Danmarks ferie

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.346
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Skal til Danmark til sommeren.
Tanken er å kjøre båt fra Kristiansand til Fredrikshavn.
Videre kjøre oss nedover Danmark og oppover igjen gjennom Sverige.
Er det noen som har noen skjulte perler som kan og bør besøkes. Rammene er som følger, to voksne og to barn (7 og 12 år). En Opel Zafira med combi camp type oransj. Vi må nok innom Legoland.
Ungene liker å bade, men er også med på opplevelser.
Ønsker å finne campingplasser og steder vi kan overnatte og oppleve på turen.

Håvard

G

Gjestemedlem

Gjest
Århus er altids verdt et besøk. Likeså regnskogen i Randers. Og er man der kan man også reise til Djurs Sommerland, stor stas for barna. Ebeltoft/Mols området er glimrende for camping. Har man interesse for hav og fisk er Kattegatcenteret i Grenaa flott. Fin dyrepark utenfor Ebeltoft også med bla.a. mating av geparder som en av hovedattraksjonene.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.475
Torget vurderinger
2
Er det båtrute mellom Kristiansand og Fredrikshavn ?

T

Thomas1

Gjest
Skal til Danmark til sommeren selv, uten Combicampen.

Men hadde en tilsvarende runde på sørlandet med min 73-model combicamp i sommer som var.
Dette gav meg minner..hehe

God tur!

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.346
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Skal til Danmark til sommeren selv, uten Combicampen.

Men hadde en tilsvarende runde på sørlandet med min 73-model combicamp i sommer som var.
Dette gav meg minner..hehe

God tur!
Combicamp er tingen. Tror min er 77 modell. Fikk den for 1500. Nå er den skikkelig retor og kan sikkert forlange 6000 for den. En får faktisk kjøpt nye også.
Min kan faktisk ses her
http://www.arne-carlos.com/

Trykk deg videre og se på vår/sommer kolleksjonen. Den er fotografert i Aurdal i Valdres.

Håvard

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Vi har vært i sommerhus på Møn i 7 år på rad med to barn. Stortrives der. Det er to campinplasser, men få tilbud som fornøyelseparker og liknende. Det er slik vi vil ha det. Fine strender. Landsbyer og resteuranter ok. Fredlig.

http://www.moen-touristbureau.dk/

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi har vært i Danmark 5-6 ganger, og har tenkt oss til Danmark til sommeren og.

Vår erfaring er at området rundt Blokhus har den fineste stranden av det vi har sett. Det kan blåse en del der, men når været er bra der er det helt topp. Lenger sør ( ved Søndervig ) var det veldig krappe og voldsomme bølger, dessuten en del oljesøl i sanden da vi var der, men det kan jo ha vært tilfeldig.
Fårup er kjekt, dyreparken i Ålborg er kjekk, Jesperhus blomsterpark er flott, Legoland er flott, men veldig folksomt. Randers Regnskog er ok.
Kjekk dyrepark hvor man kan mate dyrene som jeg ikke i farten husker navnet på, men den ligger litt øst for Søndervig.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Et tips vedr danmark; er du glad i å bade er det deiligst på østkysten, vestkysten blåser det så sinnsykt til envher tid så alt av ting og tang blåser pokker i vold.....

et annet tips er Ebeltoft, en fantastisk liten by med kilometervis med strender og campingmuligheter. Ligger utpå en gren og derfra er det ferjeforbindelser til Fyn så er man straks nærmere Køben og Sverige.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.935
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Hei, er enig med Hifiguru og Gjestemedlem. Mye å finne på i dette området i godt og i dårlig vær. Ca 1/2 - 1 time til Århus avhengig av hvor du camper og ca ett par timer til Legoland. Skal du videre til København er ikke avstanden for stor med små barn enten du tar ferje eller kjører "rundt".
Var på en ukes ferie i området i fjor sommer. Mange attraksjoner i relativt nært område. Selv var i i den kjente danske byen Glesborg.....

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.422
Da setter jeg nok ny pers i "poste i tråden det er lengst siden sist var oppdatert", men nå som sommersesongen er på vei og sikkert mange skal ta pliktturen til Legoland i Billund har jeg et hett stalltips etter å ha vært der i pinsehelgen: Dropp buffethelvetet på hotellet og spis her:

REFBORG Hotel Billund – Hotel – Spiseri – Butik

Ti minutter å gå fra Legoland Hotel. God atmosfære, svært god mat, godt utvalg i lokalt mikrobrygge og mulighet for å kjøpe med seg lokale delikatesser i butikken på stedet.

Grei barnemeny har de også (pølser, pasta, rødspette, kylling og is til dessert)

Topp Bunn