dbpoweramp problemer

geope

Medlem
Ble medlem
25.01.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Hei

Har endelig fått ut fingern og startet med kopiering av cder til flac. Bruker dbpoweramp og det funker greit på friske cder. På cder med små skavanker derimot går det dårlig. Jeg har lastet ned en prøveversjon på med 21 dager fri bruk. Tenkte det var greit å se om det funker før jeg kjøper. Trodde programmet skulle finne det den trengte for å reparere i freedb men ser ikke ut som det virker. Noen tips?
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Det er tre rippemetoder og velge mellom hvis du går inn på Options.
Har du forsøkt alle ?
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Tror EAC skal være bedre på "dårlige" CD'er. Ellers er det også ganske stor variasjon mellom forskjellige drev.
Det finnes jo også "slipemaskiner" å få kjøpt, disse sliper og polerer ripene i CD'en. Tror den kalles Disc Repair eller noe i den dur.
Ellers så "finner" ikke rippe programmet det den trenger, men sjekker mot databasen at din rip matcher checksumen til andre som har rippet samme CD. Du vil da få opp feil meldinger som viser at den ikke er perfekt, uten at det betyr at rippen ikke er god.
 

geope

Medlem
Ble medlem
25.01.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Får prøve mer i morgen. Har prøvd eac og den klarte å fikse cder som jeg trodde var ødelagt. Problemet der var en jungel av innstillinger som jeg aldri fikk til. Det ble wav uansett hva jeg prøvde. Ga opp til slutt. Dbpoweramp er langt mer brukerennlig men det hjelper forsåvidt lite når halvparten av cdene ikke aksepteres.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Last ned den nye versjonen av eac. det er nesten plankekjøring. Hvis du fortsatt får bare wave, har du lesevansker. ;)
 

geope

Medlem
Ble medlem
25.01.2006
Innlegg
6
Antall liker
0
Tror det var siste versjonen jeg prøvde. Ingen kan påstå at den er rett fram. Mulig jeg gjorde det litt værre enn nødvendig. Er defult innstillingene greie?
 

OKO

Medlem
Ble medlem
16.02.2004
Innlegg
7
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei. Jeg har brukt DBPoweramp i et års tid, og hadde tilsvarende utfordring. Endte opp med å rense ( tildels også slipe ) CD'ene før ripping. Forøvrig: Les hva Absolute Sound skriver om kvalitet av flac/ wav ripping. DB kan hente metadata også i wav format. Memory er billig. Mvh
 

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
55
Antall liker
0
OKO skrev:
Hei. Jeg har brukt DBPoweramp i et års tid, og hadde tilsvarende utfordring. Endte opp med å rense ( tildels også slipe ) CD'ene før ripping. Forøvrig: Les hva Absolute Sound skriver om kvalitet av flac/ wav ripping. DB kan hente metadata også i wav format. Memory er billig. Mvh

Hei

Har samme problemer. Hva renset du med? Har du egen "sliper" , er det noe man kan få kjøpt.? Ønsker å beholde DB da det er et bra program ellers .
 

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Jeg har nylig rippet 700 CD'er på nytt med dBpoweramp, default innstillinger. På noen få CD'er klarte jeg meg ved å rippe noen tracks om igjen. Rundt 6 CD'er ga ikke Accurip, uansett hva jeg gjorde av innstillinger. Det var noen av de tidligste jeg kjøpte, og på to av de kunne jeg se det var hull tvers igjennom når jeg holdt de opp mot lyset. Disse kastet jeg, og kjøpte remasters. Pink Floyd "Relics" remaster (ny) var også tvilsom, men jeg reddet den ved å rippe to tracks på nytt.

Statistisk sett gikk dette veldig bra. Det er sikkert fordi jeg aldri har trodd på bløffinga CD produsentene kom med i starten. Jeg har alltid behandlet CD'en like varsomt som LP plater.

PS: Det spiller og en stor rolle hvilket CD drev man ripper med. Noen er elendige, andre problemfrie. Plextor kommer som vanlig høytt oppe på lista. Mitt drev er et Sony Optiarc. Optiarc står på "svartelista", men akkurat mitt drev fant jeg ikke der. Husker jeg rett, fant jeg liste over gode og dårlige drev i dBpoweramp forumet.
 

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
55
Antall liker
0
Takker for tips, jeg skal sjekke cd,er som ikke har latt seg rippe og se etter fellesnevnere , om jeg finner noen. Uansett ser det ut som om cd,er med kopisperre ikke lar seg rippe via min pc.
 

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Dette med kopisperre gjør meg inderlig forbannet. Jeg kjøpte Dandy Warhols sin siste. Og oppdaget den hadde kopibeskyttelse. Og da gikk jeg rett tilbake til butikken, og hevet kjøpet, til fordel for en annen CD. De godtok min argumentering om at jeg ikke ønsket å kjøpe et ubrukelig produkt.

CD'er med kopibeskyttelse kjøper jeg bare ikke, for så teit er jeg ikke, om jeg må si det på den måten. Jeg kjøper ikke defekte produkter.

Nå for tiden har jeg mer og mer et øye på Linn Records. De selger studio masters (24/96), og de er fri for DRM-søppel og slikt. En oase av frihet som bare vokser og vokser. Utvalget hittil har vært litt smalt, men i det siste har de inngått et samarbeid med USA, og her sitter jeg med Tom Petty "Damn The Torpedoes" i 24/96, mastertapen, til den fornuftige pris av cirka 200 kroner.

Tålmodighet vil gi meg det jeg alltid har ønsket, og fremtiden er downloads. Man sitter midt på natten og vil ha seg en mastertape NÅ, for plutselig å oppdage at der er den, og det er bare å flekke VISA kortet og påklistre seg et glis som er bredere enn stuevinduene :)
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Hvis kopibeskyttelse er problemet så kjør på med AnyDVD HD så er både kopi- og regionsperrer borte.
 

Glenn1

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
55
Antall liker
0
Mulig jeg er litt treg, men jeg finner ikke innstilling "AnyDVD HD" på dbpoweramp . Takker for innspill

Mvh Glenn
 
Topp Bunn