Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Problem med Apple TV og fjernkontrollapp på iPhone.

    Søstera har en Apple TV (3. gen) koblet til Mac Mini via Ethernet og internettdeling slått på. Minien koblet til trådløst nett. Ting funker, unntatt Fjernkontrollappen, dvs. …

    I appen kommer bare iTunesbiblioteket hennes opp, ikke Apple TV.

    Det merkelig er at det går fint å vise f.eks. bilder fra telefonen til Apple TV via Air Play, så tydeligvis har telefon og Apple TV trådløskontakt.

    Jeg koblet fra Ethernetforbindelsen mellom Apple TV og Mini, og koblet Apple TV direkte på det trådløse nettet. Da funket Fjernkontrollappen, og Apple TV kom opp som valg.

    Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke funker når Ethernet er koblet mellom Mini og Apple TV, samtidig som koblingen mellom telefon og Apple TV er ok via Air Play?

    Er det noe jeg overser?

    (Hjemmedeling er slått på)
     
    S

    svk

    Gjest
    Alle iphone er slik. Slår seg av ved ca 0 om du bruker den. Er for og beskytte seg selv. Kjøp samsung eller sony
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.408
    Sted
    Trondheim
    Ingen av mine har vært slik. Jeg har en iPhone 5 nå. Kona sin 5s har heller ikke det problemet.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Alle iphone er slik. Slår seg av ved ca 0 om du bruker den. Er for og beskytte seg selv. Kjøp samsung eller sony
    Du mener den har innebygget temperatur sensor som gjør at den slår seg av om det blir for kaldt? Tullprat.
    Jeg er nå på mine femte iPhone og ingen av dem har oppført seg slik.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Problem med Apple TV og fjernkontrollapp på iPhone.

    Søstera har en Apple TV (3. gen) koblet til Mac Mini via Ethernet og internettdeling slått på. Minien koblet til trådløst nett. Ting funker, unntatt Fjernkontrollappen, dvs. …

    I appen kommer bare iTunesbiblioteket hennes opp, ikke Apple TV.

    Det merkelig er at det går fint å vise f.eks. bilder fra telefonen til Apple TV via Air Play, så tydeligvis har telefon og Apple TV trådløskontakt.

    Jeg koblet fra Ethernetforbindelsen mellom Apple TV og Mini, og koblet Apple TV direkte på det trådløse nettet. Da funket Fjernkontrollappen, og Apple TV kom opp som valg.

    Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke funker når Ethernet er koblet mellom Mini og Apple TV, samtidig som koblingen mellom telefon og Apple TV er ok via Air Play?

    Er det noe jeg overser?

    (Hjemmedeling er slått på)
    Har du sjekka at det ikke er en port issue på internettdelingen? Remote app bruker vel tcp 3689 udp 5353.. fortsatt snodig at iTunes biblioteket dukker opp hvis dette hadde vært ett problem
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Problem med Apple TV og fjernkontrollapp på iPhone.

    Søstera har en Apple TV (3. gen) koblet til Mac Mini via Ethernet og internettdeling slått på. Minien koblet til trådløst nett. Ting funker, unntatt Fjernkontrollappen, dvs. …

    I appen kommer bare iTunesbiblioteket hennes opp, ikke Apple TV.

    Det merkelig er at det går fint å vise f.eks. bilder fra telefonen til Apple TV via Air Play, så tydeligvis har telefon og Apple TV trådløskontakt.

    Jeg koblet fra Ethernetforbindelsen mellom Apple TV og Mini, og koblet Apple TV direkte på det trådløse nettet. Da funket Fjernkontrollappen, og Apple TV kom opp som valg.

    Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke funker når Ethernet er koblet mellom Mini og Apple TV, samtidig som koblingen mellom telefon og Apple TV er ok via Air Play?

    Er det noe jeg overser?

    (Hjemmedeling er slått på)
    Har du sjekka at det ikke er en port issue på internettdelingen? Remote app bruker vel tcp 3689 udp 5353.. fortsatt snodig at iTunes biblioteket dukker opp hvis dette hadde vært ett problem
    Slo av alt som het brannmur på minien, men det hjalp ikke.
    Blir ikke klok på det der. Gir vel opp, og kjører ATV via trådløs og ikke kabel til mini.
     
    S

    svk

    Gjest
    Alle iphone er slik. Slår seg av ved ca 0 om du bruker den. Er for og beskytte seg selv. Kjøp samsung eller sony
    Du mener den har innebygget temperatur sensor som gjør at den slår seg av om det blir for kaldt? Tullprat.
    Jeg er nå på mine femte iPhone og ingen av dem har oppført seg slik.
    Tipper det er indre motstand i batteriet som styrer dette. Min 5 og konas 6 dauer ved ca 0. Full lada batteri hjelper på.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hmm, snodig. 6Sen har jeg aldri merket noe slik på. Fantastisk batteri, har nesten alltid >60% på kvelden.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.267
    Antall liker
    23.303
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har iPhone 6 og har hatt 2 stk. iPhone 5. 6'ern slo seg av for første gang nå for et par uker siden. Den gikk fra 40% til avslått når jeg skulle ta et bilde i 10-12 minusgrader. Når jeg kom inn igjen gikk den opp igjen til 40% på batteriet. Jeg opplevde aldri dette med de to femmerne jeg hadde. Det fremstod for meg som en slags "shut-down" og litt merkelig i grunnen.
     
    S

    svk

    Gjest
    Jeg har iPhone 6 og har hatt 2 stk. iPhone 5. 6'ern slo seg av for første gang nå for et par uker siden. Den gikk fra 40% til avslått når jeg skulle ta et bilde i 10-12 minusgrader. Når jeg kom inn igjen gikk den opp igjen til 40% på batteriet. Jeg opplevde aldri dette med de to femmerne jeg hadde. Det fremstod for meg som en slags "shut-down" og litt merkelig i grunnen.
    Har hatt iphone i huset siden 2012.(jeg og kona) Er først i slutten på 2015 vi har fått dette "problemet" begge slår seg av ved ca 0.så kan være apple har laggt inn dette i en eller annen ios oppdatering? Ikke vet jeg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.168
    Antall liker
    10.693
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Samme problem hos meg også (5s). Veldig irriterende. Samt mye rapportering om det samme fra arbeidsgivers ~3000 iphones. Og det er akkurat det at den kan gå fra 80% batteri til 0 og ikke la seg skru på ila. et par sek. Kommer den inn i varmen igjen så kan jeg slå den på og viser da kanskje rundt 30%. Er et kjent problem.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har iPhone 6+ 64 GB Apple lager gode produkter ingen tvil om det , chassiset er god , designet er fint , lyd , bilde og video utrolig bra , men dette iOS systemet off alt er så låst og mangen av appene til Apple henger seg opp ofte låser seg. Forstår meg ikke på dette systemet til dem. Skjerm kvaliteten på iPhone 6 er ikke så bra synes jeg. Nå har jeg prøvd ut Apple sine produkter og får prisen og det gir er for dårlig , når jeg kjøpte Tlf kostet nesten 9000 kr det er den ikke verdt , den tåler kulde dårlig , den tåler lite og det skal ikke mye for skjermen knuses og ikke minst den er ikke vanntett. Så dette blir siste Apple produktet jeg eier , tilbake til gode android. Er kommet så mye som gruser iPhone på alle plasser bye bye iPhone.

    Imagine
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Min iPhone 6 liker heller ikke kulde noe særlig. Gikk en tur med hunden i går kveld med iPhone i frontlomme på buksa, mot låret. -5 grader var nok til at den gikk i svart da jeg svarte på en melding. Var riktignok bare 15-20% batterilevetid igjen, men synes iPhone 5C var mer robust mot kulde. Begge med nye batterier, da jeg reparerer iPhone deltid.
    Aldri hatt noen problemer. iPhone seks i ytterjakkelomme på skitur i minus 18 grC. 10 km, men det gikk sakte (ca 1 time;-). Men bottom line: iP6-no problem. Kona hadde sendt SMS og jeg måtte svare pr voice:-o
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er Mac-idiot, så her hører jeg vel hjemme.
    Hoppet på toget i 1985...
    Beklager at jeg ikke har sett gjennom de 5' innleggene i denne tråden, men kommer vel i mål etter hvert. Må bare gi min hyllest til dette tidlige sitatet fra 2009. vredensgnag har så definitivt slått meg, men selv fikk (KJØPTE til laaaangt over de priser man måtte betale for disse PeeCeeene;-) jeg min første Mac i '91. En Classic m hærlige 2 MB RAM og 20 MB harddisk. Og WYSIWYG. Det kunne ikke Windows 1.0 varte opp med. Der i gården var det bare reklamen som så pen ut. Mus og grafisk brukergrensesnitt på Mac i stedet for uforståelige keyboard shortcuts for å få uthevet eller understreket tekst i Word Perfect 5.1 eller hva d var som var det siste innen PC tekstbehandling den gangen. Måtte etterhvert utvide til 4 MB RAM, men jeg klarte meg fram til '96 da jeg måtte på nett og samtidig begynne med videoredigering og alle disse andre flotte tingene man kunne gjøre med Mac selv på den tiden. Så da kunne ungene mine vokse opp rett inn i denne nye nettverksbaserte verden. Og så langt har jo d gått bra. Flotte barn som vet å verdsette Mac foran PC;-). Har aldri tittet dem over skuldrene for å se hva de drev med på nettet, men det er nå blitt folk av dem og...:cool:
     
    S

    svk

    Gjest
    Har iPhone 6+ 64 GB Apple lager gode produkter ingen tvil om det , chassiset er god , designet er fint , lyd , bilde og video utrolig bra , men dette iOS systemet off alt er så låst og mangen av appene til Apple henger seg opp ofte låser seg. Forstår meg ikke på dette systemet til dem. Skjerm kvaliteten på iPhone 6 er ikke så bra synes jeg. Nå har jeg prøvd ut Apple sine produkter og får prisen og det gir er for dårlig , når jeg kjøpte Tlf kostet nesten 9000 kr det er den ikke verdt , den tåler kulde dårlig , den tåler lite og det skal ikke mye for skjermen knuses og ikke minst den er ikke vanntett. Så dette blir siste Apple produktet jeg eier , tilbake til gode android. Er kommet så mye som gruser iPhone på alle plasser bye bye iPhone.

    Imagine
    Har hatt epleprodukter siden 2012. Iphone/ipad.
    kan være det blir en samsung s7 edge neste gang.mest pga av kulde problemet.
    Denne vil da erstatte både iphonen og ipaden. 2 fluer i en smekk.

    hvordan er lyden via minijack i galaxy vs apple?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Sliter på Iphone når jeg skal skrive mail til grupper hvor gruppenavnet begynner med en parentes, det har ikke jeg på tastaturet. Er det noen måte å endre dette på?

    Edit: dette er kun i "Til-feltet", ikke ellers.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Det er da paranteser på tastaturet på iphone. Hvertfall vanlig, firkant og klamme.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Gruppenavnet er låst fra adressebok på Exchange-server. Det er kun i til-feltet jeg ikke har parentes
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Gruppenavnet er låst fra adressebok på Exchange-server. Det er kun i til-feltet jeg ikke har parentes
    Jeg sjekket nå, og det stemmer jo at parantes ikke er tilgjengelig, så der er det vel lite å gjøre direkte med det. Men, har du prøvd å skrive adressen uten parantes? Da vil gruppenavnet muligens dukke opp som et alternativ?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Nei, den skjønner ikke hvilken gruppe jeg mener.
     
    W

    WayAhead

    Gjest
    Prøv å skriv hele eller kun det du behøver inkl parateser i "notater", kopier alt og lim inn i adressefeltet. Ser ut til å funke.

    En kan laste ned andre tastaturer fra appstore. Mulig de gir deg direkte tilgang til ().
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Du trenger ikke gjøre det i notater. Bare sett markøren i et annet felt i mail, skriv inn en parantes, kopier og lim inn i tilfeltet.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Du kan jo også lage deg en tastatursnarvei på den adressen du vil ha inn;

    Setting shortcuts is really simple. Go to Settings > General > Keyboard > Shortcuts and you should see a few shortcuts already added. To add more, tap on the “+” icon on the top right.

    Funket fint her.

    Tillegg: Nei, det gjorde det ikke; parantesen ble jaggu fjernet når jeg gikk videre til emnefeltet. Snålt.
     
    Sist redigert:

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    3.753
    Hjælp!!!

    Min outlook sluttet plutselig å virke. Ingen nye mailer inn og deleteknappen funker ikke. Webmailkontoen fungerer, og mail på iphone funker. Har prøvd diverse omstarter osv...

    Hva jør jeg? Veldig takknemlig for svar/tips!!!!!!!
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    At prisene er generelt høye må vel tilskrives kronekursen, men noen "god deal" har man sjelden fått fra Apple. Tusen kroner ekstra for 64Gb er omtrent som det alltid har vært. SE er i alle tilfeller betydelig billigere enn 6s.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.466
    Antall liker
    17.208
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noen som vet om Minijack`n er beholdt på SE`?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.142
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Dette kulde problemet har nådd nye høyder hos meg i dag, fryktelig irriterende. Var ca 5-6 grader ute, var på tur og fikk tatt ett par bilder før den skrudde seg av. etter 4-5 minutter kunne jeg skru den på igjen. Dette gjentok seg fire ganger på en time.

    Usikker på om jeg skal kjøpe nytt batteri til min iphone6, kjøpe ny iphone6s eller gå over til android. Liker godt ios og har os x maskiner hjemme, men liker også å kunne ta bilder hele året.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    482
    Antall liker
    330
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Dette kulde problemet har nådd nye høyder hos meg i dag, fryktelig irriterende. Var ca 5-6 grader ute, var på tur og fikk tatt ett par bilder før den skrudde seg av. etter 4-5 minutter kunne jeg skru den på igjen. Dette gjentok seg fire ganger på en time.

    Usikker på om jeg skal kjøpe nytt batteri til min iphone6, kjøpe ny iphone6s eller gå over til android. Liker godt ios og har os x maskiner hjemme, men liker også å kunne ta bilder hele året.
    Det er nok ganske tilfeldig, og varierer fra ett eksemplar til et annet. Mine to iPhoner har aldri vist tegn til ustabilitet uansett temperatur, men man registrerer jo at folk har veldig ulike erfaringer. Det er vel en mager trøst, men du har nok vært uheldig med ditt eksemplar. Det er kanskje ikke så store forskjeller mellom Apple og Android-telefoner heller, ihvertfall om man skal tro Dinsides kuldetest av smarttelefoner. Toppmodellen fra fem merker ble lagt på en avis i snøen, og da testen startet var det 12 minusgrader.

    Dinside skrev:
    Etter halvannen time begynte testpanelet å bli sultne, men mobilene så ikke ut til å ha tenkt på å gi tapt for Kong Vinter på lenge ennå. Da klokka viste 13 så vi oss nødt for å hyre inn en sveipe-vikar mens vi tok en velfortjent lunsj.

    To og en halv time uti testperioden var vi tilbake på vakt. Da viste batteriindikatorene følgende:


    Microsoft: 90 prosent
    Sony: 86 prosent
    iPhone: 84 prosent
    Samsung: 84 prosent
    LG: 80 prosent

    Vi måtte nesten gni oss litt i øynene, for dette hadde vi overhodet ikke forventet.
    Deretter startet de filmkameraet på alle telefonene for å få fortgang i prosessen. Likevel tok det ytterligere to timer før den første telefonen slo seg av.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    5.142
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Min nekter å ta imot lading også nå, må "jobbe" med den for å få det til.


    Ble med en 6s plus hjem fra butikken idag...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.408
    Sted
    Trondheim
    Batteriet ditt var nok utslitt. Den billigste løsningen hadde nok vært å bare bytte batteri - det er mange som gjør det og prisen er ikke uoverkommelig. Ellers er det vel stort sett batterier fra de samme produsentene som sitter i telefonene? Jeg vet at Apple tidligere brukte SONY-batterier, men er litt usikker på hva de bruker nå. Det står ikke SONY på batteriene lenger.

    PS: Apple har vel en innbytteordning for telefoner for tiden?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    Hadde de levert 32 GB istedet for 16 GB for 4800 hadde det vært en kurant deal. Klart den peneste telefonen de har laget, selv om 6S også er god, men det er noe spesielt med følelsen 5S har i handa, lett, slank og lettere å få tak i.
    5/5S og nå SE er helt klart de peneste smarttelefonene i mine øyne. Så flott at 5s64 nå byttes ut med SE64 når den kommer i posten om et par dager....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.069
    Antall liker
    7.968
    Torget vurderinger
    12
    SE innfrir. Smikk lik 5S på alle måter, bare mye raskere. Akkurat som jeg liker det.
     
    S

    svk

    Gjest
    Til antonsen
    Lever den inn til rep, så får du ny. Om den er kjøpt i norge som privatperson så er dette gratis.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ble veldig mye telefonprat her.

    Kan vi prate om Mac? Trodde aldri en Mac var treig, men etter over 20 år med Mac begynner d å gå virkelig tregt (nei, Classic-en er stuet bort for lenge siden;-). Har en MB pro fra tidlig 2011. Og med yoshemit og captain lastet inn lag på lag er det snart bare så vidt at systemet ruller og går. Bør man slette disken og legge inn siste captain-versjon? Noen som har forslag?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn