Demo Demo Demo!!

C

Cyber

Gjest
Er det meg eller har "Demo"-salg blitt mer og mer utbredt? De siste månedene føler jeg at det hagler ut med demo-produkter av høyttalere og forsterkere fra flere butikker. Er det slik at salg til nypris er vanskelig og butikkene pøser ut produkter til lav pris?

N

nb

Gjest
cybervision_ skrev:
Er det meg eller har "Demo"-salg blitt mer og mer utbredt? De siste månedene føler jeg at det hagler ut med demo-produkter av høyttalere og forsterkere fra flere butikker. Er det slik at salg til nypris er vanskelig og butikkene pøser ut produkter til lav pris?
Kan jo være at noen har anstrengt likviditet og det er en måte å få cash i kassa på. Verdien av varelageret til en velassortert HiFi-butikk er ganske stort. Kanskje kommer det snart nye modeller. Kanskje er det labert salg for tiden og dette er en måte å få noe til å skje på. Grunnen kan være så mangt.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det er jo uansett gode muligheter for kjøpere å få tak på rimelige komponenter med full reklamasjonsrett.

N

nb

Gjest
tore_v1 skrev:
Det er jo uansett gode muligheter for kjøpere å få tak på rimelige komponenter med full reklamasjonsrett.
Og ferdig innspillte for den som bryr seg om slikt. Demoprisen burde muligens av den grunn være høyre enn prisen for helt nye produkter. Kjipt å måtte vente hundrevis av timer på at ting skal gå seg til.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tja..

Sterke krav fra kundene om å kunne lytte til et produkt før kjøp, hyppige modellskifter, og lavt antall solgte enheter. Jeg tipper at det for mange produkter selges demomodellen og et par-tre stykker til.

Håper dere ikke tror at branjen opererer med IKEA-logistikk, for det gjør den ikke. ;)

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
En butikk i Oslo stiller i alle fall med tomme lokaler om dagen.

Topp Bunn