Ønsker anbefaling Dali Euphnia MS5 - Hvilken eletronikk ville du valgt og hvorfor?

AudioRock

Medlem
Ble medlem
04.07.2014
Innlegg
15
Antall liker
3
Gratulerer med flotte høyttalere.
Inntil det motsatte er bevist for min del, så synes jeg at det er preampen som gjør størst forskjell på lyden foran effekt. Men det er jo mye kjedeligere å betale mye for en forforsterker.
Angående effektforsterkere så er jo Plinius SB-301 er jo et eksempel på en skikkelig slugger som ligger på 30-35.000 på brukten og koster vel nærmere 90.000. Sånne produkter kan man prøve "gratis" fordi man taper sjelden på et videresalg.
Skulle jeg ha handlet noe i dag ville jeg også ha vurdert Primare settet (A32, Dac 30 og Pre 30) som ligger på Finn. Mye for pengene og man kan ikke tape noe på videresalg der heller hvis man selger det del for del. Bare sjekk at det er den A32 med 2000 VA trafo og ikke den som har 1500 VA.
A32 er jo svært populær og vil nok filleriste H300 effektmessig.
Har et halvt øye til pliniusen
Jeg har Audionet Amp monoblokker. Kameraten min har en Plinius SB-301. Disse skal testes mot hverandre og du kan jo få tilbakemelding hvis du er nysgjerrig.

Dersom det skjer ganske raskt så absolutt.


Jeg bor i Haugesund, omtrent ved Tito.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Kan vel skrive under på at EC fungerer godt på Dali Euphonia MS5. Kjører EC rund baut i stereo og er utrolig godt fornøyd med det. AW250R leverer så det griner og jeg har gått ut av rommet lenge før AW250R får pusteproblemer.
 

AudioRock

Medlem
Ble medlem
04.07.2014
Innlegg
15
Antall liker
3
Kan vel skrive under på at EC fungerer godt på Dali Euphonia MS5. Kjører EC rund baut i stereo og er utrolig godt fornøyd med det. AW250R leverer så det griner og jeg har gått ut av rommet lenge før AW250R får pusteproblemer.
Du kjører aw 250r med 4.9 pre og EMP2 på MS5? (lest utfra signatur)
 

abbath

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.09.2013
Innlegg
322
Antall liker
462
Sted
Fredrikstad
Som tidligere nevnt her, er mcintosh noe som fungerer veldig bra til dali. kjører selv mcintosh forsterkeri på mine epicon 8 med stort hell.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Kan vel skrive under på at EC fungerer godt på Dali Euphonia MS5. Kjører EC rund baut i stereo og er utrolig godt fornøyd med det. AW250R leverer så det griner og jeg har gått ut av rommet lenge før AW250R får pusteproblemer.
Du kjører aw 250r med 4.9 pre og EMP2 på MS5? (lest utfra signatur)
Det stemmer. Balansert ut fra EMP2 og Lynx Hilo til pre. BlueSound streamer for FLAC og Tidal
 

AudioRock

Medlem
Ble medlem
04.07.2014
Innlegg
15
Antall liker
3
Jeg står igjen med anbefalinger da til Bladelius Thor, EC og McIntosh. Det beste blir vel å begynne å prøve seg litt her da
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.071
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Du kan ikke gjøre mye feil her med den handlelista, hva du har lest i denne tråden, samt litt (ikke så mye, bare litt) sunn fornuft.
Om du allikevel skulle være usikker, vil jeg lage følgende "handle trygt"-liste:
1: EC
2: McIntosh
3: Bladelius

Siden det er plenty med folk her inne som ville tatt hva som helst av de tre alternativene og sagt at de er best, er det egentlig bare snakk om personlige preferanser, samt hva du ønsker å betale, og hvilke muligheter som åpner seg.
Lista mi er basert på hva som er lettest å få solgt igjen til en fornuftig pris, dersom du mot formodning skulle angre på et kjøp. Samtidig er det åpenbart at alle tre alternativene vil gi deg fabelaktig mye godlyd, så det er egentlig ikke snakk om en reell risiko. Men smak er nå en gang smak, og det er vanskelig å forutse noe 100%.
 
Topp Bunn