Den dårligste filmen du har sett ?

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
Valentino skrev:
Liv Ullmann er Dronning.
Nei da, hun er husmannskjerring som konstant føder og gråter og snakker teatralsk og er tidvis litt betuttet ;D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
decibelius skrev:
Den værste filmen jeg har sett må være Den Forsvunne Pølsemaker - for noe pølsevev!!!
Riktig syntaks på tittel: "Den forsvundne pølsemaker"

Denne må ses i kontekst av sin tid. Den ble laget under krigen (1941), og innholdet reflekteres av streng sensur. Likevel skal det visstnok finnes mulighet for å tolke inn enkelte spark til tyskerne som gikk sensuren hus forbi hvis man bare anvender fortolkningsmuskulaturen hardt nok.

Ikke noen genial film, men som sagt et eksempel på hva slags filmer man får handlingsrom for å lage under et regime uten ytringsfrihet. Legger man intelligensen litt til side, så synes jeg den er en liten, fornøyelig, men relativt tannløs komedie som kan være verdt å få med seg i en historisk sammenheng.

Uansett 100 ganger bedre enn "Mannen som ikke kunne le".

Fra trivia-siden på IMDB.com:
The movie was shot and filmed in Nazi occupied Norway. It was early in the war and the occupational forces were not as strict as they became later in the war when the German political commissioner Josef Terboven's "bullying tactics" (as Josef Goebbels described them) got a much firmer grip on Norway. The lead actor Leif Juster was later imprisoned by the Gestapo for mocking the occupational forces on stage.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
I går så jeg "2012"... 2,5 timer av mitt liv jeg aldri får tilbake.
Noe verre møl er det lenge siden jeg har sett. Verste katastrofefilm noensinne? Får jo "Dantes Peak" til å virke som et mesterverk.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Enig med Holmium her, trodde aldri at jeg skulle direkte kjede meg under en film som 2012, men det var like før jeg sovna der jeg satt i sofaen. Flotte effekter kanskje, men en mer syltynn overdreven historie skal man jaggu lete lenge etter.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
"Bilitis". Handlet om romantisert gresk lesbisk kjærlighet. Husker bare kjedsomhet og filmsekvenser tatt opp med softfilter
Det kom visst en LP ut av dette også.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Holmium skrev:
I går så jeg "2012"... 2,5 timer av mitt liv jeg aldri får tilbake.
Noe verre møl er det lenge siden jeg har sett. Verste katastrofefilm noensinne? Får jo "Dantes Peak" til å virke som et mesterverk.
Så den selv for en ukes tid siden. Så dårlig at den ble morsom
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Across the universe er den filmen i senere tid jeg ikke har klart å se ferdig. Æss.
 
V

vredensgnag

Gjest
TTmania skrev:
Den norske filmen LØNSJ. Stor skuffelse og rotete historie uten en rød tråd.

Jente kommer inn på soverommet mitt.

"Jøss, det var her Pia Tjelta ble voldtatt, jo."

Jeg har malt veggene siden. (Forrige eier leide ut til filminnspillingen.)

Erik Gustafsens beskrivelse av norske filmer: Stygge mennesker som gjør rare ting sakte.

Enkelte filmer blir dårlige fordi det var lite med penger, elendig manus/regissør/skuespillere -- og da er det ikke annet å vente. Verre med filmer som har ubegrenset med midler og talent disponibelt, og som går rett i do. Jeg syns Avatar er en forferdelig klisjésamling (se uttrykket "gå rett i do"), og at det er utrolig å tenke på at det er brukt 600 millioner dollares americanos på den (produksjon og markedsføring).

Men Avatar er ikke ubehjelpelig dårlig - den fungerer som story, selv om den er banal.

The Red Planet er den dårligste filmen jeg har sett. Den er ubehjelpelig dårlig, men hadde megatalent og -budsjett.

http://www.imdb.com/title/tt0199753/

2012 er vel i beste fall en lang trailer, og langt fra noen film.
 

Olaf

Medlem
Ble medlem
09.04.2002
Innlegg
42
Antall liker
0
Sitat fra: Valentino på september 12, 2008, 23:22:05
Liv Ullmann er Dronning.

[quoteSitat fra ron-hi på september 14, 2008, 15:57:59 »
] Nei da, hun er husmannskjerring som konstant føder og gråter og snakker teatralsk og er tidvis litt betuttet
Liv Ullmanns skuespillerkarriere har jeg sett beskrevet i komprimert form, uten at jeg husker navnet på forfatteren. Det lød omtrent som følger:

" Kledd i en kjole av omsydde striesekker, stående på kne i silregn i en legderammet kornåker med et nylig dødt barn i armene, mens drengestua i bakgrunnen står i full fyr". ;D

Hvorvidt det er dekkende for hennes samlede prestasjoner skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har sett deler av filmatiseringene av "Utvandrerne" og "An-Magritt", og ifht disse må jeg si det er hylende morsomt formulert.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
Fenalaar skrev:
Som et kontra til "Din favorittfilm" - hva er egentlig den dårligste filmen du har sett ?

Fikk låne "Battlefield Earth" hos en kamerat. Muligens ikke den aller dårligste jeg har sett - det kan være et par som jeg har fortrengt, men den stiller rimelig sterkt innenfor kategorien etter å ha sett halvparten... (Noe mere gadd jeg ikke i dag...)

Johan-Kr
Red Scorpion med Roy Scheider & Michael Pare tryna noe så sinnsykt langt inn granskauen inni gamperævva, trist mht at han har levert en del gode filmer også, urklehuf :(:(:( Lydsporet trakk opp såpass at det gikk an å se den ferdig...... men styr unna, folkens

Vil også advare dere mot Darkbreed med Jack Scalia, & Southland tales, huff :(

Mvh :)
 
V

vredensgnag

Gjest
"In the Loop" er en vilt morsom film, anbefales fryktelig sterkt. (Bare for å bryte med alt depp i tråden) ;D


"You know I don't like talking up the war."
"You don't like talking up the war? Is that why you said 'we sometimes have to climb the mountain of conflict'? Know what you sounded like? A nazi Julie Andrews."
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.834
Antall liker
5.481
Sted
Holmestrand
SOS Poseidon! Eneste positive var at Mad lagde en glimrende satire (i bladet).
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Prøvde meg på 'I am Legend' i dag. Holdt ut ca 30 minutter før det bare ble for kjedelig til å fortsette.

Handler om en gubbe som soser litt rundt i en tom by, samt litt dårlig CGI av dyr som hopper og spretter litt rundt.
Denne minte meg mye om Omega Man med Charton Heston i hovedrollen. Faktisk mistenkelig mye...
Men verdens dårligste film er det vel ikke.
 

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Innlegg
261
Antall liker
0
Jeg husker ikke navnet, men det var en sånn "nattfilm" på TV Norge for en del år tilbake.

Militærfilm hvor en fyr og token blondine skulle stoppe en rakett eller noe lignende fra å skyte opp fra jungelene i Costa Rica.

"Jungelen," besto kun av grantrær... I rest my case.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
De to dårligste filmene jeg har sett er:

1. Forhekset av månen. Totalt gørr og intetsigende pjatt. Hvorfor i all verden vil noe kaste bort tid på å se på dett? Er fremdeles forbanna når jeg tenker på denne møkkafilmen.
2. Blue Velvet. Absurd historie som utelukkende har som funksjon å få vise meningsløs vold. Ingen hjemme. Total mangel på substans. Sa noen keiserens nye klær?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Stay Hungry, med Jeff Bridges. Normalt er jo denne mannen knall, men jeez for ett makkverk
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Voff skrev:
2. Blue Velvet. Absurd historie som utelukkende har som funksjon å få vise meningsløs vold. Ingen hjemme. Total mangel på substans. Sa noen keiserens nye klær?
Nydelig og stemningsfull film, fin musikk, gode skuespillere med noen uforglemmelige karakterer. Et mesterverk som jeg gledelig ser igjen med noen års mellomrom. Evig klassikker.
 

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Innlegg
434
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Gjestemedlem skrev:
Voff skrev:
2. Blue Velvet. Absurd historie som utelukkende har som funksjon å få vise meningsløs vold. Ingen hjemme. Total mangel på substans. Sa noen keiserens nye klær?
Nydelig og stemningsfull film, fin musikk, gode skuespillere med noen uforglemmelige karakterer. Et mesterverk som jeg gledelig ser igjen med noen års mellomrom. Evig klassikker.
ditto :)
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.429
Antall liker
2.857
Torget vurderinger
3
Stephen King's Maximum overdrive fra 1986 må være noe av det kjedeligste jeg har sett.
Eneste opptur her er at ACDC har film musikken ;D
 

Haavard70

Fersking
Ble medlem
22.01.2010
Innlegg
2
Antall liker
0
Mest oppskrytte, kritikerroste møkkafilmen må være Romodyssey 2001 av Stanley Kubrick.
Kjedsomhet gis en ny dimensjon med denne filmen.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
INGEN TING slår Disneys "original movie"-konsept. High school musical mv faenskap. Har dessverre absorbert litt slikt sittende i sofaen mens ungdommen ser på TV. Blir litt som passiv røyking, bare værre. Gir meg samme reaksjon som når jeg hører Sven Ingvars... :p :eek: :'( :-\

Mvh
Sniff
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
Sniff skrev:
INGEN TING slår Disneys "original movie"-konsept. High school musical mv faenskap. Har dessverre absorbert litt slikt sittende i sofaen mens ungdommen ser på TV. Blir litt som passiv røyking, bare værre. Gir meg samme reaksjon som når jeg hører Sven Ingvars... :p :eek: :'( :-\

Mvh
Sniff
+1
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Ingenting slår "Hercules i New York" (Arnold på sitt aller mest patetisk dårlige). Anbefales sterkt for de som liker det ufrivillig morsomme
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg så Starship troopers 2 i går. Den anbefales ikke! :p
 
J

JIGSAW

Gjest
De filmene som er nevt til nå er rene Oskar vinnere i mot filmene til disse herrer jeg skal nevne nå!
Det absolutt verste søppel som kan vises på en tv skjerm er faktisk norske, og det er av
filmskaperne Vam og Vennerød.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Holder en knapp på Dis, med Aune Sand som "filmskaper".

Den Serbiske filmen med fam. Løkkeberg som filmskapere, fikk man ikke sett helt ut, da man sovnet etter 15 min.
 

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Innlegg
522
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Nightbeaver skrev:
Det er litt klisjeaktig å si det, men "Plan 9 from outer space" er faktisk den dårligste filmen jeg har sett.

Det er litt vittig til å begynne med, men blir uutholdelig etter hvert...
Det var den jeg òg hadde i hodet. Mon om ikke den ble en kultklassiker oppi alt? Tror det. ;)
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Doc.G skrev:
shaunv skrev:
Jeg så Starship troopers 2 i går. Den anbefales ikke! :p
Prøvde på det samme, men klarte bare 5 minutter.....
Skal prøve å presse meg igjennom 3'ern også. Men den er heldigvis ikke så gal har jeg hørt. Dvs den har faktisk en story igjen. :p

"Plan 9 from outer space" har jeg faktisk planer om å se. Har hørt den er så dårlig at den blir morsom?
 

trym

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.12.2005
Innlegg
189
Antall liker
3
Alle filmene med Van Damme og Steven Segal ligger langt oppe på lista mi.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
shaunv skrev:
"Plan 9 from outer space" har jeg faktisk planer om å se. Har hørt den er så dårlig at den blir morsom?
Plottet kan du bare glemme. Det er utelukkende kjedelig. Skuespillerprestasjoner finnes ikke. Det som EVENTUELT gjør den morsom er alle blooperne, som synlige tråder som holder oppe "flyvende tallerkener" og slike ting.

Den har fått kultstatus, og det er fordi den har et dårlig utgangspunkt som er enda dårligere gjennomført. Man kan si at den er mer selvparodierende enn noen parodi ville klare å være. Hva skulle man gjøre narr av når filmen så til de grader gjør ufrivillig narr av seg selv?
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
JIGSAW skrev:
De filmene som er nevt til nå er rene Oskar vinnere i mot filmene til disse herrer jeg skal nevne nå!
Det absolutt verste søppel som kan vises på en tv skjerm er faktisk norske, og det er av
filmskaperne Vam og Vennerød.
En av disse guttas tabber er at absolutt alt skal fortelles gjennom replikker. Av typen: "Nå er jeg så sint at jeg holder på å begynne å gråte." Det samme som Aune Sand i og for seg gjør. Vi har sett en kvinne ligge å vri seg i et minutt uten å få sove. Så kommer det plutselig en voiceover som forteller deg akkurat det!

Synes Vam og Vennerøds filmer fungerer ganske godt som kalkuner, (ufriviilig) morsomme tidsbilder.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Så en film for en del år siden, the lift eller noe sånt. Handlet om en bygning hvor de hadde fått instalert en revolusjonerende selvtenkende heis....hjernen til heisen var da selvfølgelig en schvæær hjerne bokstavelig talt og hacket div. datasystemer ellers også tror jeg. Tror tvillingtårnene falt i filmen som faktisk var laget før 911.

Filmen var så dårlig at kompisen jeg så den sammen med og jeg anbefalte den til alle andre på pur f...!
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
shaunv skrev:
Doc.G skrev:
shaunv skrev:
Jeg så Starship troopers 2 i går. Den anbefales ikke! :p
Prøvde på det samme, men klarte bare 5 minutter.....
Skal prøve å presse meg igjennom 3'ern også. Men den er heldigvis ikke så gal har jeg hørt. Dvs den har faktisk en story igjen. :p

"Plan 9 from outer space" har jeg faktisk planer om å se. Har hørt den er så dårlig at den blir morsom?
Plan 9 liksom tidenes kalkun så den blir ikke sett på alvor. Men se den hvis du kan. Har sett den 2 ganger på kino og den er like fornøyelig hver gang.
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Vanilla Sky. Kommentarer overflødig
 
Topp Bunn