DC-filter?

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.415
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Heisveis. Jeg tenkte jeg skulle henge på et filter foran amp/ preamp, da jeg har ørlite trafobrum i en Holton en gang i blant; sikkert ettellerannet i huset som slår til. Gravde litt i gamle ting, og fant at jeg har disse to fra før:
https://www.lcaudio.com/index.php?page=316 , LC Audio DC filter, og
https://www.schaffner.com/product-storage/datasheets/fn2080/ , en Schaffner FN2080 -10-06
Spørsmålet blir: Hvilket av dem bruker jeg, eller gir jeg beng? Begge har jeg tydelig nok bygd inn i noen aldeles vakre frittstående bokser tidligere.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.415
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har ikke målt, og faktisk er jeg usikker på hvordan jeg måler. Hvo intet vover, &c...
Edit: Jepp. Satte det billigste Biltemainstrumentet mitt på DC, og der måler jeg fluktuerende DC 50-90mV. Skulle egentlig være for lite til å bry seg om? Men det hopper og spretter kontinuerlig, innen det området.

Sist redigert:

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.345
Sted
Nadadouro, Portugal
Du kan måle med multimeter der kan måle dc. Har et billigt Uni-T meter her. Jeg hadde ca. 0.3 Volt her tror jeg.
Jeg får sikkert politiet på nakken, sikkert ikke måten å måle dc på når vi snakker ac nett. Min trafo i platespilleren summer noe noen ganger, tror det er kjøleskabet selvom det er nytt, vet ikke.

Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
30.543
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Referer innlegg #1.
LC audio er et DC filter.
Schaffner er et støyfilter og har IKKE DC-filtrering.
Om du har periodisk trafobrum p.g.a. DC (som når kona starter hårtørrer) gjør Schaffner ingen forskjell :)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.415
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ah! Kanskje jeg skulle prøve med begge da. Schaffner fra veggen, og LC før forsterkeren.

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
154

Ine123

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.09.2013
Antall liker
4.882
Sted
Halden
Hei :)
Beklager dårlige bilder, dårlig mobilkamera. Tvinnede ledninger fra pre-out til bakpanel blir byttet ut med skjermede kabler + noe annet smått.
Når jeg tenker meg om, så er jeg ikke spesielt imponert over kvaliteten på de bildene du legger ut heller ?
Det er vist forskelligt. Nogle gange er de ikke gode det erkender jeg.
Vel, der ser du.........Kan det bli dårligere ? Er jo fullstendig ute av fokus! Fei for egen dør, sier nå jeg. Du sitter i et glasshus og kaster stein.
Mitt mobilkamera ser ut til å være ganske mye bedre enn ditt ?

Drossel

Æresmedlem
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
3.820
Tror bare jeg ikke holdt det stille nok. Desuden belysningen var dårlig. Jeg har nemlig også mange gode billeder. Synes heller ikke vi skal lave en krig af det. Nogle gange bliver det godt og andre gange dårligt.

P

parafinoksen

Gjest
Dårlig belysning betyr større lukkeråpning og dårligere dybdeskarphet. Kondensatorene er skarpe på toppen, men så blir det uskarpt nedover.

Topp Bunn