Delefrekvens?

T

theStig

Gjest
Siden du skal gå aktivt, er det jo en smal sak å prøve andre delefrekvenser... men jeg vil tro 2,5 kHz skulle være et bra sted å starte?

Du bør ha 6-9 dB baffle-step kompensasjon på G17REX også.
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tenkte å legge meg en plass mellom 2,5-3 og håpe på at man det er det som skal til for å få det til å spille brukkenes.

MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Brukker fatter og programvare til å reine ut et standar 24 db/okt linkwitz aktivt delefilter.

For tiden sitter jeg kun med en bærbar pc som kan produsere lyd. Det hardt å innse at det ikke vil bli skikkelig lyd i rommet før om tidligst 1 måned. Måtte alle gode hi-fi krefter være med meg!

MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
kommer til å eksperimentere lit med opamper. OPA2134, OPA2106 og OPA2227 er allternativene.

MVH
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Flere av gutta på Klipsch-forumet har brukt en Yamaha-sak som de skryter fælt av, og som de hevder er bedre enn Behringer.
Har ikke egne erfaringer å bidra med.
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Fant ikke noe Yamaha-sak, så dermed er Behringer bestilt:)

noen som har tips om hvor jeg enkelt kan laste opp bilder? Alltid gøy med bilder suns nå jeg!:)

MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Da prøver vi.

Bildene er tatt fra teiping. Dobbelsidig sådan. Plannen er å lege på kunstig skin og furuplater på sidene. Håper dette blir lett å få til, samt at resultatet blir bra.






MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Stemmer....


Noen som har gode ambefalinger til BILLIGE XLR kontakter/XLR kabler som kan videre modifiseres til blansert til ubalansert kabel?


MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Da er filteret på plass, småtester på mine..ups, boderens DIY høyttalere. Må si at det virker låvende med aktiv deleing her, utenom et lite problem. DET STØYER!!!

Så, har dette noe med at dette er et PA filter? eller ligger svaret i de hjemmelagede uskjermede signalkablene mine?


MVH
 

BA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
120
Antall liker
10
Skal du teipe fast kunstskinet?
Hei.
Stå på! Tror Embla sine filter evt LC audio sitt er bedre, spes i hp delen. Embla er gått ut men noen må jo sitte på dem...som jeg....her kan du lage baffelstep også.
Min dobb.s.tape løsnet fra kassene etter en stund så jeg vil annbefale kontaktlim.

Mvh BA. : :D
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Plannen er å brukke dette filteret som et verktøy og ikke som en permanent løsning. Aktivt filter blir av DIY typen til slutt.

Den dobbelsidige teipen jeg bruker blir også brukt i industribygg til skilt på skap/dører osv. Den siter som F***...


MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Kameraet tokk kvelden lenge før jeg tokk kvelden i går. Men fikk tatt 1 bildet 8)




Jupp, det går tregt med meg. Men det har sin enkle forklaring at jeg igrunnen ikke har noen plass til å holde på med disse sakene. Men heldigvis nermer det seg mer og mer at vi skal få lyd i godsakkene :D


MVH
 
Topp Bunn