Delingsfrekvens!

U

Utgatt11378

Gjest
Hei ,og snart godt nytt år!

Har bare ett spørsmål som jeg håper mange svarer på! 8)

Hva er vitsen med dyre fronthøytalere som går dypt i bassen (under 30Hz), hvis Surround Receiveren ikke lar disse spille dypere enn 40Hz og i verste fall ikke under 80 før Suben overtar? :p

Vh
S

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er mulig at jeg har misforstått dette i alle år - men på den Primare SPA20 surroundreceiveren jeg hadde en periode, var det slik at innstillingen på delingsfrekvensen bare slo inn på de høyttalerne som var definert som "small" i oppsettmenyen. M.a.o. - de høyttalerne som var definert som "large", fikk alltid full output fra surroundreceiveren. Såvidt jeg kan skjønne, gjelder samme prinsippet på den surroundprosessoren jeg har nå - en Primare SP31.

U

Utgatt11378

Gjest
Hei!

Vi opplever litt problem med en større Onkyo, som ikke vil sende signaler til frontene i filmmodus, da med HD/BlueRay lyd (hmr tror jeg),
den kutter tvert på 80Hz og det er jo bare helt tåpeligt!

Trodde også "small/large" modus ordnet dette ,slik du tror, men i følge "SoundPlanet" vil meningen med å bruke fronter som går dypt falle bort ved bruk av hjemmekinoforsterker, da disse blir "utkoblet ved nederst satte delefrekvens".

Den laveste effektive d.f på Onkyo er 50Hz.....synes dette er tullete med stor T ! :eek:

Innbiller meg at dette ikke var noe problem på "YAMAHA"!?

Vh
S

PS:Snickers har du en mening!?

Topp Bunn