Disse http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=13&merke=46&produkt_id=187Finnes nok endel tråder om demping her, men har dere noen kjappe tips til hva en kan bruke til demping under en cd-spiller på rundt 12-13 kilo?
Jeg har også meget gode erfaringer med disse. CD-spilleren min står på en tykk glasshylle, og mulig det bare var placebo, men den hørtes da også ut som om den sto på en glasshylle til jeg fikk satt spilleren på disse.Disse fungere ypperligt, og er billige!
Kjøpes her http://www.elusivedisc.com/products.asp?dept=259
Eller her http://www.audiosolution.no/index.html
Mvh. Tom-Erik
Ikke alltid så klart! Her fungerer det bedre med hardt, så det er vel relativt indivduelltedit: Også myke føtter, så klart!
Så klart.......Ikke alltid så klart! Her fungerer det bedre med hardt, så det er vel relativt indivduellt
mvh
Nå tenker jeg ikke lage noen lang diskusjon ut av dette, men jeg vil bare påpeke at jeg finner det merkelig at noen kan konkludere slik uten å ha hørt, eller enda bedre, prøvd det man her fordømmer og latterliggjør som klinkekuler etc.Det er bare en ting som fungerer og kan fungere og det er myk avkobling, så tips om vibrapods er meget bra mens de med kompositt eller metal m. klinkekuler ikke har nødvendige egenskaper til reduksjon, mens vil du ha økning kan disse tryggt anbefales altså høyere verdier på mikrofoni og trafostøy. noen finner sikkert dette som en positiv lyforbedring..... men som sagt myk reduserer og hard øker...
mvh
brand-x
Jeg registrerer dine argumenter, men jeg holder alikevel fast på at man bør unngå en slik overgeneralisering som jeg mener "mykt er best, hardt er værst" representerer, spesiellt når man ved selvsyn/hørsel har opplevd noe annet og at man i tillegg ikke er alene om en slik observasjon, jeg vil tro det er flere audiofile som foretrekker hardt underlag.om.s !
Nå er mine synspunkter konkludert gjennom sintef og overhøring blandt gullører og med referanse til hva produsentene selv presiserer som mulig forbedringspotensiale gjennom yttre innretninger og hvis du fremdeles finner det lit troverdig så er det frakobling drivverk kan profilere på rent lydmessig og ikke tilkobling.. Ta deg en gåtur med fotballsko med skruknotter rundt kvartalet (hvis du ikke har kjenner du noen som sikkert kan låne) ta samme turen i løpesko så kan vi diskutere videre derfra hvis du da ikke mener å vite noen produsenter som finner trafostøy og mikrofoni som lyforbedring.. Dessuten så er sintef i besittelse av måleverktøy som kan måle direkte på drivverk,trafo og kabinett hvis du lurer. Og siden du finner slike faglige instanser lite troverdig finnes det også ett knippe gullører i hovedstaden som sikkert kan godtas hvis du finner enkel mekanisk forklaring lite troverdig i denne sammenheng.
mvh
Snoket litt på dette før i dag, å kom på at det har vært tips om dette før. Søk på Rubloc Trisolator, ligger under strengen Ultra tweak del 3.Finnes nok endel tråder om demping her, men har dere noen kjappe tips til hva en kan bruke til demping under en cd-spiller på rundt 12-13 kilo?
Her også. Jo hardere jo bedre.Ikke alltid så klart! Her fungerer det bedre med hardt, så det er vel relativt indivduellt
mvh
Hadde en noe pussig opplevelse her i dag. Syns forøvrig at teorien din har mye for seg, men opplevde det stikk motsatte i praksis.. :-/Det er bare en ting som fungerer og kan fungere og det er myk avkobling, så tips om vibrapods er meget bra mens de med kompositt eller metal m. klinkekuler ikke har nødvendige egenskaper til reduksjon, mens vil du ha økning kan disse tryggt anbefales altså høyere verdier på mikrofoni og trafostøy. noen finner sikkert dette som en positiv lyforbedring..... men som sagt myk reduserer og hard øker...
mvh
brand-x
Min erfaring er som så; alle forforsterkere, cd-spillere, vinylrigger og riaer jeg har hatt har likt hard kobling, sluttforsterkere har vært litt mer variert, og høyttalere har likt både hard og bløt alt etter hvilken ht det har vært.O.K !
Skal ikke argumentere mere for teori og praksis da det er mange som mener att jeg tar feil.. Men som rasjonalist og litt subjektivist skal jeg ta til orde for att produsentene i de fleste tillfeller forholder seg til myk avkobling mens noen fremdeles sverger til hard.. men hvis dere som mener jeg tar feil ser litt tilbake i tid så var det kun spikes som gjelder mens det nå i dag er veldig delt mest mot den myke ... så får dere selv stille spørsmålet hvorfor det er slik.. det som aldri var tema er blitt, og all seriøs forskning viser att de få kjente problem som kan korrigeres kan kun løses ved absorberende materialer. derunder tilhører ikke kompositt eller metall-konstruksjoner uansett utforming... men til trådstarter lykke til, men prøv nå først sd-føtter eller vibrapods da disse koster minst penger i fall du føler rakett-materialene koster mere enn de gir tilbake i form av lydforbedring...
mvh
Mener det, ja, men har ikke noe belegg for det. Har også en baseplatform under platespilleren, men hørte ikke særlig forskjell der heller. Den har spikes, men arm og pletallerken har flytende oppheng. Sannsynligvis er det som med alt annet, at virkningen er bedre på noen komponenter enn på andre.jeg har sett en plass at dersom basen skal virke optimalt, bør det være en rigid forbindelse mellom komponeneten og basen. jeg har ikke sjekket ut om dette er riktig. hos meg står komponenetene fremdeles på originalføtter mot basene. er det noen vits å teste ut dette?
jakr
Jeg bruker Soundcare spikes nå, da jeg hadde fått inntrykk at det koblingen mellom komponent og base skal være "hard"... Hva er dette blue-tac i grunn, og hvor få man kjøpt det?Hei!
Jeg opplevde en klar bedring av "Base-effekten" da jeg gikk fra pulsar points mellom komponenter til å "lime" de fast med blue-tac.
mvh
OMF