DDDac 1543 MK2

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    IMG_89501.jpg IMG_89491.jpg

    God kveld, da er 2w ène på plass. Venter bare på power fra Twisted Pear Audio, ta bra lang tid i disse dager.

    Frank
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    God kveld, takker og bukker. Power er på vei, bare være tålmodig ( : Takk for tips, skal ha det i bakhodet, kansje trenger til noe annet.

    Frank
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    God morgen, det skal være 2 stk 100k motstander på utgangen. Noe spesielt og tenke på ang dem, watt, type osv ?

    Frank
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Tror type og størrelse spiller liten rolle på utgangen.

    Men det skal vel være kondensatorer på utgangen også. Hva skal du bruke av sistnevnte?
     
    • Haha
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    de motstandene setter sin signatur på dac´n.....jeg har bygget haugevis av de med opptil 6 tårn i hver og brukte alttid Audio Note 2 watt tantalmotstander
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    I så fall ikke glem volumpotmeteret i den etterfølgende forsterkeren.

    Dårlig stil å gi meg en flire-emoji på 1. mai. Et alternativt synspunkt hadde holdt lenge....
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er for mange som tror alt for mye...
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    Tror type og størrelse spiller liten rolle på utgangen.

    Men det skal vel være kondensatorer på utgangen også. Hva skal du bruke av sistnevnte?
    Der blir det 1.0uF V-Cap O.D.A.M.
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    de motstandene setter sin signatur på dac´n.....jeg har bygget haugevis av de med opptil 6 tårn i hver og brukte alttid Audio Note 2 watt tantalmotstander
    Den vanelige eller sølvmodellen? Niobium er jo den nye gutten i gata, testet den?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nei disse bygget jeg når det var relativt nytt for mange år siden.......ble jo pissevarmt og om en chip i et av tårnene røyk, var det et helvete å feilsøke......først lokalisere tårn, så chip.....ble lei.....men de låt bra med choke input psu i heste klassen
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    God aften, da spiller dacen. Den låter utrolig stort, behagelig og et bassfundament ikke min gamle dac hadde.

    Er jo noen komponenter som skal få gå seg til her men meget fornøyd så langt.
     

    Vedlegg

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    nei disse bygget jeg når det var relativt nytt for mange år siden.......ble jo pissevarmt og om en chip i et av tårnene røyk, var det et helvete å feilsøke......først lokalisere tårn, så chip.....ble lei.....men de låt bra med choke input psu i heste klassen
    Da jeg bodde i København ca 2008, var jeg på hifibesøk hos en kar der. Han hadde en DIY 1543 dac, og tror du ikke han fortalte den var bygget av en nordmann som het LMC☺
     

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    God dag, har nå byttet ut Shinkoh 180 Ohm motstandene med Audio Note Silver. Også fjernet den 2200uF og 100nF jeg hadde rett etter regulator og satt i Wima 100nF ( den som følgte med settet. Men har beholdt 2200uF rett etter dac tårnet. Får spille noen dager før jeg kan si noe sikkert.
    Men det jeg hører er mere bass fundament, noe som kan endre seg etter et par 100 timer, vi får se.
     

    Vedlegg

    SagenS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2006
    Innlegg
    238
    Antall liker
    238
    Sted
    Oslo
    Hei, jeg gjorde en bommert før jeg byttet ut Shinkoh motstandene på 180 Ohm.
    Skulle målt spenningen på pin 6/8 på chipen. Så i tilfelle den annbefalte verdien på 3,85V var for lav eller høy så kunne jeg justert det med de nye AN Silver.

    Målte etter innstalert AN.

    Her er noen verdier: Pin 5 = 8,11V
    Pin 6 = 3,38V
    Pin 8 = 3,42V
    Hvert i kontakt med konstruktøren, han sier det ikke er kritisk lavt men som sagt det opptimale skal være 3,85V.

    Noen som har erfaring / meninger ang spenningen.

    Frank
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn