Hi-Fi magasin Danske High Fidelity kommer på nett :-)

M

MusicBear

Gjest
Jeg startet nylig tråden 8 års dansk "lese-gull" http://www.worldofhifi.dk/?page=hi-fi_og_elektronik og jeg har nå hatt kontakt med danske Steven Green som står bak det hele og fått tillatelse til å røpe at han besitter samtlige utgaver av danske High Fidelity og at han gir beskjed når hele årgangen ligger ute på hans nettside.

Det å kunne bla seg tilbake i selveste High Fidelity på nett i fremtiden...!
Ja, jeg tillot meg å erklære et på forhånd 1000 takk på vegne av oss til denne tålmodige dansken :)

Forslag til Høvdingen fra meg; åpne Tidligere hi-fi blader som står fast (eller noe sånt/jeg bare tenker høyt), med linker til disse danske og norske Fidelity.
Vårt eget "hi-fi museum" dette - kunne gå tilbake til tider da luggen var tettere og bladene (før internett) viktigere innenfor vårt interesseområde.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.522
Antall liker
4.898
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Gull!
HF var Skandinavias desidert nest-beste hifiblad. Kun overgått av Audio/Fidelity selvsagt :) Mulig jeg er en smule inhabil...
Danske HF har 90% av skylda for at jeg ble hektet på HiFi på 90-tallet en gang. De siste 10% tillegger jeg egen sunn fornuft og manglende økonomisk dømmekraft.
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.158
Antall liker
2.111
Alle har vel hatt sin storhetstid. Selv det skandinaviske grunnfjellet, High Fidelity, skrumpet inn på slutten. På 70- og til dels 80-tallet var de helt uten konkurranse på det skandinaviske markedet. De hadde både entusiasme, kompetanse og integritet.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Noen som vet hva Micaelsen, Madsen, Ladegaard og deres fantastiske fotograf Søren Balle gjør i dag?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Til info så har jeg delt sgs. alle Fidelity magasinene tidligere. Fikk "godkjenning" av Rognlien til det.

Har vært et par tråder om det. Eks. her

Støtter uansett en egen HFS avdeling med gamle skatter samlet på et sted (om mulig)

Her er #1-64
 

senilix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2013
Innlegg
115
Antall liker
116
M

MusicBear

Gjest
Alle har vel hatt sin storhetstid. Selv det skandinaviske grunnfjellet, High Fidelity, skrumpet inn på slutten. På 70- og til dels 80-tallet var de helt uten konkurranse på det skandinaviske markedet. De hadde både entusiasme, kompetanse og integritet.
Du har rett, men tror «svenske-affæren» tok mye energi fra mannskapet, men man merket tydelig de siste årene at de selv ble lei - i hvert fall lei ting som kostet mye penger og med desto mer fokus på hva billigere saker presterte - «best buy» var vel ikke akkurat intensjonene bladet startet med.
Sist jeg husker Madsen strålte av entusiasme (som han alltid gjorde før) var første test av de små aktive 2700 Watt Sunfire subbene. Siste periode før de kastet inn håndkledet syntes jeg det ble mye jamring over hvor dyrt alt var…
 

Blackbird

Fersking
Ble medlem
26.03.2007
Innlegg
4
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Topp Bunn