Evelen
Hi-Fi entusiast
Jeg så Drossel snakket om DC filter her i en tråd, og anbefalte noe fra "sjostrom".
Jeg fant så denne ved et google-søk:
Og beskrivelsen er "Do you have an amplifier with a (sometimes) buzzing toroid transformer? This DC trap or DC filter removes or at least lowers the buzzing.".
Høres perfekt ut for min Doxa som lager brumme-lyd.
Ser ut som denne er 16V, men er det noe som finnes i 230V slik at det kan kobles mellom amp og vegg?
Er konvertabel med koblinger og lodding, men ikke spesielt god på det teoretiske rundt elektro. Så en enkel DIY-boks med forklaring på hvordan ting skal kobles kunne jeg nok utført.
Jeg fant så denne ved et google-søk:
DCT02 DC filter for toroidal transformers, built unit
A DC filter for in particular toroidal transformers. The pcb has two layers and gold pads. It's an built unit and the capacitors are 15000 uF/16 V and only 25 mm high. On special request a high capacitance version is added. 2 x 68000 uF/16V. Height 55 mm. Info here
sjostromaudio.net
Og beskrivelsen er "Do you have an amplifier with a (sometimes) buzzing toroid transformer? This DC trap or DC filter removes or at least lowers the buzzing.".
Høres perfekt ut for min Doxa som lager brumme-lyd.
Ser ut som denne er 16V, men er det noe som finnes i 230V slik at det kan kobles mellom amp og vegg?
Er konvertabel med koblinger og lodding, men ikke spesielt god på det teoretiske rundt elektro. Så en enkel DIY-boks med forklaring på hvordan ting skal kobles kunne jeg nok utført.