De 3 mest spilte platene siste uke.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rico

    Gjest
    Minutten skrev:
    Den Andrew Hill boksen har jeg vært på jakt etter. Blue Note satt på endel innspillinger med Hill som de ikke gav ut før mange år etter innspilling.
    Spilt lite jazz i det siste, men nå fikk jeg inspirasjon til å finne frem noe i den "bunken" av plater jeg har kjøpt, men ikke fått spilt enda.
    Ser at den (og andre Mosaic bokser..) dukker opp av og til på nettauksjoner, har vel blitt solgt for rundt 300$ tror jeg. Er glad for at jeg kjøpte disse Mosaic boksene på 90 tallet, i en tid da det ikke var mange som kjøpte vinyl, det var vel også derfor de ga seg med vinyl...men de er tilbake nå og kvaliteten på de siste som er kommet ut er bedre enn de på 90 tallet synes jeg så det er bare å kjøpe ellers blir det enda mer skjegg i postkassen om noen år..
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Townes skrev:
    Tok du meg seriøst...? ;D ;D ;D

    Men, kanskje et alternativ til dødsstraff? Eller blir dødsstraff mer humant likevel?
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    John Maus (CD). Vet ikke om dette er en spøk eller ei, men den bidrar i høyste grad til sinnets munterhet.



    Gary Peacock. Standards-trioen, superbe komposisjoner, “ny” for meg.



    Laetitia Sadier. I stedet for Stereolab som har pause på ubestemt tid.

     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Albumstafetten :)
    Dawes - Nothing Is Wrong


    Ellers har jeg vært litt i mimre modus etter en liten tur innom Kiss-forumet. ;)
    Kiss - Unmasked

    Kiss - Dressed To Kill
     

    knuhe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Innlegg
    150
    Antall liker
    151
    Canned Heat ”Boogie With Canned Heat” (Pure Pleasure Records).
    Her er det høy boogie faktor hele veien, med en perfekt blanding av blues, rock og boogie. Lenge siden jeg har hørt denne platen, og gjenhøret med sanger som ”On the Road Again” (herlig vokal), ”An Owl Song” og ”Fried Hockey Boogie” gjør noe med en – det treffer. Vanskelig å holde godfoten i ro når en hører dette. Flott plate, bra lyd.

    Madonna ”American Life”. (Maverick, dobbel LP)
    Blir aldri lei av Madonna ! Kan høre denne om og om igjen – får liksom aldri nok. Kanskje ikke helt på nivå med ”Ray of Light”, men mer enn bra nok.

    Litt jazz til slutt;
    Jackie McLean (Destination Out !). (MM, 45 rpm).
    Definitivt en av de bedre Blue Note utgivelsene, med Grachan Moncur III på trombone, Jackie McLean på alt Sax, Bobby Hutcherson på vibrafon, Larry Ridle (bass) og Roy Haynes på trommer. Mange mener dette er McLeans beste Blue Note utgivelse. Usedvanlig god lyd (til å være Blue Note).
     

    Vedlegg

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.099
    Antall liker
    32.497
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som om Sentralen hvert øyeblikk vil knele (skyldes vel fittepreik i en annen tråd?) men prøver likevel å meddele om siste ukes mest spilte.

    John Doe And The Sadies - Country Club

    Morsom konstellasjon (ex-punker og roots-rockere) som går løs på gamle country-schlagers. Merkelig nok (?) går det hele meget bra. :)

    Robert Earl Keen (, Jr.) - Ready for Confetti

    Ny plate fra en veteran. Den begynte bra og kommer seg fortsatt...

    Blaze Foley - Duct Tape Messiah

    Liker dette soundtracket med arkivopptak av den legendandariske artisten som ble drept i 1989. Lyden er ikke så aller verst heller :)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Det har vært lite musikklytting siste uke,men de her har fått et par gjennomspillinger hver :



    Frank Sinatra - come dance with me



    Angie Stone - stone hits



    Kristin Minde - six feet over

    mvh. s,
     

    knuhe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Innlegg
    150
    Antall liker
    151
    Muddy Waters “Folk Singer” (45 rpm, Quality Record Pressings).
    Fikk denne i posten sist uke. Denne pressingen har jo fått mye omtale. Var derfor spent på å høre hvordan den låter. Jo da, den har et stort nærvær og bedre dynamikk enn Classic pressingen (som forventet fra en 45 pressing). Muddy’s stemme runger imponerende både i størrelse og volum, og attakket på f.eks gitarstrengene er svært realistisk. Også nytt Gatefold cover med ekstra bilder på innsiden, men liker Classic coveret like godt – synes baksiden ser mer tidsriktig ut der enn på AP versjonen med skjemmende logoer for AP, QRP og Universal Music. Har du Classic Records pressingen fra før vet jeg sannelig ikke om du må ha denne. Må høre den et par ganger til for å komme til noen klar slutning…..

    Cat Stevens ”Tea for the Tillerman” (LP, Quality Record Pressings).
    Herlig plate - til tider helt magisk, med punch, attakk, dynamikk og detaljer jeg aldri tidligere har hørt. Herlige bassganger. Flott musikk. Har ikke noen 1970 pressing av denne, men en ”audiofil” 180 g europeisk nypressing - som skal være blant de bedre, men den når på ingen måte opp til denne AP/QRP utgivelsen. (Heldigvis er logoene for AP, QRP og Universal Music mer nedtonet på baksiden av denne – ellers et helt nydelig cover).

    Johnny Griffin ”Introducing Johnny Griffin” (AP 45 rpm).
    Har vært skeptisk til Johnny Griffin tidligere pga hans hardbop-image, men har fått en annen oppfatning etter å ha hørt på denne og de to MM utgivelsene med Griffin (”The Congregation” og ”Johnny Griffin, Vol 2”). Griffin er jo kjent som en av de raskeste saksofonistene med en stor tone, men her glir han også over i vidunderlige ballader – hele tiden med en solid rytmeseksjon bestående av Wynton Kelly (piano), Curly Russel (bass) og Max Roach (trommer). Mono innspilling med meget god lyd.
     

    Vedlegg

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.099
    Antall liker
    32.497
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Slaid Cleaves - Sorrow & Mmoke

    Ny dobbel live-cd, fra mann som vel hverken har utgitt Greatest hits eller live før. Meget bra.

    Chris Rea - Santo Spirito Blues

    Veteran med nytt stoff.

    Eilen Jewell - Butcher Holler A Tribute to Loretta Lynn

    Fjorårets glimrende tribute til Loretta Lynn fra Jewell.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nok en uke med masse forskjellig i cd-spilleren,dette er de som har vært oftest på :



    The Jayhawks - mockingbird time

    Syns denne var noe ujevn,men den har vist seg å være en vokseplate så langt.



    Sonny Rollins - with the modern jazz quartet

    God,gammel jazz av beste merke.Er svak for vibrafoninnslagene til Milt Jackson & co.



    Regina - puutarhatriliogia

    Finsk indie er ikke hverdagskost her i residensen,men dette var behagelig musikk.

    mvh. s,
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.099
    Antall liker
    32.497
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    David Philips - The Rooftop Recordings

    God folk-blues av en brite bosatt i Barcelona.

    The Gourds - Old Mad Joy

    Litt ujevn, men en av de mest positive for meg den siste måneneden.

    Tom Russell – Mesabi

    Ukens lille skuffelse. Men forventningene var store.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Blir kanskje litt kort tidsrom for mange med "mest spilt siste uke", men det er bare å poste de platene du har spilt mest den siste tiden. (uke, måned el.)
    Er jo en god blanding her nå men veldig lite klassisk?
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Fredag igjen og her er de tre mest spilte platene denne uken :



    Melissa Horn - innan jag kände dig

    Hadde sett frem til denne og hadde forhåndsbestilt den.Fin plate,men ikke fullt så bra som hennes forrige.Blir nok en stayer på vg-lista utover høsten.



    The Waterboys - an appointment with mr.Yeats

    Mike Scott klarer nok aldri å overgå sine bragder fra åttitallet,men en ganske så bra skive er det.



    Blackfield . wellcome to my dna

    Et av de mange prosjekter til Steven Wilson & co.Likte denne svært godt.Ser frem til soloplaten som nå er underveis i posten.

    mvh. s,
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Vicarious skrev:
    Skal bli noen runder med Mastodons nye plate "the hunter" i kveld.
    En kritikerrost samling plater du har der, Vicarious. Er nysgjerrig på denne Mastodon-plata, som blir hyllet i en av dagens aviser. Hva er ditt inntrykk av den så langt?
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    354
    Antall liker
    323
    Sted
    South of heaven
    Har kun hørt noen låter så langt. Men virker lovende. Sitter på jobb og klør etter å komme hjem for å høre mer. Plata er lagt ut på Spotify og kommer i salg neste uke.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    House of Heroes - The end is not the end
    Ron Block - Doorway
    Andrew Peterson - Love and thunder
     

    knuhe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Innlegg
    150
    Antall liker
    151
    Ben Webster ”Gentle Ben” (AP/Quality Record Pressings).
    Ble positivt overrasket over denne. Ben’s rike, sensuelle samt store tone kommer veldig godt fram på denne platen (kanskje litt på bekostning av bass, piano og trommer). Definitivt en ”må ha” plate for alle som liker Ben Webster. Meget god lyd.

    “Chicago / The Blues / Today” (Pure Pleasure Records).
    Flott Chicago blues 60 tallet, med enkle opptak gjort uten overdubbing og alt det der, noe som gir en intensitet og et engasjement til musikken som er sjelden. Tror dette kan bli en favoritt blant blues platene. Ingen audiofil lyd, men hvilken flott blues!

    Wagner ”Parsifal” (Speaker Corner)
    Har Joseph Keilberth framføring av Wagners Ring syklus fra 1955 Bayreuth festivalen (19 LPer) og ”Den Flygende Hollender” (3 LPer) fra før, så det skal bli spennende å høre på Hans Knappertsbusch’s ”Parsifal” (5 LPer) i morgen. Tror at dette er en god innspilling.
     

    Vedlegg

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.099
    Antall liker
    32.497
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Duke Robillard – Low Down & Tore Up

    OK ny plate fra en av grunnleggerne av Roomful of Blues som i sin tid tok over etter Jimmie Vaughan i Fabulous Thunderbirds.

    Dan Mangan – Oh Fortune

    Fikk nylig i hende en uautorisert promutgave av denne plata som offisielt kom ut i dag. Som mange andre bra folk-poppere, bor Mangan i Vancouver. Kjøpes nok inn.

    Ron Sexsmith – Whereabouts
    En av de bedre fra en kanadier som aldri blir noe annet enn "gutt", skal man tolke ut fra platecoverene. Denne plata fra 1999 fikk plutselig flere repeats i avspilleren enn noen gang før. :)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Vi må holde liv i denne tråden også.De tre denne uken er :



    Ultrasport - nothing can go wrong

    Feiedes flott indie fra Finland.Gruppa gav seg for et par år siden.



    Monster Magnet - 4-way diablo

    Gøy å få et kick på en tungrockplate.En av de nyeste fra gruppa.



    Stan Gelz - tempus fugit

    Dobbel-cd som jeg vet lite om.Fint å ha i bakgrunnen når man surfer etc.Og jazz hører med nå når det har blitt høstmørke.

    mvh. s,
     

    knuhe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Innlegg
    150
    Antall liker
    151
    Edith Frost ”It’s A Game” – tas fram med jevne mellomrom. Flott stemme på denne jenta. Plata ble kåret til en av årets beste i The Absolute Sound for noen år tilbake. (LP)

    Weather Report's ”Heavy Weather” med Joe Zawinul, Jaco Pastorius, Wayne Shorter, Alex Acuna og Manolo Badrena. Herlig gjenhør (ORG 45 rpm).

    Dr. John & The Lower 911 “The City That Care Forgot”. Dr. John’s hyllest til New Orleans etter orkanen Katrinas herjinger. (2x LP).
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg tror jeg kan forutsi mine tre mest spilte plater i kommende uke, etter å ha funnet disse i NM tilstand i dag ...

    ;)

     

    jowil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Innlegg
    1.877
    Antall liker
    9
    Nr. 3: Deleted Waveform Gatherings - Pretty Escape



    Ikke like umiddelbar som den forrige som gikk i månedsvis i strekk, men fortsatt en kanongod plate. Har vokst endel siden førsteinntrykket.


    Nr. 2: The Bloody Hollies - Yours Until the Bitter End



    Svett bra plate dette også, endel mer bluesy enn de foregående, kommer nok til å bli spilt endel fremover.

    Nr. 1: Peter Case - The Case Files



    Sinnsykt herlig samler. Rå og beintøff i kantene og temmelig nært Sings Like Hell i uttrykk. Den vokser og vokser og til og med andrelåten, Let's Turn This Thing Around, med en virrende sekkepipe (som jeg fikk umiddelbare steilende spader av) har kommet under den såkalte huden. Sekkepipe er kult. ::)
     

    Vedlegg

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Monday i've got friday on my mind.....mest spilt :



    The Drums

    Musikk for de som ikke er blitt lei av Joy Division,Cure,Siouxsie & Echo.Blir nok parkert i hylla her.



    Dum Dum Girls - only in dreams

    En positiv overaskelse ! Catchy & sjarmerende plate som er bedre en debuten imho.



    The Bloody Hollies - yours untill the bitter end

    Stafettplate.Det var et privilegium å bli tildelt denne,bare håper på å kunne gi den en ok anmeldelse.Har god tid ihvertfall.

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er så vanskelig å plukke ut de tre mest spilte. Det finnes en funksjon i programmet, men orker ikke bale med det. Derfor er det så sjelden jeg poster i denne tråden, og ikke tre engang. Får bare beklage dette. Ellers er det et interessant konsept, for det forteller kanskje litt om modus for tiden?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ane Brun - it all starts with one
    Sivert Høyem - Long slow distance
    Mozart: Requiem by MusicAeterna & The New Siberian Singers
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn