Høyttalere Dali Mentor 6 - skumgummi

dormouse

Medlem
Ble medlem
01.01.2017
Innlegg
33
Antall liker
12
Etter flytting for et par år siden har mine Dali Mentor 6 ofte ikke hørtes helt optimale ut, særlig er bassen noe ullen. Kan være lydforholdene i rommet eller diverse andre ting, men jeg har lurt på om skumgummien har forskjøvet seg, eller om den skal ligge som på bildet. Ser den ut til å komme borti elementene på en måte den ikke skal, eller ser dette riktig ut?

2019-07-28 20.48.00.jpg
2019-07-28 20.50.25.jpg
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
295
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
For meg ser det ut slik det skal være.
Om dempematrialet er i kontakt med basselemantet skal ikke bety noe.
Men det skader ikke å gi de litt plass heller, men jeg tviler om du klarer å høre forskjell dersom ikke membranene ikke kan bevege seg fritt.
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Vanskelig å se utifra bildene, men elementet må selvsagt få vandre fritt.
 

dormouse

Medlem
Ble medlem
01.01.2017
Innlegg
33
Antall liker
12
Takker for svar, aner ikke hvordan jeg finner ut av dette. Klarer ikke skru ut elementene, tør ikke ta i for hardt. Mulig det er ok. Utfra hvordan elementene er montert, virker det jo som om det skal litt til før dempematerialet ligger feil -- men jeg kan ikke nok om dette. Har slitt i flere år med å prøve å finne flaskehalser og feilkilder på anlegget, så skulle gjerne parkert denne. Men må si at lyden bedret seg betraktelig etter å ha latt forsterker stå på et par døgn i strekk og etter å ha trukket høyttalerne litt lengre ut fra veggen, så kanskje det er ok...
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Hva med å sende en mail (med bildene) til Dali? De bør jo ha en kvalifisert mening om dempematerialet ligger korrekt.
 

Tears

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2018
Innlegg
134
Antall liker
64
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
0
Hei dormouse. Jeg har 2 par Mentor 6 og kan informere om at det skal se slik ut inni. Lykke til videre.
 
Topp Bunn