Deirdres samba

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg skulle gjerne ha hjelp til å løse følgende nøtt: For mange år siden ble det spilt en aldeles dampende erotisk versjon av denne på radio. Med kvinnelig vokalist, selvsagt. På svensk. I beste Steinar-tradisjon har jeg selvfølgelig glemt hvem det var - det er tross alt svært mange år siden. Hvis noen her på forumet har tatt doktorgrad på denne melodien, ville jeg sette stor pris på å få noen tips til hvem hun kunne være. Tro meg; det var en fantastisk versjon.
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
Flickan i Havana

Det må være Lill Lindfors.

Jon A
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
Flickan i Havana

Er det denne du tenker på?

 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Flickan i Havana

Det er nærliggende å tenke på henne, og det er en fin versjon, men det er ikke den jeg tenker på. Jeg har en følelse av at det er/var en litt mindre kjent artist enn henne.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Forøvrig er det Deirdres samba jeg tenker på. Det kom jeg på nå. Nå er jeg flau nå! Beklager det folkens :-[
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jaaa? - Jeg er ikke helt sikker, men det kan være du er inne på noe der. Du verden hva du vet. Men hvordan få tak i denne - på CD?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Aaaargh ;D ;D



Fikk ikke artister "kvalitetssjekke" bilder o.l. før de gikk i trykken i "gamle dager" ? :-X
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hvis dette bildet er av Daimi, skal jeg aldri bruke uttrykket "dampende erotisk" om henne mer! Fri og bevare meg vel. :eek:
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
;D Regner med at talentet er langt større en "fotogeniteten" :) (men på en måte skjønner jeg jo at du hørte denne sangen på radio, og ikke på TV) ;D ;D
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg er etterhvert kommet til den konklusjon at jeg legger hele greia på is. Case herved closed. Grøss. :p
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg synes nesten det er litt urettferdig og angrer nesten litt på at jeg posta det bildet der... Passion kan man jo ha selv om en småfull fotograf ikke gidder å bruke en ekstra film på "artisten in spe" ..

Jeg har ikke HØRT dama, og synes du det var rått, så er det jo ikke umulig at du har rett

:-[

(må innrømme at jeg har googla som faen for å finne ut noe... en torrent eller hva som helst, men har ikke lykkes)
 

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
206
Antall liker
29
Sted
Vaksdal

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
SvSig skrev:
Jeg vet ikke hva du mener med mange år, men det er ikke Anne Lie Rydés versjon fra Den flyvende Hollender du tenker på? Dette var en tribute-plate til Cornelis Vreeswijk av svenske artister som kom i 1988. Den kom opprinnelig som dobbel-CD, men nå virker det som den er nyutgitt med enda en CD med flere låter. Fant den her: http://cdon.no/musikk/blandade_artister/den_flygande_holl%C3%A4ndaren_%283cd%29-830772?page=2
Det kan kanskje stemme tidsmessig. Skal prøve å finne ut mer. Takk for tips!
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Fant den på iTunes. Og det var den jeg var ute etter. Tusen takk! Men jeg må si at tidens tann nok har tæret litt. Fikk ikke helt den samme følelsen nå. Men så har jeg jo blitt 20 år eldre da. :(
 
Topp Bunn