Dayton C-note MT DIY speaker kit eller lignende…

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vurderer å bygge høyttalere selv, som jeg skal bruke i feriehuset til mine foreldre.

Kom så over dette byggesettet, som selges av Part-express i USA, eller Soundimports her i Europa.
Jeg har loddet delefilter før, så sammenstilling av kabinett blir den eneste «utfordringen».
Jeg kommer isåfall til å bestille fra Soundimports her i Europa, for det hjelper lite at settet er billigere i USA, når frakt kommer på ca 87USD

C-note MT kit

Amir i ASR har også testet det, og konstruktøren var også innom tråden der og kom med innspill.
Høyttalerne skal brukes sammen med en Cayin 252B, så krefter er det nok av.

Finnes det noen andre lignende kit til fornuftig pris, som inkluderer kabinett, delefilter og elementer?
Antar at USA er utelukket å kjøpe fra pga høye fraktpriser, har jo sett det samme på ting fra Amazon i USA.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.308
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Disse holder til i Nederland

 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det er de jeg vurderer å kjøpe fra, siden de er de eneste jeg har funnet som selger dette i Europa, som nevnt i posten min.
20 Euro for forsendelse er jo noe helt annet enn 87USD.
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Så du betaler heller 100$ ekstra for kittet for å spare 50$ på frakten? Den logikken får jeg ikke til å stemme. Totalt sett vil det bli en større utgift å bestille fra soundimports. Bestiller du fra USA og bruker jet carrier, så blir sannsynligvis frakt kostnaden redusert også.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.750
Antall liker
871
Torget vurderinger
35
Ser ut som kabinettene er tilgjengelig i Norge, kanskje de selger et pakke/kit også:

audiogear.no
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Når jeg viser "handlekurven" hos Soundimports vises prisen som 148,72 Euro for kit'et. Shipping er altså 20 Euro

194,78USD koster kit'et med frakt fra til Norge fra Parts-express.

Audiogear har ikke kit'et, bare kabinettet.
Det ser heller ikke ut som de har de tilhørende elementene.
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Okei. så prisen som står på siden til soundimports er da inkl moms.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Er på jobb, så får bare lest innimellom...

Såvidt jeg vet er ingen av de i VOEC-registeret.
Moms/toll kommer vel oppå totalbeløpet, altså kit'et og forsendelse, om jeg ikke tar feil. Om ikke, så kommer jo USA best ut pga lavere pris på kit'et.

Men har noen et annet forslag til byggesett der alt er inkludert?
Gr-research har jo også et billig kit, som sikkert er bra.

Er det noen i Norge som selger sånt, etter at Dynabel la ned?
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Ja jeg mente ikke at prisen på 148,72€ er inkl moms nei. Men på nettsiden står kittet priset til 179€ (eller va det var) DEN prisen er inkl moms.
 

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2019
Innlegg
258
Antall liker
156
Er på jobb, så får bare lest innimellom...

Såvidt jeg vet er ingen av de i VOEC-registeret.
Moms/toll kommer vel oppå totalbeløpet, altså kit'et og forsendelse, om jeg ikke tar feil. Om ikke, så kommer jo USA best ut pga lavere pris på kit'et.

Men har noen et annet forslag til byggesett der alt er inkludert?
Gr-research har jo også et billig kit, som sikkert er bra.

Er det noen i Norge som selger sånt, etter at Dynabel la ned?
Eneste jeg vet om er audiogear.no.
Analoghifi.no selger løse komponenter.
Trestokken snekkerverksted freser ut deler til å bygge kasser. Så da kan du kjøpe kit fra f.eks. www.jantzen-audio.com (Troels Gravesen sine konstruksjoner) og få kassene frest ut.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
836
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Eneste jeg vet om er audiogear.no.
Analoghifi.no selger løse komponenter.
Trestokken snekkerverksted freser ut deler til å bygge kasser. Så da kan du kjøpe kit fra f.eks. www.jantzen-audio.com (Troels Gravesen sine konstruksjoner) og få kassene frest ut.
Jeg vet godt om Troels Gravesen sine kit, han har veldig mange gode, som jeg kanskje kommer til å kjøpe til «hjemmebruk».

Tanken med disse høyttalerne er som nevnt å bruke de i et feriehus, der vi hovedsaklig er i påsken, sommerferien og i julen.
Rommet de står i er ikke oppvarmet om vinteren, så temperaturen kan vel bli i overkant av 10 grader i rommet, siden det er i en kjeller. De vil ikke bli brukt veldig mye når vi er der heller, derfor er ikke budsjettet høyt.

Jeg har vært i kontakt med snekkerverksted før, og norske priser er altfor høy til et så lite «byggesett».

Komponenter er lett å få kjøpt, men et ferdig kit til «lavbudsjett pris» er det jeg ser etter.
At det fikk omtale som «recommended» av Amir i ASR ser jeg som et pluss, selv om jeg ikke er en som vektlegger målinger.

Måling av tilsendt kit.
 
Topp Bunn