dCS BARTÓK || Acoustic Tuning AS

67F8BEB4-4BFA-4B42-8F15-C92EC291EE46.jpeg

The Bartók, the modernist. Powerful, dynamic and versatile, the Bartók is designed to inform and inspire. Its crisp, clear playback renders even the finest details in sharp focus, uncovering textures and subtleties that most systems fail to notice. From the widest swings in volume, to the subtlest shifts in tone, it presents each aspect of a recording with a sense of effortless control.

På lager i sort og sølv finish, samt med og uten hodetelefonforsterker.

Ta kontakt for info/referanser/tilbud og demo.

Kr 157.500.-
Med hodetelefonforsterker, kr 179.000.-


4CE5A8FF-5D6C-4A06-80DE-AEC267902819.jpeg


5C97245C-2D64-4619-96E7-C9CE76CD8740.jpeg


Vennlig hilsen
Acoustic Tuning AS
post@acoustictuning.com
www.acoustictuning.com
Tel 980 87 678
 

Kommentarer

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Innlegg
1.058
Antall liker
1.367
Sted
Trondheim Stockholm
Oversikt av tester :

 

erk

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2015
Innlegg
2.040
Antall liker
3.944
Sted
Tårnåsen
Til tross for målinger som antyder at billig-dacer fra Kina til 5000kr er minst like bra er det noe spesielt med Bartok. Nå skal det sies at Bartok også måler ekstremt bra men.. Prøvde meg også over en lengre periode med Trinnov's innebygde DACer som er veldig bra men det ble noe annet når jeg koblet tilbake Bartoken (digitalt ut fra Trinnov og med felles wordclock) og hørte på musikk jeg kjenner godt... Har også sammenliknet tidligere litt A/B med en DAC fra NAD med mange stjerner i stereophile og den gamle som er innebygd i EMC1-UP og med Oppo med sine balanserte ESS-DAC'er... Hvorfor, når alt tilsynelatende måler så godt at det ikke burde være hørbare forskjeller vites ikke. Forventningsbias sier noen. Du må dokumentere påstandene med blindtester sier andre selv om de sannsynligvis aldri har gjennomført en selv... Ja min bias var i grunn at jeg håpet Bartok kunne selges siden Trinnov-dacene var så bra. Den gang ei...
 

srtorp

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2013
Innlegg
555
Antall liker
1.101
Torget vurderinger
11
Bartok er nok den beste digitale avspilleren jeg har hørt. Den satt også i det beste anlegget jeg har hørt. (ref #Bekkern) . . Så det kan ha en sammenheng :)
 

god_damn2

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Innlegg
35
Antall liker
8
Torget vurderinger
0
Denne var interessant. Fyren her har de mest seriøse og dype testene av dacer jeg har sett på lenge. Se de andre videoene hans. Han slakter nærmest denne DCS'en. Kommentar feltet er heller ikke bra angående denne dacen

 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.515
Antall liker
57.401
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
@god_damn2
Jeg har hørt Bartok i gode anlegg ved flere anledninger. Dog ikke i eget anlegg. Det er vel kun prisen som holder meg unna.
For ordens skyld; - jeg har ingen interesser utover at jeg mener Bartok er en god streaming dac.

Jeg er ikke enig i hva anmelder sier i youtube-videoen du poster.
Han sier at Bartok er too soft, too smooth.
Kritikken dreier seg om dette, og pris.
Det er mye annet også som er kostbart.

Anmelder foretrekker lyden fra Chord, som jeg kjenner som mer frampå og mot hva man tenker som analytisk uten å være ekstrem i den retningen.
Jeg vil heller si at Bartok låter mer naturlig og mindre "digital" enn man er vant med fra slike komponenter. Ved alle anledninger denne har vært kilde, har jeg etter ganske kort tid hørt mer på musikk enn lyder.
Likevel har jeg aldri savnet detaljer eller dynamikk.
Man bør absolutt høre denne sjøl i et godt anlegg før man mener så mye.

Mange som leser dette var sikkert på messa i Horten og hørte det store anlegget til HiFi klubben med siste versjon av B&W 801 og Hegel monoblokker. Kilde i dette anlegget var en Bartok. Man kan si mye om lyden fra dette anlegget, men ikke mange vil si at de opplevde den som too soft, too smooth. (?)
Nevner dette, for denne muligheten til å høre Bartok var det mange i det norske hifimiljøet som fikk med seg.
Jeg har sjøl en Lumin D2 som er nokså beskjeden i denne sammenheng, men jeg har hørt en del kostbart digitalutstyr de senere åra. Utfra det jeg har hørt lager DCS noe av de mest vellydende digitale kilder som er å oppdrive. Jeg har også hørt DCS Rossini med klokke ved flere anledninger, og det låter enda bedre, men her er vi på et prisnivå som de fleste ikke går inn på.
 

Informasjon om bruker

Master Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.367
Link til alle artikler
167
Master Audio sine annonser
Bransjenyheter
Pinsehilsen fra Trondheim! || Acoustic Tuning AS

Pinsehilsen fra Trondheim! || Acoustic Tuning AS

  • 2
“The Forza is a marvellous loudspeaker." Michael Fremer, Stereophile. The Estelon Forza is a much-awaited addition to the Estelon flagship series. Standing at nearly 1.7 metres in height, the...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet - dCS Bartók 2.0 || Acoustic Tuning AS

Nyhet - dCS Bartók 2.0 || Acoustic Tuning AS

  • 0
A Substantial Performance Upgrade. Bartók began with a singular vision: to combine our past, present, and future, distilling 30 years of innovation into a beautiful, flexible, and future-proof...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny generasjon DAC’s fra dCS || Acoustic Tuning AS

Ny generasjon DAC’s fra dCS || Acoustic Tuning AS

  • 10
Pressebrev fra Data Conversion Systems Ltd : Introducing the Ring DAC TM APEX. «In March 2022, we’re launching the new dCS Ring DAC TM APEX. This next generation hardware will debut in the dCS...
Fortsett
Bransjenyheter
Introduksjon, dCS Ring DAC™ APEX || Acoustic Tuning AS

Introduksjon, dCS Ring DAC™ APEX || Acoustic Tuning AS

  • 0
https://dcsaudio.com/edit/introducing-apex?fbclid=IwAR0hhAUKWpc94kfnKOz1zV4sfzsq-EaOmlghvJP5uXJqcgx2SF76DoxMc-Q Teknisk info kommer...
Fortsett
Bransjenyheter
Kharma Elegance DB-11S || Acoustic Tuning AS

Kharma Elegance DB-11S || Acoustic Tuning AS

  • 1
«BIG, BOLD and BEAUTIFUL!!». Er man ute etter musikalsk råskap og stor 3-dimensjonalitet, ja da er toppmodellen i Kharma’s populære Elegance-serie noe som kan oppleves i vårt showroom i Trondheim...
Fortsett
Bransjenyheter
dCS Vivaldi 2.0 || Acoustic Tuning AS

dCS Vivaldi 2.0 || Acoustic Tuning AS

  • 2
Vivaldi - The Pioneer. ”With total precision and composure, the Vivaldi unravels even the most complex recordings with ease, projecting a sound that feels utterly natural and beautifully complete...
Fortsett
Topp Bunn