Delt omsorg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror nok ikke det, siden han overtok vårt rom, hvor det er flere år siden det ble malt, og vi flyttet inn i et nytt, hvor det er nymalt, naturligvis med vannbasert maling. :)
Så vidt jeg vet er vannbasert faktisk verst, høres rent ut, men tror det bruker mye lenger tid med å kvitte seg med giftige dunster… Dere får lufte godt... ;)

Om dette med delt omsorg virkelig er noe som betyr så mye for deg ØyvindJ så vil jeg tro at det beste du kan gjøre for å sikre deg er å investere mest mulig tid i barn og familie og ikke i karrieren.
I dag er det vel i de aller fleste tilfellene moren som “ofrer” seg og nedprioriterer jobb og karriere og ofte jobber redusert stilling for å kunne ha mer tid til ta seg av unger og familie. Tror nok dette er medvirkende årsak til at det oftest er kvinnene som får ha barn mest etterpå, rett og slett at de i større grad prioriterer ungene fremfor jobb. Om du for eksempel går ned i redusert stilling (noe man har rett til om man har små unger) og på den måten viser at ungene betyr mye for deg, tror jeg du vil stille veldig sterkt i en eventuell rettssak etterpå, og moren vet det selvsagt også, om hun ikke er et troll vil hun jo skjønne dette og ta hensyn. Men veldig få menn gjør altså dette, og derfor er det kvinnen som blir den økonomiske tapende parten, da hennes karriere og jobb ikke prioriteres og hun blir hengende etter, så det er ikke bare menn som taper på et samlivsbrudd, selv om man selvsagt ikke direkte kan sammenligne unger og økonomi.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
For meg virker det som om krangling om omsorg sjeldent handler om ønske om å gi barn omsorg, men mer om selvfølelse, status og personlig økonomi, og en sterk trang til å vinne over gammelkjæresten. Det som burde være viktig er hvor mye tid man har og hvor mye evne og vilje man har til å gi omsorg. Dersom begge foreldrene har tilstrekkelig av dette burde delt omsorg vært regelen, til det beste for barna.

O

OivindJ

Gjest
Og rent statistisk er det rundt 50% sjangs for at det kommer til å vedvare... ;)
Nettopp, jenta blir ikke nødt til å ta en slik ekstrem sjanse.

Topp Bunn