dCS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tomerik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2006
    Innlegg
    798
    Antall liker
    253
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har testet min Puccini på anlegget til Svingen69 her på forumet. Han har en Joule Elektra 150, i mine ører en knallgod pre-amp. Forsterkerene er fra Ear.
    Erfaringene vi gjorde var at på hans oppsett så ble det litt kalt og klinisk ved direktedrift fra Puccinien. Preampen gav mer liv i musikken, men på bekostning av at noe av nærheten, romfølelsen og dybden i lydbildet forsvant. Jeg har ikke fått prøvd ut Joulen på mitt eget oppsett sammen med Puccini, men her hjemme har jeg heller ingen problem med at det låter tynt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.114
    Antall liker
    19.962
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er det jeg også har hørt, at noe av nærheten og dybden kan forsvinne. Ikke lett dette :)
    Mulig en masterklokke kan gi vel så god effekt?
     

    tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    tomerik skrev:
    Jeg har testet min Puccini på anlegget til Svingen69 her på forumet. Han har en Joule Elektra 150, i mine ører en knallgod pre-amp. Forsterkerene er fra Ear.
    Erfaringene vi gjorde var at på hans oppsett så ble det litt kalt og klinisk ved direktedrift fra Puccinien. Preampen gav mer liv i musikken, men på bekostning av at noe av nærheten, romfølelsen og dybden i lydbildet forsvant. Jeg har ikke fått prøvd ut Joulen på mitt eget oppsett sammen med Puccini, men her hjemme har jeg heller ingen problem med at det låter tynt.
    Interessant. Romfølelsen og dybden var det parameteret hos meg som ble klarest bedre med pre. Lett skal det ikke være å komme til konklusjoner i denne hobbyen vår!
     

    tuco

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2004
    Innlegg
    175
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Det er det jeg også har hørt, at noe av nærheten og dybden kan forsvinne. Ikke lett dette :)
    Mulig en masterklokke kan gi vel så god effekt?
    Har liten tro på at en klokke kan gi like store endringer som en pre. Spørsmålet blir nok heller om du synes en pre endrer lyden i positiv eller negativ retning.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    716
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    lars_erik skrev:
    Siden flere her mener at det KAN være noe og hente med pre; hva vil dere anbefale meg å prøve?
    Et forslag jeg kan komme på er VTL TL 5.5. VTL er en god match med dCS.

    Paganini har en meget god volumkontroll, jeg vet ikke om det er en enkleree løsning i Debussy. Ble overrasket når TAS og Hifi+ mente at denne ikke var noe god.

    Har ikke sammenlignet med min nåværende pre, men kun med en BAT 51SE. På visse parameter var dCS'en bedre, BAT 51SE var mer farvet i lyden og faktisk var lydbilde litt mindre med den. Personlig så foretrakk jeg å bruke BAT 51SE pga.den mer organiske mellomtonen og også med litt mer kropp. Men rent objektivt vet jeg ikke om den var best. VTL har ikke den samme fargingen som BAT, og spiller mer åpent og transparent.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Solo skrev:
    Vil ellers legge til at hos meg låter Debussy klart best gjennom rett oppsatt pc via USB, men i denne testen måtte den selvsagt fores likt med Paganini over RCA SPDIF. Jeg nivåjusterte Debussy og Paganini med DB-måler på Iphone, med musikken på rundt 80db (ikke nøyaktig, men i nærheten).
    Veldig interessante betraktninger, så vidt jeg har fått med meg er den største forskjellen foruten kassen at Paganini har en mer forseggjort strømforsyning. Har du sammenlignet de to når Debussy kjører USB og Paganini S/PDIF?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Pesquera skrev:
    Har du sammenlignet de to når Debussy kjører USB og Paganini S/PDIF?
    Nei, det har jeg ikke testet da det ville vært mindre relevant. Også paganini kan brukes i oppsett, jeg i dag ikke kan gi den, der den har mulighet for å ha master klokken (og dermed oppnå mye av det samme som debussy over usb). For egen del selger jeg nå Debussy og kjøper en logitech transporter etterhvert som jeg da kan slave til masterklokken i paganini. Da vil jeg få minst samme nivåforskjell som jeg hører i dag mellom paganini og debussy.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Jeg tror jeg venter til Squeezebox lanserer en Touch med USB…. Blir ikke helt fortrolig med PC'en koblet til riggen via en 4,5 m. lang kabel selv om det er det sonisk fornuftige.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Pesquera skrev:
    Jeg tror jeg venter til Squeezebox lanserer en Touch med USB…. Blir ikke helt fortrolig med PC'en koblet til riggen via en 4,5 m. lang kabel selv om det er det sonisk fornuftige.
    Da må du nok vente lenge, USB ut fra SB er vel neppe nærliggende
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Solo skrev:
    Pesquera skrev:
    Jeg tror jeg venter til Squeezebox lanserer en Touch med USB…. Blir ikke helt fortrolig med PC'en koblet til riggen via en 4,5 m. lang kabel selv om det er det sonisk fornuftige.
    Da må du nok vente lenge, USB ut fra SB er vel neppe nærliggende
    Ikke noe problem. Du kan fint få Touch til å sende lyd ut via usb.... Søk på emnet på Stereophile sine hjemmesider, er skrevet hva,hvor,hvordan der, mener det var i forbindelse med testen av AyreDX-5, men husker ikke helt.. ;)


    Edit: ser stereophile har skrevet om det her og her står vel alt du trenger å vite..?
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tip! Som det muligens fremgår av signaturen min, beveger jeg meg her helt på grensen av min intellektuelle kapasitet, men dette skal definitivt undersøkes nærmere. Asynkron USB & Touch er definitivt en langt mer elegant løsning enn PC eller S/PDIF. Så får jeg heller sette av en helg til knoting….
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ikke tvil om at Debussy er bedre rett inn i effekt hos meg (Kwa 150) enn i Karans integrerte iallefall. Godt å slippe en boks til også!
     

    Troya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2008
    Innlegg
    115
    Antall liker
    8
    Har jo fulgt med denne tråden er stund og jeg må bare innrømme en ting, besøkte Thomas idag og hentet Debussy. Kjører digitalt fra drivverk og rett inn i Nemo blokkene fra Debussyen. Har jo hørt dette før og det er hva jeg ønsker meg akkurat nå. Håper at det ikke kommer noe nytt og spennende på en stund, men jeg sparer allerede :D
     

    Troya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2008
    Innlegg
    115
    Antall liker
    8
    Hæ fått et bra system på pc men er åpen for forbedringer, her er opplegget.
    Ripper med DBpoweramp, spiller av med WinAmp med Asio4all output driver ( går da utenfor Windows og Debussy er predefinert. Styrer deretter Winamp fra iPhone gjennom å laste ned fra AppStore Wmote som viser all musikk. Styret alt av avspilling etc, lite tilleggsprogram Wmouse så styrer du også pc gjennom å overta musstyringen. Fungerer glimrende, for øyeblikket.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Hifi Plus har testet Debussy i Issue 78.

    Se vedlagt link: http://www.dcsltd.co.uk/page/assets/HIFI+78%20DEBUSSY.pdf

    Det blir anbefalt å bruke Debussy sammen med en høykvalitets forforsterker for å få optimal utnyttelse av Debussy.

    "That leaves me with one last strength and one real weakness to report.
    Let’s get the bad news out of the way first. Although the Debussy is fully
    equipped to directly drive an amplifier, I found it quite unimpressive in this
    capacity. As a linestage, the dCS sounds rather boring, with compressed
    dynamics and undifferentiated timbres. Only its vocal purity, quiet background,
    and solid imaging elevate it above mid-fi. I tried the Debussy in this mode with
    two different amps, with the same results. So, although being able to use
    the Debussy as a linestage would up the value quotient even further, I must
    instead recommend using this DAC as a DAC, sending its analog outputs
    through a good dedicated linestage. In my experience, that is the only way to
    hear what the Debussy can really do."
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Endre Askeland skrev:
    Hifi Plus har testet Debussy i Issue 78.

    Se vedlagt link: http://www.dcsltd.co.uk/page/assets/HIFI+78%20DEBUSSY.pdf

    Det blir anbefalt å bruke Debussy sammen med en høykvalitets forforsterker for å få optimal utnyttelse av Debussy.

    "That leaves me with one last strength and one real weakness to report.
    Let’s get the bad news out of the way first. Although the Debussy is fully
    equipped to directly drive an amplifier, I found it quite unimpressive in this
    capacity. As a linestage, the dCS sounds rather boring, with compressed
    dynamics and undifferentiated timbres. Only its vocal purity, quiet background,
    and solid imaging elevate it above mid-fi. I tried the Debussy in this mode with
    two different amps, with the same results. So, although being able to use
    the Debussy as a linestage would up the value quotient even further, I must
    instead recommend using this DAC as a DAC, sending its analog outputs
    through a good dedicated linestage. In my experience, that is the only way to
    hear what the Debussy can really do."
    Hos meg ble det en fin opptur da jeg satt inn Hegel P30 pre.
    Et tydelig slør forsvant.
    Mvh
     

    Troya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2008
    Innlegg
    115
    Antall liker
    8
    Vet ikke helt hva jeg skal mene her jeg da jeg hverken opplever slør, flatt lydbilde eller kjedelighet i lyden. Jeg har hatt EC i mange år og har lett lenge før jeg fant noe vesentlig bedre og hvor den litt gode EC lyden fortsatt er til stede. Debussy rett inn i Nemo med samme kabler som før men nå bare digitalt inn har faktisk gitt meg dette. Kanskje det har noe med høytalerne å gjøre, kjører JMLab. Har hatt rigger til to hundre høvdinger på kjøp og prøvd over tid men dette ble for klinisk for meg. Kunne vært fint å høre hva andres erfaringer er, er ikke fristet i øyeblikket på en pre men kanskje det er lurt?
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Prøv med en forforsterker. Ofte så er det slik at man ikke vet at man har et "problem" før man er kvitt "problemet".



    Troya skrev:
    Vet ikke helt hva jeg skal mene her jeg da jeg hverken opplever slør, flatt lydbilde eller kjedelighet i lyden. Jeg har hatt EC i mange år og har lett lenge før jeg fant noe vesentlig bedre og hvor den litt gode EC lyden fortsatt er til stede. Debussy rett inn i Nemo med samme kabler som før men nå bare digitalt inn har faktisk gitt meg dette. Kanskje det har noe med høytalerne å gjøre, kjører JMLab. Har hatt rigger til to hundre høvdinger på kjøp og prøvd over tid men dette ble for klinisk for meg. Kunne vært fint å høre hva andres erfaringer er, er ikke fristet i øyeblikket på en pre men kanskje det er lurt?
     

    Troya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2008
    Innlegg
    115
    Antall liker
    8
    Etter 20 år med ulike løsninger så vet jeg hva jeg liker, jeg opplever ikke de tingene dere beskriver faktisk, det kan du nok lese ut av mitt innlegg også.
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Det synes jeg er flott. Da er du i mål, og har ikke behov for å prøve ut noe nytt.

    mvh

    Troya skrev:
    Etter 20 år med ulike løsninger så vet jeg hva jeg liker, jeg opplever ikke de tingene dere beskriver faktisk, det kan du nok lese ut av mitt innlegg også.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Virker nesten som bladet har lyst å lage et problem av dette, hadde vært morro å prøve en pre men jeg synes Debussy er så enormt bra uten at da kan jeg evt heller legge pengene i bedre høytalere. Tror de som ikke har hørt Debussy får veldig feil inntrykk av å lese dette, her er det i beste fall snakk om ørsmå forbedringer. Stol på ørene dine Troya!
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Er veldig på linje med deg Sting. Som i alle ikke-eksakte spørsmål må man alltid se flere tester under ett og når en test da skiller seg vesentlig fra alle de andre på et enkelt punkt så er det all grunn til å stille spørsmålstegn ved den. At mange opplever et "løft" ved å legge til en "ekstra" komponent er også meget naturlig da vi alle er utstyrsfreaker som i de aller fleste tilfeller vil oppleve en endring ved en ekstra komponent som positiv, heller enn negativ, mens den i utgangspunktet bare kanskje er annerledes. I dette tilfellet er den jo også objektivt sett faktisk negativ (ved tilførsel av en unødvendig forforsterker), uten at jeg skal være kategorisk da gode forforsterkere har en helt egen magi (men det har dCS rett i trinnet også, kanskje bare ikke like spektakulert i racket)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Pre er undervurdert imo. Og jeg har prøvd både Delius/Purcell og Paganini dac rett i amp. Bedre linearitet kontra lyden med min Aetshtetix Callisto pre i signalkjedensom er blodtrimmet med NOS rør, men lyden blir imo for klinisk og livløs. Mister også noe av mellombass trøkket uten hjelp fra pre. Men så er jeg en rør-, vinyl- og hornmann også da, med en sterk pre-amp fetish, så det kan veldig godt ha med preferanser å gjøre. Noen liker Audi, noen sverger til Saab, mens noen er prinsipielt uenig i å legge mye penger i bil (eller hifi) og ser i grunnen ned på andre som ikke deler dette synet. Andre liker klassiske Alfaer, gamle PV'er og bobler... Smaken er som baken mao, og hifi er ikke så forskjellig fra andre gutte-hobbyer som f.eks biler..
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Troya skrev:
    Jeg har hatt både rør og transistor forforsterkere inne i anlegget uten å ha fått frem det jeg har nå med Debbussyen, hva kan man anvefale av pre som skulle gjøre dette markant bedre? Tenker litt rør her. Bruker Kimber Select (sølv) i alle forbindelser, svært nyansert og jeg liker klangen.
    Jeghar lest at VTL skal være en god match til dCS.
    De har jo disse hybrid fortrinnene.
    Mvh
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmålet som må stilles før man kjøper forforsterker til Debussy er jo hvor mye en slik vil koste for å forbedre lyden og om det deretter er i forforsterker dette beløpet vil gi størst lydmessig forbedring totalt. Jeg tviler meget sterkt på det. Hvis man derimot har et budsjett som tillater 50k + på en forforsterker til Debussy så vil jeg tro at Debussy uansett er feil valg fra dCS.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.114
    Antall liker
    19.962
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fidelity testet Puccini både med og uten ArcRef 3. På enkelte områder var det ørsmå forbedringer med Arc, men de konkluderte med at den innebygde volumkontrollen var like bra.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.114
    Antall liker
    19.962
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    finnleon skrev:
    lars_erik skrev:
    Fidelity testet Puccini både med og uten ArcRef 3. På enkelte områder var det ørsmå forbedringer med Arc, men de konkluderte med at den innebygde volumkontrollen var like bra.
    Men det var meed Ark 3 ;D
    VTL 6.5 er bedre, mener du?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.114
    Antall liker
    19.962
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    finnleon skrev:
    lars_erik skrev:
    finnleon skrev:
    lars_erik skrev:
    Fidelity testet Puccini både med og uten ArcRef 3. På enkelte områder var det ørsmå forbedringer med Arc, men de konkluderte med at den innebygde volumkontrollen var like bra.
    Men det var meed Ark 3 ;D
    Ja . har du ikke sett den utførlige testen på Audiogon ?
    VTL 6.5 er bedre, mener du?

    Nei, det har jeg ikke. Har du en link?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    ...at en forforsterker til over 100k kan være helt ok, er ganske off topic i en dCS tråd ::)
    En slik komponent vil selvsagt kunne gjøre mye i ett hvert anlegg, men bør heller diskuteres i dedikert tråd.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.114
    Antall liker
    19.962
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg syns det er interessant å diskutere mulige parhester til dCS. dCS er også dyrt, så ser ingen motsetning i det.
    Kunne vært interessant å høre om noen har prøvd VTL 6.5 sammen med Puccini?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Solo skrev:
    ...at en forforsterker til over 100k kan være helt ok, er ganske off topic i en dCS tråd ::)
    En slik komponent vil selvsagt kunne gjøre mye i ett hvert anlegg, men bør heller diskuteres i dedikert tråd.
    Helt uenig, det vil si at det vil være off topic å diskutere forsterkere, høyttalere og andre kilder i dCS tråden. Kan man legge 70-100k i en digital kilde, er det faktisk ganske relevant å diskutere resten av kjeden på det samme nivået. Rimelig rart å blåse 100k på en dCS kilde, for så å nøye seg med Rema 1000 haifai i resten av kjeden. Da har man imo misforstått noe grunnleggende....
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    gut_man skrev:
    Helt uenig, det vil si at det vil være off topic å diskutere forsterkere, høyttalere og andre kilder i dCS tråden.
    Ja, jeg mener faktisk delvis det. I et totalt anlegg er det så mange variabler og komponenter at det blir meningsløst å snakke om en spesielt god kombinasjon av dCS og forforsterker uavhengig av hva annet som spiller med. Skal alle komponenter inkluderes, er brått ikke den ene fra dCS spesielt viktig lenger og da er du i Hi-Fi generelt kategorien og ikke i en tråd der man er spesielt opptatt av hva en dCS-komponent kan bidra med i den store sammenhengen.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Den siste tiden har jeg sett at det har blitt diskutert frem og tilbake, om dCS produkter, da spesielt Debussy spiller best ved direktedrift av effekttrinn, eller ved hjelp av en forforsterker i mellom. For min del, kunne denne diskusjonen blitt spart til en senere anledning, da jeg en stund har vurdert Debussy, og ble litt i tvil.

    Men, jeg får bare prøve meg frem! En dCS Debussy er blitt bestilt av Høium, og jeg gleder meg til å få den i hus. Den blir koblet opp direkte til min Pass Labs X350.5, så den vil gjøre jobben som både dac, og forforsterker.
     

    Troya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2008
    Innlegg
    115
    Antall liker
    8
    Til Kent Ove
    Gled deg til Debussyen, jeg har hatt min i 14 dager rett i Nemo blokkene og det er det beste jeg har lyttet tuil inkl. mange demoer rundt omkring. Enig med flere her om å stole på ørene sine og den musikalske smak den enkelte har. Vi som har drevet med dette i 30 år vet at smaken er forskjellig og ikke alle liker det samme. Jeg vet også, uansett test, at Debussy ikke gjør mye galt og da blir forbedringspotensialer som koster 100k i en pre bare akademisk for meg. Ville også mye heller gått for en brukt high end høytaler til 100k, det ville vært spennende. Noe av det jeg liker best med Debussy i forhold til mange andre high end jeg har hatt på prøve, er at jeg overhodet ikke har noe påtrengende i lydbildet, det kan jeg si dere er viktig for en med Tinitus og jeg har lett lenge etter dette. Passer utrolig godt til Nemo da jeg fortsatt fornemmer bitte litt av den røraktige klangen fra EC.

    Musikk er morro for tiden, med Debussy (kunne tenkt med et drivverk fra DcS også jeg).
    PS! Digitalt fra PC er helt topp og jeg styrer den fra iPhone, men spiller mest fra CD digitalt til Debussy fortsatt da dette er misnt like bra (ørlite grann tyngre i bunn, kanskje).
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.114
    Antall liker
    19.962
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mange som sier det samme; det låter fortsatt bedre med Puccini som drivverk enn det gjør fra pc. Da blir det slik en stund til :)
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    I dag fikk jeg endelig klokkekabel som gjør det mulig å slave min kilde (logitech transporter) til paganini i master mode. Løftet fra motsatt klokkestyring er formidabelt. Det er ikke de store mikroforskjeller, men i musikalsk utbytte representerer det terskelen til high-end, hos meg. Vil anbefale alle som har DAC med word clock out å anskaffe kilde med tilsvarende inngang da dette representerer et helt annet forbedringspotensial enn for eksempel ulike kabel typer, tweaks av mange sorter etc.
    nå er det 8) 8) ;D
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Fidelity antydet at Arc ref 3 kunne gjøre en viss nytte sammen med DCS.

    Vel her påstås det at Ear 868/912 knuser denne Arc ref 3:

    http://www.audiorevelation.com/cre/product_info.php?cPath=26&products_id=497

    Har selv prøvd Ear 868 i anlegget, og den gruses av Accuphase C-2410 (i mine ører og med mitt anlegg)

    Det betyr at Arc ref 3 grusknuses av en Accuphase C-2410? ;D

    Kan være verdt å sjekke ut en DCS-Accuphase- kombinasjon.. ;D
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Hei, noen som har klare preferanser i valg av digital inngang, tenker speislet på forskjellen mellom spdif RCA og AES/EBU XLR. Jeg synes også det er merkelig at de er så tilbakeholdne med SPDIF BNC, er ikke det annerkjent som den beste varianten?? Min Paganini har ikke engang BNC-inngang, Debussy har derimot fått en.
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Igår ankom dCS Debussy! Jeg vil bare takke Thomas i Høium Hifi for en meget god service hele veien!

    Legger med ett dårlig mobilbilde..
     

    Vedlegg

    • 38.7 KB Visninger: 557
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn