Dagens loppemarked funn

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Uttern: Jeg gjør det. Men foretrekker for eksempel Celestion fra den tida selv- av nettopp musikalske grunner. Om det ønskes å fortsette med MA-bruk her oppe, so be it.- de vet hva de gjør i England..Jeg har eid høyttalere med 9500 i også, men har bestandig funnet det elementet noe sløvt dynamisk sett. Svært få stoffdomes har i det hele tatt appellert til meg. Scan Speak har levert gode diskanter i årevis, og 9500- versjoner HAR vært mer enn OK i NOEN konstruksjoner. Men derfra foretrekker jeg altså Scan Speak Revelator og dens andre danske Vifa- søsken med ringradiatorprinsipp. I en HELT annen prisklasse, dog..Også Dynaudio i Skanderborg vet å bygge råelementer skikkelig..Men de- som Celestion var- er heller ikke redde for å la dem kreve sitt av forsterkeriet.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.731
    Torget vurderinger
    96
    Fenalaar: Den receiveren har en LITEN, relativt strømsvak forsterker, bare så du vet det...og en Concept 1 har en meget fin impedanskurve, så den kan brukes tilogmed på en liten Denon RCD-modell. Dessuten lønner det seg ALDRI å undervurdere..Kunsten ligger ikke i å få stort til å spille, men derimot i å få smått til å spillle enda større.
    Hvis man ikke absolutt MÅ pga. vrang kone eller har et lytterom i toalettstørrelse er det aldri noen bedre løsning med mindre høyttalere. Når det gjelder høyttalere er det faktisk størrelsen som teller. Joda, store høyttalere kan gi utfordringer med akustikk, stående bølger etc, men det er da ikke høyttaleren sin feil. Det er dårlige forutsetninger som ene og alene skyldes brukeren. En 5" "bass" kan aldri gjengi realistisk bass. Det er et fysisk faktum. Det er ingen kunst å få en liten høyttaler til å etterligne og nedskalere lyd. Sludder og vås. Den virkelige kunsten er å få svære høyttalere til å blåse ut sitt potensiale i et vanlig hjem. DA snakker vi om utfordringer. En lilleputthøyttaler spiller alltid greit. Fordi den utelater så mye og ikke trigger utfordringer med rom og akustikk. Og den etterligner realistisk lyd ok mange ganger, men alle som har skaffet seg et stort og velspillende høyttalersystem går aldri tilbake. Kun hvis de må.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Polka: Ta lærdom av jentene, du...de veit hva de gjør.. Virkelig gode ting har bestandig kommet i små, kompakte størrelser. Så nær som forsterkere, da..Nevnte Celestion beviste det med glans. Både med Model 3, 5 og SLene. Det ville du fått en kraftig påminnelse om ved å kombinere dem med visse nordiske merker på forsterkersia.
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.918
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Der er vi nok uenige. Jeg var å hørte på Celestion 3 på Audioscan i Tromsø på tidlig 90-tall, og synes det låt forsåvidt vakkert, men de var forferdelig kjedelige og uinteressante - de våkna aldri, selv ikke når de prøvde med den største forsterkeren de hadde (Denon poa 2200).

    Johan-Kr
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.731
    Torget vurderinger
    96
    Polka: Ta lærdom av jentene, du...de veit hva de gjør.. Virkelig gode ting har bestandig kommet i små, kompakte størrelser. Så nær som forsterkere, da..Nevnte Celestion beviste det med glans. Både med Model 3, 5 og SLene. Det ville du fått en kraftig påminnelse om ved å kombinere dem med visse nordiske merker på forsterkersia.
    Som sagt, fysikkens lover er ubestridelige her. Man kan selvsagt få meget fin lyd med små høyttalere, men realistisk og skikkelig dynamisk blir det aldri. Det høres slik ut om man ikke har hørt et velspillende større system. Jeg mener ikke at man må ha et ras med 18 tommere og så videre, men større er alltid bedre. Always. Dog, en voksen høyttaler med minimum et par 8" og gjerne en velkalibrert sub i et godt rom gir en helt annen realisme. Det er egentlig ikke noe å diskutere. Men smak og behag, foretrekker man en nedskalert lyd har ikke jeg eller noen andre noe med det å gjøre. Jeg er bare lei av oppskrytte småhøyttalere som aldri kan gjøre noe annet enn å presentere lyd en god del mindre enn virkeligheten, spesielt om man spiller symfonier, rock eller annen krevende musikk. Hvis du seriøst mener at en skoeske kan gjengi Rachmaninovs andre symfoni eller AC/DC på litt volum i nærheten av realistisk må du rett være fryktelig uarfaren. Å nevne Celestion 3 (har eid den 2 ganger) her er så latterlig at det nesten ikke er verdt å kommentere. Men spiller du bare kvinnevokal med en liten gitar ved siden av så forstår jeg med langstrakt velvilje at noen kan foretrekke miniputthøyttalere.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    809
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    SL-serien til Celestion opplevde jeg som litt blodfattige i den tiden, spilte pent, men litt kjedelig, rett og slett
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Polka: Dette har ingen ting med skalering å gjøre. Fakta er at en monitor kan bygges med høyere kvalitet pr implisert del enn ei tilsvarende prisa søyle. Den har mindre kasse, men også mindre dempingsbehov, så totalresultatet- inklusive akustiske problemer og romrelaterte følgeproblemer- kan kontrolleres på en mye bedre måte. Altså er totalkvaliteten som regel høyere i en monitor. Selv om den kanskje har "svakheter" kontra ei søyle vil du i 95% av tilfellene komme lenger med en monitor hva det reint kvalitative innen gjengivelse angår. Fordi 98% av all informasjon ligger i området fra nedre mellomtone og opp til hundehørsel. Hvilke høyttalere du derimot velger, se det er opp til deg. Det er mye morsommere å få spørsmål fra en måpende lytter om:

    a) Hvordan har du fått noe så lite til å spille så hinsides stort?? Og det HELT uten maskering?

    b) Hvor har øra mine vært alle disse åra?

    og..

    c) Hvor er suben?

    ..enn å hele tiden sitte med et akustisk, kvalitetsmessig eller romrelatert problem som aldri lar seg løse. Av den enkle grunn at høyttalerens eier har gått i den klassiske imponatorfella, og overdimensjonert høyttaleren til rommet og/eller forsterkeren. Det kreves nemlig mer av en forsterker for å holde kontroll på flere elementer- tross at de større høyttalerne ofte er mer lettdrevne. Det MÅ de være for å lure forsterkeren. Match er forresten ALT innen Hi-Fi. Her får jeg ofte spørsmålene over, og sier som sant er: Den trengs ikke, så jeg har ingen sub. Det blir ofte resultatet dersom steinkontroll bestrebes tilstrekkelig lenge på alle- absolutt alle- systemparametre som betyr noe- fra krefter og stabilitet til rom og plassering: Man savner absolutt ingen ting. Fordi alt som betyr noe bare ER der det skal være. Som du ønsker det skal være. Først da kan du virkelig fokusere på musikken. Og fram dertil har du litt av en jobb. En jobb som lærer det alt du vil vite om deg selv og ditt liv- ink din musikk.
     
    Sist redigert:

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.845
    Antall liker
    965
    på papiret er større høyttalere bedre i små rom, fordi de har mer direktelyd og færre refleksjoner nedover i mellomtonen. romproblemer det snakkes om her er vel mer relatert til dypbass?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Ufo: Nix!! Til HELE det hørbare område...
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ufo: Nix!! Til HELE det hørbare område...
    Hvilke spredningsmønster snakker vi om? Siden det gjelder alle frekvenser. Og ved hvilke romstørrelse vil gitt avvik oppnås når det gjelder ulik høytaler-topologi?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.731
    Torget vurderinger
    96
    Polka: Dette har ingen ting med skalering å gjøre. Fakta er at en monitor kan bygges med høyere kvalitet pr implisert del enn ei tilsvarende prisa søyle. Den har mindre kasse, men også mindre dempingsbehov, så totalresultatet- inklusive akustiske problemer og romrelaterte følgeproblemer- kan kontrolleres på en mye bedre måte. Altså er totalkvaliteten som regel høyere i en monitor. Selv om den kanskje har "svakheter" kontra ei søyle vil du i 95% av tilfellene komme lenger med en monitor hva det reint kvalitative innen gjengivelse angår. Fordi 98% av all informasjon ligger i området fra nedre mellomtone og opp til hundehørsel. Hvilke høyttalere du derimot velger, se det er opp til deg. Det er mye morsommere å få spørsmål fra en måpende lytter om:

    a) Hvordan har du fått noe så lite til å spille så hinsides stort?? Og det HELT uten maskering?

    b) Hvor har øra mine vært alle disse åra?

    og..

    c) Hvor er suben?

    ..enn å hele tiden sitte med et akustisk, kvalitetsmessig eller romrelatert problem som aldri lar seg løse. Av den enkle grunn at høyttalerens eier har gått i den klassiske imponatorfella, og overdimensjonert høyttaleren til rommet og/eller forsterkeren. Det kreves nemlig mer av en forsterker for å holde kontroll på flere elementer- tross at de større høyttalerne ofte er mer lettdrevne. Det MÅ de være for å lure forsterkeren. Match er forresten ALT innen Hi-Fi. Her får jeg ofte spørsmålene over, og sier som sant er: Den trengs ikke, så jeg har ingen sub. Det blir ofte resultatet dersom steinkontroll bestrebes tilstrekkelig lenge på alle- absolutt alle- systemparametre som betyr noe: Man savner absolutt ingen ting. Fordi alt som betyr noe bare ER der det skal være. Som du ønsker det skal være. Først da kan du virkelig fokusere på musikken. Og fram dertil har du litt av en jobb. En jobb som lærer det alt du vil vite om deg selv og ditt liv- ink din musikk.
    Du forstår ikke poenget mitt. Og, det går selvsagt an for en produsent å bygge stort OG bedre. Handler kun om ressurser og ekspertise. Alt kan realiseres. Og det er dyrt, fryktelig dyrt. Jeg er ikke i nærheten av å ha det ypperste her hjemme, bare for å understreke at diskusjonen ikke handler om mitt anlegg. Har du noengang vært på konsert? Lydtrykk, dynamikk, realisme, trøkk som du kjenner i kroppen, fysisk fornemmelse.

    Har du noengang hørt en obo, en fagott, et trommesett, et helt symfoniorkester, et rockeband, Marcus Miller close up live? Da ville du skjønt hva jeg snakker om. Jeg har hørt voksne system som makter å gjengi dette med realisme når jeg har vært på besøk, jeg har også kommet nærmere dette her hjemme uten på noen måte å være i samme liga som visse andre. Det handler om å øke kapasiteten, ha eget dedikert lytterom hvor man kan gjøre AKKURAT som man vil med akustikken, dsp løsninger, plassering av høyttalere frittstående langt ut på gulvet, kalibrering av subwoofere, få en jevn frekvensgang, ha et høyttalersystem med minimal farging og så videre og så videre. Jeg forstår at dette er en verden som er ukjent for deg. Du snakker om å spenne et par høyttalere foran en forsterker hjemme i stua, og så spille i vei. Det finnes en verden langt langt forbi dette...

    Gå å se en symfoni operaen eller i konserthuset, og når du kommer hjem sett på den samme musikken over et par monitorer med en 6.5" bass. Snakk om nedtur.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.731
    Torget vurderinger
    96
    Ufo: Nix!! Til HELE det hørbare område...
    Romproblemer lar seg løse, enten fysisk eller elektronisk. Eller helst, en kombinasjon av begge + en god oppstilling av høyttalerne.
    Det viktigste er å få kvinnfolk ut av lytterommet slik at DU har full kontroll, bare det steget tar deg fort et par hakk videre.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Polka: Innen en familie lønner det seg med felles interesser. Det å undervurdere- i dette tilfelle kvinner- slik du legger opp til her, fører som nevnt aldri noe godt med seg..bortsett fra at du kan oppdage noe nytt med kona, da..Det virker som Fenalaar har bestemt seg for MA, så akkurat det "problemet " er løst hvis vi er heldige. Det kan tross alt ikke forventes hverken steinkontroll eller lydmessige high-endtrekk fra et slikt Luxie-anlegg, men det å få god vintagelyd er fullt mulig. Mine små betraktninger her oppe kan brukes i begge ytterpunkter av den skalaen..
     
    Sist redigert:

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Jag har slettet två inlägg.

    Den här tråden heter "Dagens loppemarked funn".

    Här ska vi presentera våra funn; ikke krangle.


    Jag ber därför alla: "stick to topic".

    M v h
    :)
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.856
    Antall liker
    50.914
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jag har slettet två inlägg.

    Den här tråden heter "Dagens loppemarked funn".

    Här ska vi presentera våra funn; ikke krangle.


    Jag ber därför alla: "stick to topic".

    M v h
    :)

    Da burde du slette litt til ! Eller har du ikke baller til det???
     
    Sist redigert:

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.392
    Antall liker
    3.419
    Torget vurderinger
    0
    Jag har slettet två inlägg.

    Den här tråden heter "Dagens loppemarked funn".

    Här ska vi presentera våra funn; ikke krangle.


    Jag ber därför alla: "stick to topic".

    M v h
    :)

    Da burde du slette litt til ! Eller har du ikke baller til det???

    Alla har olika meningar om hifi. Det måste man få ha. Därför är andra inlägg inte modererade. Det är skillnad mellan att uttrycka sina meningar om hifi och personangrepp.
    Jag hoppas att alla har förståelse för detta.
    Härmed vill jag att alla återgår till ämnet.
    M v h
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Gjest: Takk, men nei takk! Også en takk til deg, Kjell:cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Personangrep? Nå får du rulle inn Kjell.. Her etterspørres der grunnlag for til dels mangelfulle råd.. Uten at vedkommende har peiling, eller fremviser dette.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Det slutter aldri å forundre meg hvor detaljert kunnskap noen har om ethvert produkt som blir nevnt og ikke nevnt, vedkommende kan jo ikke ha gjort noe annet enn å sammenligne hifikomponenter i flere liv.

    Hvis dette overflødighetshornet av kvasikunnskap hadde blitt utgitt i bokform ville det blitt en bok som fikk Codex Gigas til å se ut som en pocketbok fra Narvesen.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.731
    Torget vurderinger
    96
    Beklager til loppeglade for å ha avsporet tråden. Avsluttes med disse linjer fra min side. Når "motparten" ikke evner eller tør å svare på konkrete spørsmål, men på en svært pinlig måte avfeier alt med "Luxie-anlegg", så skjønner man hvor kunnskapsnivået eller evne til å komme videre ligger.

    Jeg har absolutt ingenting imot små høyttalere, jeg har dem i stua selv og har hatt glede av monitorer med hyggelig for ikke å si ganske så detaljert og imponerende lyd flere ganger. Men i hovedanlegget har jeg altså kommet videre, og alle som har hørt et stort og velspillende system vet at det er en annen verden der ute om man ønsker bandet eller orkesteret enda mer rett i stua eller kjenne musikken på kroppen.

    Dette vil ikke Auditor snakke om eller svare på spørsmål om. Jeg kan ikke skjønne hvorfor, men det er nok litt skremmende for han. Ukjente ting er gjerne det. F.eks. stilte jeg en rekke spørsmål og formuleringer som han helt unnlot å kommentere. Han må gjerne kose seg med små høyttalere, men direkte feilinformasjon kan ikke få stå uimotsagt. Det er en sannhet at en monitor med 6,5" bass/mellomtone ikke kan gjengi et symfoniorkester like troverdig som et fullrange stort system. Alle som har hørt ekte instrumenter eller hørt et symfoniorkester live vet dette. Det samme gjelder om du vil komme tettere på det som skjedde Live på Donington festivalen med AC/DC i 1991. Eller all annen krevende og kompleks musikk. For ikke å snakke om kirkeorgel. Et instrument som får enhver liten monitor til å klappe fullstendig sammen.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    I denne tråden er det mange personangrep, og det synes jeg vi skal slutte med. En ting er at en har forskjellige meninger, men det fullt mulig å få utløp for sine meninger uten å angripe andre medlemmer.

    Hvis noen mener at en fem-tommer + en diskant gir den ultimate gjengivelse, så må de vel få lov til å mene det. Hvis en mener at full-range høyttalere med store elementer er nødvendig for å gjengi f.eks. et symfoniorkester, så er det lov til å mene dette også. Jeg ser ikke helt problemet med at vi har forskjellige meninger på veien til god lyd, og det må vel bli opptil hver enkelt å finne ut hvilken vei en ønsker å gå.

    Det er som regel mindre rom som skaper debatt om hva som er best av små eller store høyttalere, og det blir nok som det sies: "en får ikke pose og sekk". Her er det flere "veier til rom", og her bør en nok finne ut hva som passer best til musikken en foretrekker å lytte på, for alle veier vil ha sine styrker og svakheter.

    I større rom vil nok de fleste gå for større høyttalere (ikke alle), og hvis en ønsker å gjengi lyden til en konsert som er beregnet å fylle en stadium med 10.000+ mennesker eller en troverdig størrelse av en symfonikonsert, så er det dessverre ingen her inne som har slike anlegg, men skal en komme så nærme som mulig, så vil jo fysikkens lover gjelde.

    Hi-Fi dreier seg jo om å replikere musikk gjennom et stereoanlegg, og det vil jo være forskjellig utgangspunkt - en mann som sitter på en stol med en enslig gitar, eller en kirkesal på 700kvm med et orgel som går ned til 15Hz. Jeg har enda til gode å høre en AC/DC konsert gjengitt 100% identisk på et stereoanlegg i en vanlig stue, og hvis noen skal overbevise meg om at det er fysisk mulig, så må jeg høre det i virkeligheten.

    Uansett, det er to ting som vi i denne og andre tråder enkelt kan unngå:

    1. Å si at en vei er den eneste rette vei, og samtidig implisere at alle som ikke skjønner dette er "idioter".
    2. Gå til direkte angrep på de som er uenige i sitt syn

    Det er selvfølgelig lov til å hevde at en er uenig, men det holder faktisk og kun nevne dette, og en trenger ikke å legge frem argumenter om "manglende forståelse", "manglende utdanning" osv. Det eneste som oppnås med dette er videre krangling, samtidig som en setter seg selv i dårlig lys ovenfor alle de som leser tråden.

    Jeg følger tråden videre, og de som fortsetter med angrep å andre medlemmer får straffepoeng og en melding om hvilket innlegg en mottar straff får. Folk kan mene og tro hva de måtte ønske, men personangrep er ikke tillatt.

    Husk også at det er langt flere som leser enn de som skriver, og jeg velger å tro at de fleste voksne mennesker er istand til å finne ut av hva som er beste vei for dem. Når folk leser en tråd som dette, så får de verken gode råd eller tiltro til det som blir sagt, og alt de ser er voksne folk som krangler om å ha rett.

    Det er fort å la seg provosere når en leser noe en er sterkt uenig i, men ønsker en å bli tatt seriøst så er en saklig tone med et saklig innlegg veien å gå uansett hvor uenig en måtte være i noe.

    Jeg har forståelse for at enkelte innlegg i denne tråden kan utløse en trang til å gå til angrep, men la oss heve oss over slik oppførsel, og heller akseptere at vi har forskjellige meninger.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.951
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Og så burde vi vel halde oss til tema for tråden. Det er spennande å høyre kva ein kan få ut av utstyr som andre har avskrive. Stig Arne Skilbrei hoppa av utstyrshysterikarusellen for lenge sidan. I staden brukar han ressursarane på å finhøyre og matche komponentar frå Fretex og bruktbutikkar, slik at lydresultatet vert overraskande godt. Mange fekk oppleve anlegget han stilte med i Horten for nokre år sidan - eit anlegg til rundt 3000 kroner, som spelte kirsebær med dei store.....
    Brukthandel er også svært miljøvenleg.
     

    kleine freiheit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2018
    Innlegg
    111
    Antall liker
    81
    Ikke helt loppemarkedfunn, men var på gjenvinningen på Espehaugen i Bergen i går.
    Der lå to Respons Grand i el-søppelet.
    Trengte nok TLC, men gjorde vondt likevel.

    Dessverre ikke enkelt å ta en småkriminell løsning og snike den størrelsen med seg under armen.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Og så burde vi vel halde oss til tema for tråden. Det er spennande å høyre kva ein kan få ut av utstyr som andre har avskrive. Stig Arne Skilbrei hoppa av utstyrshysterikarusellen for lenge sidan. I staden brukar han ressursarane på å finhøyre og matche komponentar frå Fretex og bruktbutikkar, slik at lydresultatet vert overraskande godt. Mange fekk oppleve anlegget han stilte med i Horten for nokre år sidan - eit anlegg til rundt 3000 kroner, som spelte kirsebær med dei store.....
    Brukthandel er også svært miljøvenleg.
    Og så er det spennende å prøve det man har funnet/kjøpt.Det er alltid lov å håpe på god billig lyd.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.279
    Antall liker
    9.519
    Torget vurderinger
    2
    Et besøk på gjenbrukstasjonen for å levere noe defekt kjøkkenskrammel førte til at jeg fikk meg et kamera/mikrofonstativ jeg vært på jakt etter lenge . Perfekt for å plassere målemikrofonen.
    Topp tilstand med kulekode Benro BH1, nypris 2200 kr
    Manfrotto 190XB
    Capture.JPG


     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.754
    Antall liker
    10.474
    Sted
    London
    Hva er egentlig et par med Celstion Ditton 22 verdt? Disse er satt til 40 pund, med mellomtone og diskant på den ene skadet, så må repareres / byttes?
    856AF4E4-1CB5-4B60-8701-EBBA0BA189E4.jpeg
    72B67C2F-2BDE-4AFA-BC67-95035863A0C4.jpeg
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    De spiller like fint med inneklemt senterdome. Du kan fikse det med dobbeltsidig tape på enden av en BIC-penn. Fest i senter og trekk ut domen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn