DC motor kit

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
99
Sted
Drammen
Torget vurderinger
55
Hei

Jeg bruker selv Ultra DC kittet på en Gyrodec som er oppgradert til Orbe. Synes det fungerer fabelaktig. Utrolig ro i lyden.

mvh
plinius

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
27
Har Adv.-settet med DC200-motor på DIY/Rega-spelar. Lavt støynivå.

mvh
Sigurd

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
audiy skrev:

mvh
Sigurd
tok et søk tidligere i uka og fant en tråd der en DIY Rega var modda opp fra 100 til 200 motor etter at den var blitt borte i posten var det din?

isåfall hvor original er Regan din og har den plattformen potensiale til å kunne utnytte 200 motoren fult ut?

Jeg har en gammal P3 ( ca 20år ) og den får ikke fram potensialet i Ortofon SupremeMC30, det eneste som er gjort med min Rega er å rengjøre lageret bytte kule og smøre opp (dette ga formidable forbedringer så jeg begynner å forstå hvor viktig mekanikken er)

Per

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
27
Det var min, ja. Er berre lager/subplatter, føter og RB300-arm som er igjen. Arma er og modifiser med OL endestuss/lodd og VTA-justeringsplattform. Plint er DIY. Det same er tallerken som er limt av mange lag acryl. Vanskeleg å vurdere i forhold til original P3 mao. Men det var stor overgang frå original motor til DC100 og også merkbart frå DC100 til DC200 med ny straumfors. Har brei reim etter råd frå OL.

mvh
Sigurd

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
pellesmil skrev:
audiy skrev:

mvh
Sigurd
tok et søk tidligere i uka og fant en tråd der en DIY Rega var modda opp fra 100 til 200 motor etter at den var blitt borte i posten var det din?

isåfall hvor original er Regan din og har den plattformen potensiale til å kunne utnytte 200 motoren fult ut?

Jeg har en gammal P3 ( ca 20år ) og den får ikke fram potensialet i Ortofon SupremeMC30, det eneste som er gjort med min Rega er å rengjøre lageret bytte kule og smøre opp (dette ga formidable forbedringer så jeg begynner å forstå hvor viktig mekanikken er)

Per
Moro!

Topp Bunn