Dempe føtter

Rob

Medlem
Ble medlem
14.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
3
Jeg har en solid sjenk hvor jeg har plassert hifi utsyret mitt i. Har nå planer om og bytte ut de orginale føttene med noen dempeføtter, disse på tåle en del vekt.

noen som har tips på hva jeg kan bruke??

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.059
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Subwooferne mine står på squashballer. Det blir mykt og fint, med en veldempet egenresonans på et par Hz. Jeg bruker fire per Sub, men jeg husker ikke hvor mye en av dem veier. Uansett: Ikke for dyrt å prøve. Jeg bruker forretsen vaskemaskinføtter i mellom, så ruller ingenting noe sted hen. :)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Tema Isolator fra Dynabel har mange benyttet med hell, ikke koster de all værden heller, og leveres i flere vektklasser.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
el_mariachi skrev:
Tema Isolator fra Dynabel har mange benyttet med hell, ikke koster de all værden heller, og leveres i flere vektklasser.

Bruker 3 av de under hver høytaler.
Billig og fungerer ;)

/jan

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.059
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Tweak er slikt tweakojalla. Subene mine måtte avkobles bedre fra et dårlig lagt parkettgulv. Nå vet jeg ikke om gulvet kan regnes som en del av anlegget da.

Hvorfor må sjenken kobles av, forresten?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Valentinos spørsmål er betimelig: Hvorfor?

Hvis du finner ut at du vil sette hele greia på et fjærende/dempende underlag, og ikke har for mye kontakt med interiørdesignpolitiet, så fungerer faktisk alminnelige dørstoppere av gummi ganske bra. Fire stk 40 mm fra Clas Ohlson er passe til ca 90 - 100 kg vekt. Da komprimeres de ca 2 mm under vekten, og resonansfrekvensen havner godt under 20 Hz. Det går an å male dem med akrylmaling for å slippe den kjedelige gråfargen, jfr bildet av racket helt først i tråden jeg lenker til i signaturen.

Topp Bunn