Høyttalere Dempeføtter Tips

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Hei

Tips til dempeføtter til gulv høyttalere og gjerne forskjellige vektklasser.

De må fungere godt.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
SD Acoustics. Funker strålende, koster nesten ingenting.Snakk med Mala Audio.
 

Hakons

Medlem
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
39
Antall liker
30
Torget vurderinger
8
SD Acoustics. Funker strålende, koster nesten ingenting.Snakk med Mala Audio.
Har du noe tanker rundt SD Acoustics vs Vibrapod/ Vibracones? De er jo også relativt rimelige og er litt mer diskret av utseende. I motsetning til Lovemusikk tenker jeg de brukt under elektronikk og platespiller.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
909
Antall liker
454
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Har lest litt om de Sonic Design putene og har kjøpt noen audiophile versjoner til forsterker og platespiller. For se om det gir noen gevinst :) Tror jeg også skal kjøpe noen til høyttalerne også, men i standard versjoner.

Edit: Skulle ønske de kom i sort eller hvit farge. De fargene jeg har fått var fæle :p
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
SD Acoustics. Funker strålende, koster nesten ingenting.Snakk med Mala Audio.
Disse er noe av det beste?

Funker og til komponenter?
Du får ikke det "beste" for 200-300 kroner. Brukeren rett over deg skrev at han brukte disse under forsterker og platespiller. Et raskt besøk innom Mala sine sider, og du får fort bekreftet at de finnes til både høyttalere og elektronikk.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Høyttalerne er 17 kg, de jeg har nett nå.
Nei, trenger ikke koste mye. MEN det må virke og senke resonansen godt under 20 hz
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.430
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Prøv trillebor slanger med litt luft i.
Veit om folk her som har brukt dette, men strålende resultater.
Det var ht som var 2 meter høye, ser litt skummelt ut. Men det er vell det billigste og beste du kan gjøre.
Får så og si koblet de helt fra gulvet.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Høyttalerne er 17 kg, de jeg har nett nå.
Nei, trenger ikke koste mye. MEN det må virke og senke resonansen godt under 20 hz
Det gjør nok vekttilpassede SD-føtter med glans. Jeg har hatt Tema Isolator (mye av det samme), og jeg gjetter resonans på 2-3 Hz eller deromkring. Jeg har Vibrapod/cones under høyttalerne nå, mest fordi det var det eneste jeg fikk til å bygge nok i høyden (hadde spektakulært tykke høyttalerkabler ug terminal under høyttaleren, samt behov for å bygge høyde mellom bassmodul og mellomtonehuset på Gradient Revolution).

Tema har vist seg mer varige. Vibrapods synker sammen over tid, og blir stivere enn som nye. Det er bare å legge dem en stund i varmt vann, så finner de igjen sin opprinnelige form, men likevel.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn