Dataduppeditter

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi må skifte ut den trådløse routeren da noen reagerer når den står på. Har hørt om dette:

http://itpro.no/omtaler.php?id=1209

og lurer på om noen med erfaring med sånt kunne forklare litt hvordan ( og om) de funker.

Synes å huske at Gjest hadde en sånn, lurer på hvilken type man bør satse på og den slags.

Blir det noe problemer med støy i forhold til anlegget er vel det som gir størst bekymring i heimen...

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Jeg har en Devolo som sender datastrømmen inn i lysnettet. Masse trøbbel med den, og utrolig dårlig service fra importør. Om du vil ha en slik løsning så anbefaler jeg å gå til Elkjøp, da de har samme type oppsett fra Philips. Hvis de ikke har den i butikken, så har (eller hadde) de på nettbutikken.

Nå har jeg trådløs Philips, og den fungerer knirkefritt.

Hva slags reaksjon har dere på trådløs?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hva mener du at noen reagerer på den når den står på?

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg mener alle trådløse ruter operere på de samme frekvensene, så hvis dette forstyrrer noe eller noen kan det være en løsning å strekke en TP kablel. Disse kan være ganske lange slik at de kan legges bak lister og rundt dører om nødvendig, eller strekkes gjennom rørerne som strømkablene ligger i hvis man vil skjule dem helt.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Ser ut som Elkjøp ikke fører dette lenger. Du kan jo sette tidsur på trådløssenderen, så den er av om natta.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er et lite spenn i 2.4ghz området som er i bruk for de aller aller fleste trådløse nett.

Noen bruker også 5 ghz området.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
reagerer på trådløsrutere?
Som i at den lager en høyfrekvent lyd? Da er det evt noe som er gåent på den.

Den sender IKKE ut signaler som er skadelig.
Før man angriper routerne må man heller kaste mobiler samt en haug andre ting.

edit. en i slekta fikk pst på besøk, da en bekymret nabo hadde sett en wifiantenne på taket til fyren. Hysterisk? ja

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
ivar skrev:
edit. en i slekta fikk pst på besøk, da en bekymret nabo hadde sett en wifiantenne på taket til fyren. Hysterisk? ja
:eek:

;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Mannen min reagerer fysisk ( prikking i hender) når routeren står på. Han har det på samme måte med noen andre apparater, det er noe som er blitt verre. Ikke vet jeg, men han sier så, og det far sier er vel alltid rett... ;D

Dessuten er det noen som advarer mot routere, mulig det er trygt, men det får vi vel ikke vite før om en del år, og nå står den i alle fall rett over hodet på ungene og sender når de spiller data, så det føles i alle fall tryggere med noe annet.

Kabel er selvsagt en mulighet, men da binder man seg mer, disse dingsene her kan man jo flytte fra kontakt til kontakt.

Hva heter de, er det homeplug som er navnet?

Skal se om jeg kan finne denne Phillipsen du snakker om Gjest, kan vel søke på nettet etter, og så skal jeg unngå Devolo... ;)

Ingen andre som har prøvd dette?

Vi har bryter på routeren, så vi kan skru den av og på etter behov, men nå er det visst begynt å bi ganske plagsomt når den står på..

G

Gjestemedlem

Gjest
Kanskje prikkingen i hendene kommer av angsten for snart å måtte se enda en 'festlig' youtube snutt? ::)

Har dere forresten prøvd med en annen ruter?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Evt en slik til mannen din:

Det kalles Faradays bur :)

Evt en minimalistisk versjon av den

Synes det høres merkelig ut det med den trådløse routeren og prikking.
Kan dere redusere sendestyrken på den? Evt. få en retningsbestem antenne eller noe i den dur?

Hva med alle andre trådløse nett som vi blir bombardert med hele tiden overalt? Får inn ca 20 her jeg bor...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Komponenten skrev:
Mannen min reagerer fysisk ( prikking i hender) når routeren står på.
Dette er naturligvis et resultat av den mye omtalte placebo-effekten.

Her ville jeg gått til det skritt og gitt gubben bind for øya, og arrangert en blindtest, for å avsløre bløffmakeren.

Her er han åpenbart på jakt etter mors omsorg og pleie, og en stor dose med medfølende og trøstende ord. Slik som alle andre menn, naturligvis. 8)
;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Rustning er tingen ja... ;D ;D ;D

Placebo..jo kanskje...
Men han har det på samme måten med trådløse telefoner og lignende. Ikke er han ute etter omsorg heller, han er fornøyd om man skrur av routeren, men det har jo sine ulemper det og...

Han har et litt rart forhold til gress og, veldig følsom, blir helt på gråten når gresset blir grønt... ;)

Det er folk som hevder å bli dårlig av dette:

http://www.tu.no/it/article121499.ece

Så lenge man ikke vet så foretrekker jeg noe som er tryggere. Snakket med en datamann i dag, han anbefalte kabel. Tror kanskje det blir det, det funker i alle fall.
Virker ikke helt som disse pluggene er blitt den store suksessen, ellers hadde man vel hørt mere om dem..?

Topp Bunn