning, rundt 2k aktive connections (torrents), noe hverken en WRT54GL eller m0n0wall-en gjorde så jeg ga den til mor :)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en to måneder gammel iPhone 4 hvor batteritiden har gått drastisk ned de siste 3 dagene. Batteriet tømmes på etter 4-5 timer i standby. Har skrudd av 3G og dataroaming uten nevneverdig effekt.

Nå lurer jeg på hva som kan forårsake dette? Kan det være noe batterikrevende programvare som går uten at jeg legger merke til det eller er batteriet "gone"?

Er det noen funksjon på telefonen som viser hvilke programmer som kjører i bakgrunnen?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Wergeland skrev:
    Jeg har en to måneder gammel iPhone 4 hvor batteritiden har gått drastisk ned de siste 3 dagene. Batteriet tømmes på etter 4-5 timer i standby. Har skrudd av 3G og dataroaming uten nevneverdig effekt.

Nå lurer jeg på hva som kan forårsake dette? Kan det være noe batterikrevende programvare som går uten at jeg legger merke til det eller er batteriet "gone"?

Er det noen funksjon på telefonen som viser hvilke programmer som kjører i bakgrunnen?
    Dobbeltklikke på hjemknappen så ser du hvilke program som kjører i bakgrunnen

P

Parelius

Gjest
    65finger skrev:
    Hvordan struper en program som kjører og som en vil ha lagt død?

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Eple-alt-escape samtidig. Tvangsavslutter programmet du velger fra lista.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Parelius skrev:
    65finger skrev:
    hold fingeren over programmet til det starter å skjelve. Så ser du løsningen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    selvsagt i det feltet som dukker opp når du dobbeltklikker på hjemknappen

P

Parelius

Gjest
    65finger skrev:
    Parelius skrev:
    65finger skrev:
    Ahhhhhhhhhhhhh

Jeg går nå og legger hjernen på sprit så fremtidige generasjoner kan studere i detalj hvordan defekte synapser ser ut.

Takk!

Uff a deg, Parelius!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Parelius skrev:
    65finger skrev:
    Parelius skrev:
    65finger skrev:
    Ahhhhhhhhhhhhh

Jeg går nå og legger hjernen på sprit så fremtidige generasjoner kan studere i detalj hvordan defekte synapser ser ut.

Takk!

Uff a deg, Parelius!
    Brukte noen uker selv, ikke noe å skamme seg over :)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Wergeland skrev:

Takk Finger! Der var det minst 20 programmer som kunne avsluttes. Blir spennende å se hva som skjer med standbytiden nå.

P

Parelius

Gjest
    Wergeland skrev:
    65finger skrev:
    Wergeland skrev:

Takk Finger! Der var det minst 20 programmer som kunne avsluttes. Blir spennende å se hva som skjer med standbytiden nå.
    Sånn i forlengelsen; er det slik at alle disse programmene ligger og suger batteri, egentlig?

Hvis det er tilfellet så er jo hele rasjonalet avisindig feilaktig. På samme måte som Wergeland hadde jeg også en horve av programmer «gående». Men det kan da ikke være så korttenkt?

(Parelius med synapsedefekt.)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    Wergeland skrev:
    65finger skrev:
    Wergeland skrev:

Sånn i forlengelsen; er det slik at alle disse programmene ligger og suger batteri, egentlig?

Hvis det er tilfellet så er jo hele rasjonalet avisindig feilaktig. På samme måte som Wergeland hadde jeg også en horve av programmer «gående». Men det kan da ikke være så korttenkt?

Ja, det virker litt rart. De fleste av disse programmene har nok ligget i bakgrunnen mye lenger enn jeg har hatt batteritrøbbel.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Parelius skrev:
    Wergeland skrev:
    65finger skrev:
    Wergeland skrev:

Er ingen ekspert men en forklaring kan jo være at disse programmene opptar minne som igjen får cpuen til å jobbe mere, Helt søkt forklaring. Min Ipad brukte uansett mindre batteri etter at jeg stengte en 30 Apps

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    mener å ha lest at Apples multitasking ikke er all verden på iPhone og iPad

Sting

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Enig, synes det er noe dritt og fatter ikke poenget med hele greia. Skulle ønske det gikk ann å slå av hele funksjonen!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Sting skrev:
    Enig, synes det er noe dritt og fatter ikke poenget med hele greia. Skulle ønske det gikk ann å slå av hele funksjonen!
    det hadde vært fint :) før du vet ordet av det er det et snes eller to apps som ligger i bakgrunnen og roter det til

V

vredensgnag

Gjest
    Det har jeg - meget praktisk. Min datter har en Macbook 13", og føler at med iPad ved siden av har hun nærmest dobbelt skjermflate. Lett å bruke og stabilt.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Jeg syntes den er helt grei, ikke ofte jeg veksler mellom så mange programmer uansett. Syntes helt klart det er en fordel at programmet ligger lynraskt klar til start når jeg veksler ett album med `remote`appen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Er det mulig å bruke iPad som en ekstern trådløs skjerm for Macmini?

Sluttspurt

Medlem
    Ble medlem
    12.12.2010
    Antall liker
    0
    Hei,
    Har kommet over en PowerMac G4 Cube - feteste Mac noensinne! 8)

Noen som har erfaring med å bruke den som avspillingsmedium i et anlegg. Tenkte kanskje at jeg kunne bruke den sammen med Abrahamsen A-Dac, men vet ikke om det lar seg gjøre. Cube har USB, men ikke USB 2.0.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Wergeland skrev:

Her er det vel best å gjennomgå hva man har forandret de siste dagene og evt nullstille telefonens innstillinger.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Sluttspurt skrev:
    Hei,
    Har kommet over en PowerMac G4 Cube - feteste Mac noensinne! 8)
    Husker den ja. Den fikk vel en kort karriere etter at akrylen begynte å slå sprekker på noen eksemplarer.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg har de to programmene JG linker til over, og er meget fornøyd med begge. Anbefales.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn