De beste albumene innen Rock fra 1968 til 1973

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Som Willy B sier,ingen over ingen ved siden ...

Vis vedlegget 251809
    sa Willy virkelig det? Han var jo blodfan av Pretty Things. Skal høre med en av hans aller nærmeste kompiser i morra. :)
    Willy var blodfan av Pretty Things OG Spirit. Her på sentralen er jeg visst den eneste som går ned i knestående når Spirit spilles.

Jeg fikk i sin tid hjemsendt Spirit- og Pretty Things-plater fra Willy. Han ordnet og fikset med bestillinger fra USA og England. Service-minded så det holdt. Vi brevvekslet en periode også. Det var eneste måten å kommunisere på, på den tiden. En flott kar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Willy var überbra. Skikkelig dedikert nisse for det han elsket å drive med. Jeg var blodfan fra tidlig tenårene, ikke fordi skivene (singlene) var så ekstremt dyktige i gjennomføring, men fordi sjelen og entusiasmen lå så opp i dage. Mannen virkelig elsket det han dreiv med, og Willy B. Review på UFFA i Trondheim en fredag ettermiddag, høsten 1990, var en sjelsettende opplevelse for en 17-åring. Leste alt jeg kom over i fanziner etc.
    Hadde etterhvert litt med Willy å gjøre siden han var god kompis med to gode kollegaer av meg, Fredrik Wandrup og Robert Birdeye. Ble endel skitprat oppgjennom, og plakat/flyersamlinga hans ble vel heller ikke mindre med mine bidrag. ( :rolleyes: )

verden trenger flere Willyer.........

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.451
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    1971

i tilfeldig rekkefølge må det bli dette trrekløver (ikkenoe nytt, janfrt)

The Kinks - Muswell Hillbillies

The Who - Who's next

Joni Mitchell - Blue

klassikere x 3

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    Willy var überbra. Skikkelig dedikert nisse for det han elsket å drive med. Jeg var blodfan fra tidlig tenårene, ikke fordi skivene (singlene) var så ekstremt dyktige i gjennomføring, men fordi sjelen og entusiasmen lå så opp i dage. Mannen virkelig elsket det han dreiv med, og Willy B. Review på UFFA i Trondheim en fredag ettermiddag, høsten 1990, var en sjelsettende opplevelse for en 17-åring. Leste alt jeg kom over i fanziner etc.
    Hadde etterhvert litt med Willy å gjøre siden han var god kompis med to gode kollegaer av meg, Fredrik Wandrup og Robert Birdeye. Ble endel skitprat oppgjennom, og plakat/flyersamlinga hans ble vel heller ikke mindre med mine bidrag. ( :rolleyes: )

verden trenger flere Willyer.........
    Yes, yess, yesss!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.451
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    1972

Rolling Stones - Exile on main street

Ry Cooder - Boomer's Story

Little Feat - Sailin' Shoes
    [video=youtube;r0eyhVKoIh8]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=r0eyhVKoIh8[/video]

(mulig de to siste fra før av ikke er på lista, merkelig nok)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.580
    Sted
    Pt. Høvik
    1972

Rolling Stones - Exile on main street

Ry Cooder - Boomer's Story

Little Feat - Sailin' Shoes
    [video=youtube;r0eyhVKoIh8]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=r0eyhVKoIh8[/video]

(mulig de to siste fra før av ikke er på lista, merkelig nok)
    Nei, det er de ikke.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    37.451
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    1973

Tom Waits - Closing Time
    [video=youtube;g0h25Brp2Jk]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=g0h25Brp2Jk[/video]

New York Dolls - s/t

Doug Sahm and Band - s/t

tør ikke tenke på alle platene som ikke ble med her, men The Who, Roxy (x2) og John lennon kan med god grunn klage litt.

Sånn: seint, men seint.

Sist redigert:
    X

X186841

Gjest
    @united:Bra du er oppegående , selv glemte jeg helt Little Feat og New York Dolls. Hadde vel ikke vært plass til dem men att jeg kunne glemme å tenke på dem er jo en dødssynd i seg selv.

Nailhead

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    347
    Torget vurderinger
    1
    Kunne tenkt meg å hatt med Edgar Winters White Thrash- Roadwork også på en slik liste. Knallbra live-album fra 1972.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn