De enkle tiltakene

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
Jeg er ingen hifi konge men sitter på hva jeg vil kalle helt ok anlegg til rundt 50k. Det jeg imidlertid sitter å tenker på i ny og ne er hva jeg kan gjøre for å gjøre lyden bedre uten noe større inngrep i familieøkonomien.

Er det noen billige, lure og åpenbart selvfølgelige tiltak man burde gjennomføre??
Jeg tenker på ting som hovedsakelig koster mindre enn 1000kroner.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
plassering av høyttalere, og noen akustikkplater kansje?? små modifisering av cdspiller kansje?

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
plassering av høyttalere,  og noen akustikkplater kansje??   små modifisering av cdspiller kansje?
Er det noen generelle pekepinner du kan henvise til når du sier mod av cdspiller?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
tja var jo en artikkel i fidelity vor mye forskjellig var prøvd. Demping av kabinett skal vistnokk være lurt, du kan jo f.eks kontakte NAT eller upgrade audio å høre om de har noen tips.

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Det er sikkert mye som kan gjøres annerledes på høyttalerne også. Hva skalg høyttalere har du forresten? For øvrig er det mange tweak for faktisk funker, men som ikke koster all verden.

Vidar

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Er det noen generelle pekepinner du kan henvise til når du sier mod av cdspiller?
Du må fortelle mer om hva slags spiller du har (og annet), for å få fornuftige tips.

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
Det er sikkert mye som kan gjøres annerledes på høyttalerne også. Hva skalg høyttalere har du forresten? For øvrig er det mange tweak for faktisk funker, men som ikke koster all verden.

Vidar
Jeg har Snell E5 Mk2.

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
Du må fortelle mer om hva slags spiller du har (og annet), for å få fornuftige tips.
Jeg har verdens mest forhatte spiller nå.(i hvertfall for min egen del). Jeg kjører på en 8år gammel toshiba dvdspiller. ÆSJ.
Jeg skal kjøpe en denon dvd2900 som jeg skal bruke som "multispiller" fremover. Jeg tror ikke jeg har råd til å kjøpe en "skikkelig" cd-spiller ved siden av hjemmekinoen som er en Marantz sr8200.

Topp Bunn