De tre enfoldige møter det firfoldige...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takker for en flott reportasje og bilder!

    Dette oppsettet rager ensomt på toppen av min "lytte-ønske-liste" av flere grunner - 1)jobbing med akustikken 2) fantastiske komponeter 3)Alt utstyret har optimale arbeidsbetingelser

    Mvh
    OMF
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    kwil skrev:
    Ikke bare har eieren peiling på lyd men også bil og fotball (men det er vel OT. eller RBN?:D)
    Eik har definitivt peiling på bil og Brera 2009 er jo et råskinn. Båder designmessig og på veien, men nå skal jeg fortelle noe som kan roe ned ditt lille Alfa hjerte
    Da jeg flyttet til Sverige i 1987, var jeg på jakt etter en brukt Spider. I 1995 var målet en brukt GTV og da mod 156 kom, hadde jeg en 156 2,0 TS med Selespeed til låns. Jeg har altså vært på nippet til kjøp ved et par anledninger, men det har ikke blitt noe av. Da vet du det ;)
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    OMF skrev:
    Takker for en flott reportasje og bilder!

    Dette oppsettet rager ensomt på toppen av min "lytte-ønske-liste" av flere grunner - 1)jobbing med akustikken 2) fantastiske komponeter 3)Alt utstyret har optimale arbeidsbetingelser

    Mvh
    OMF
    Hei
    Du vil ikke bare få høre et topp anlegg som spiller musikk. Du vil treffe en veldig hyggelig eik også :)

    Mvh
    RBN
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN skrev:
    kwil skrev:
    Ikke bare har eieren peiling på lyd men også bil og fotball (men det er vel OT. eller RBN?:D)
    Eik har definitivt peiling på bil og Brera 2009 er jo et råskinn. Båder designmessig og på veien, men nå skal jeg fortelle noe som kan roe ned ditt lille Alfa hjerte
    Da jeg flyttet til Sverige i 1987, var jeg på jakt etter en brukt Spider. I 1995 var målet en brukt GTV og da mod 156 kom, hadde jeg en 156 2,0 TS med Selespeed til låns. Jeg har altså vært på nippet til kjøp ved et par anledninger, men det har ikke blitt noe av. Da vet du det ;)
    Ahhhhhhhh. ting kommer for en dag, vi har med en ekte "Wannabe" å gjøre ::) Måtte en dag drømmen bli virkelighet ;D

    (men fotballen nevner du intet om :p)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    RBN skrev:
    OMF skrev:
    Takker for en flott reportasje og bilder!

    Dette oppsettet rager ensomt på toppen av min "lytte-ønske-liste" av flere grunner - 1)jobbing med akustikken 2) fantastiske komponeter 3)Alt utstyret har optimale arbeidsbetingelser

    Mvh
    OMF
    Hei
    Du vil ikke bare få høre et topp anlegg som spiller musikk. Du vil treffe en veldig hyggelig eik også :)

    Mvh
    RBN
    Tiltredes RBN:) Dessuten har`n også tvanlegg som overgår mange av dette forumets deltakeres hovedsystem.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Nok bil og fotball for i dag.

    Etter besøket hos Eik ble det en kort tur innom Sandvika for litt kinamat. Vi var raske til å gjøre opp for oss da HCS fikk et godt øye til serveringsdama. Hadde ikke tid til sånne ting da. Det stod et par Impulse H2 og ventet på oss, som vi var svært spente på å høre.
    Da vi kom frem til Impulse ble vi derimot møtt av dette synet.



    Ikke mye lyd her nei. Ekko kanskje, men ikke musikk.
    Impulse hadde fått lånt et par Audio Note som erstattere. Her er noen bilder.

















    Flere bilder kommer....
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, her hiver jeg meg på.... En ting skal alikevel nevnes. Første vi satte oss til i lytte-hulen var det litt kaffe med tilbehør. Der snakket vi litt om tastatur-djevelen. Han besøker noen og enhver når de sitter bak et tastatur, men de in real life er de hyggeligste menneskene en kan møte når det gjelder folk en deler en hobby med... Hobbyen er vel ment for bla å dele de gode opplevelsene , og ikke rakke ned på andre fordi vi ikke tror de vet hva en god opplevelse er... 8)


    Nok ot... Dette anlegget var mektig på mange måter. Vel hadde det kostet litt i innkjøp, men det som slo meg var at de to korthårede jeg hadde med endelig hørte sine "demo"-kutt helt til endes...og det med et fårete smil om munn og skranglete tenner... :).

    Kwil har sagt mye om det jeg og kjente på her. En helt syk mellombass som sparka "safta" utav musikken...Nydelig... Og en stor stjernehimmel av overtoner som bare fløt avgårde langt der opp... Joa, noe mer growl i bunn kunne kanskje ønskes, men ikke på bekostning av det andre...

    Besøket var ytterst trivelig og håper at vi kan komme igjen.... Kanskje å la kwil få ta på bilen din... :)

    Takk og ære

    Hc
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Serveringsdama ? ;D.. trodde det var han karikaturen av soup-nazi i seinfeld som gjorde oss så yre...Eller not... :eek:

    Uansett, zumm zumm gled opp mot Bærums verk. Hvor det bor en meget kompetent herremann ved navn impulse...


    More to come...
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Vi satte oss ned og fikk en god kopp kaffe. HCS hadde snakket varmt om kaffen i huset før vi forlot Hamar og den skuffet ikke. Impulse satte på litt musikk mens vi slappet av i sofaen etter mange inntrykk denne dagen. Høyttalerne hadde ikke optimal plassering, skal plasseres i hjørne, siden det ikke er mulig i stuen. Høyttaler stativene skulle også ha vært av en annen type.
    Lyden vi hørte hos Impulse hadde et mørkt lydbilde og var veldig mellomtone fokusert. Det manglet litt i utstrekning både nedover og oppover. Kunne også ønske en bedre separasjon. Ordet kasseresonans ble også nevnt.
    Impulse kunne forsikre oss om at det låt i en helt annen liga med H2 innkoblet. Komponentene er jo håndplukket for å passe disse og ikke Audo Note. Høyttalerne hadde sikkert hatt en helt annen, bedre lyd, med det rette utstyret og den rette plasseringen.
    Musikken ble dempet og hadde en hyggelig pratestund i steden for. Vi ble bedre kjent med både Impulse og C.Alshus, som også var til stede. Det var en trivelig måte og avslutte kvelden på.
    Jeg håper at vi kan besøke Impulse igjen når H2 er oppe og går. Ser i hans tråd at de er det nå og nye elementer fra Celius ser ut til å fungere meget bra.

    Vil til slutt takke HCS og kwil for en hyggelig tur. Synes HCS var veldig utholdene når jeg dro i gang med Boine og Waits. Tydeligvis ikke favoritter. ;D
    Dagen ble brukt effektivt og det er veldig nyttig å komme utenfor hjemmets fire vegger for å få nye impulser. Gjentagelse frister, hvis vi finner noen som vil åpne dørene.

    Mvh
    RBN
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kaffen var meget god den. Dessverre fikk vi ikke hørt Impulse på full blås. AN-E er ingen dårlig høytaler, men her falt den litt gjennom. Tilskriver plasseringen hovedtyngden av skylden for dette. Alikvel innehar disse høytalerne organiske kvaliteter som får treverk i et instrument til å være TRE, ikke plast. Peter Snell kunne sine saker han, alt etter hans opprinnelige er modifikasjoner.. ;) (jada, er snell-mann....).

    Siden oppsettet ikke var optimalt tok vi heller en kaffe og koste oss med litt hifi-prat. Impulse, er som alltid, en god vert. Nå som nye elementer er iferd med å komme til sin rett kan en jo bare tenke seg hvor godt det KAN lyde hjemme hos impulse.

    Takk for besøket, trivelig som alltid :)


    ps..Boine er helt fint...Waits må jeg jobbe med ennå... ;D
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Takker så mye for et usedvanelig hyggelig besøk, og for alle de fine ordene.
    Det er alltid trivelig å treffe likesinnede. Dere er hjertelig velkommen hvis dere skulle innover på ny. Hvis dere har bedre tid, så kan det jo bli litt dekksparking også.

    Veldig artig å følge hedemarkingene på deres ferd til tigerstaden og forskjellige oppsett. Moro også å se bilder fra Impulse sitt anlegg som jeg ikke har sett før. Synd at han ikke hadde fått montert de nye elementene, som ifølge hans egen tråd hadde vært svært vellykket.

    Se her ja, RBN, som ble litt småmobbet for opphavslandet på sitt kjøretøy, så viser det seg at han nå kommer ut av skapet som nesten-Alfa-eier ;D.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    OMF skrev:
    Takker for en flott reportasje og bilder!

    Dette oppsettet rager ensomt på toppen av min "lytte-ønske-liste" av flere grunner - 1)jobbing med akustikken 2) fantastiske komponeter 3)Alt utstyret har optimale arbeidsbetingelser

    Mvh
    OMF
    Hei, OMF

    Du er hjertelig velkommen ! Bare sende en pm hvis du er på disse trakter.

    Mvh

    Eivind
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Takk for det - det skal jeg helt sikkert gjøre!

    Mvh
    OMF
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Pent oppsett, det der. Ga meg gode assosiasjoner tilbake til 1990-tallet. :D
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Som de to andre på tur allerede har beskrevet var det en meget hyggelig avslutnig på vår turne hos Impulse altså. Jeg skulle også gjerne hørt H2 som desverre var syke, selv om medisinen lå klar på bordet hadde ikke doktoren nødvendig utstyr for å utføre opperasjonen. Håper forøvrig de custommade bassene svarer til forventningene der i huset :) Håper som sagt å kunne fålånt øre til et sett slike ved en senere anledning.

    Ved siden av fortreffelig kaffe og hyggemusikk på AN/E så fikk endel betrakningene fra husverten meg til å tenke på et og annet. Som for eksempel at vi burde testet mere akustisk bass på Oblivionanlegget ;) Dernest at jeg burde prøve MC-riaan i min egen pre en gang til før jeg avskriving :D (Til deg HCS, om du ender opp med samme, så er nok MC delen av riaan noget bedre enn jeg tidligere har konkludert).

    I tillegg til at jeg gjerne skulle hørt H2, hadde det vært meget spennede å høre vinylriggen her også, mistenker den for å holde meget godt følge med digitalavspilleren i systemet :) Ikke minst er vel riaadelen i den meeeeget flotte Hovlandpre`n av svært høy klasse. ;D

    Som sagt meget trivelig og bra kaffen ikke satte seg fulstendig i vertens hals når vi snakket om "rørlyd" og smått foreslo å snurre et par ikke helt ukjente damer fra det høye nord i cdriggen ::).


    Som sikkert alle, som har lest tråden, har skjønt var gjengen på tur meget godt fornøy etter en innholdsrik dag. Håper vi kan gjenta suksessen ved en senere anledning. Utvidet horisont er definitivt ikke ueffent når en til stadighet holder på å tune eget system.

    Takk til alle :D
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Du skal være glad ordet "fnidder" ikke ble nevnt ;)

    Mvh
    RBN
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn