Dagen i dag...............

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Vell kona og barna reiser på festival i dag deretter til svigers til mandag, og da er det endel ting som må gjøres....

Mure i gjen pipeutaket i stua som kom i konflikt med lydveggen...Aldri prøvd før men det går vel bra..Vaske klær ...Slappe av

Ellers vil det bli musikk lytting hele helga,og det spilles høgt slik det dominerer omgivelsene... Ingen avbrytende momenter med andre ord...

Fortsetter været med regn slipper jeg plenklippingen også....

8)

S

slowmotion

Gjest
Har klippet plenen og tatt ned et gjerde.
Nå er jeg litt sånn stiv i maska som man blir når man er akkurat litt for lenge ute i solen...

Dessuten rakk jeg postkontoret, de hadde litt vinyl til meg, gitt... :D

;)

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen
Har vært så "lur" og tatt på meg en ekstra jobb....mangel på håndverkere osv...

Så i dag så var det å sparkle gipsplater i en ny enebolig i mange timer.

Skal heldigvis ikke på jobb i morgen...*skål*

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
563
Sted
Stockholm
Dagen i dag har gått med til å gjøre reint huset.. Nå ligger jeg på sofaen å pleier virusene i kroppen min. Gått å hangla med vond hals og feber i flere uker nå, begynner å bli pissed.. Ligger å hører på nye til Ozzy nå, ganske kul skive med overraskende bra lyd! ::)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
... har gått med til å veie en båt (med vekslende hell grunnet dårlig utstyr), mye musikk, mer musikk, litt pils, tankevirksomhet rundt min neste HTPC, èn platebestilling, HFS, enda mer musikk, mer tankevirksomhet rundt det evigvarende oppussingsarbeidet mitt( :p ) og kvelden går vel med sammen med naboer og musikk og en liten whisky, tenker jeg. Fin dag.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Vel så langt har jeg ikke gjort noe på lista til konemor ;D ;D

Men du så mye musikk jeg har hørt Igjennom .Fikk besøk og da måtte det brifes og spilles
Og helt typiskt servert med alt for høgt volum......

Før disse gutta forlot åstedet var di begge forelsket i mari boine.Noe di absolutt ikke ville høre på først..

8)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
DYNAMIC1 skrev:
Før disse gutta forlot åstedet var di begge forelsket i mari boine.Noe di absolutt ikke ville høre på først.. 8)
Hvor bra spiller egentlig anlegget ditt? ???

Kanskje jeg skulle vært på beøk hos deg. Brått liker jeg Boine, Scissor sisters, jazz og samtidsmusikk. ;D
Har du samme kvalitet på bildefremvisning så nyter jeg brått "Pirates of the Carribian" og Woody Allen-filmer også.

Nyt helgen med god musikk. ;)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.761
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg og naboen har jobbet med å skifte ytterdører på 4-mannsboligen i dag.

Ut med den gamle baktdøra, inn med den nye - alt hunky dory. Klart for fuging og foringer i morgen.

Matpause, slappe litt av.

Ut med døra på framsida, montere sammen dørkarm.

Prøve å sette i dørkarm - hmm? Karmen er for høy???

Måle, sjekke - tilgjengelig plass i høyden = 2m, høyde på dørkarm = 2,07 m. Hva i heiteste??? Har naboen målt eller bestilt feil?

Sjekke innpakning av selve døra - 10x21. Akkurat, ja. Levert dør er for stor for døråpningen, og noe større hull i høyden er det ikke plass til.

Sjekke ordreseddelen - bestilt dør 10x20. S@bla byggmakker har levert feil dør...

Sjekke nøkler... Ok - nøkkel fra bakdøra passer ikke i framdøra (dørene var bestilt med lik låsesylinder). Da er det lagergutta på byggmakker som er analfabeter... Da har de vel den døra som vi egentlig skulle ha på lager, så vi får tak i den i morra. :mad: :mad: :mad:

Helsikkes gjeng - jeg hadde andre planer for morgendagen enn å montere den døra som vi skulle ha fått inn i dag!

Johan-Kr

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Dagen i dag

Ble brukt på husvisning med prinsessa og konemor.
for og si mildt dit hadde jeg ikke mye lyst og dra etter og ha lest prospektet

Gammalt hus bygd i 64 boarealet er ca 200 kvadrat .

For og ta de verste først
Ikke vedlikeholdt på 10 12 år ,taket lekker og må skiftes stor fukt prosent i kjeller og må utbedres graves rundt hele veien,Og da mest sannsynligt vann/kloakk systemet oppgrdares.Og selvfølgeligt hele det elektriske annlegget

Ikke noe isolering i vegger og snakke om heller +hele kjøkkenet må byttes,alle gulv må også skiftes/legges,innvendige tak er ikke bra di heller med store stygge gipsplater.

Alle vinduer er også i dårlig condis.Og alle dører utenom ytterdøra da som var i god forfattning + alle tusner av detaljer som ligger der....

Så litt skryt
Meget bra beliggenhet
Og for en kanon tomt,sol hele dagen Nesten helt flat tomt med panoramautsikt ut fjorden...Wow
Og det aller beste er jo nedgravd kjeller leilighet i murstein på ca 90 kvadrat meter
Som bare venter på poppen.

Og spillerom/hjemme kino & surrerundt lyd kan da realiseres i egen bås......

Jeg ble altfor gira på denne rønna må jeg innrømme

:)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvis du ikke er en hyperaktiv rørlegger+elektriker+snekker+maler+ + + så høres dette huset ut som noe man burde holde seg langt unna... Eller sette fyr på og begynne helt forfra med noe nytt... :eek:

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1
Komponenten skrev:
Hvis du ikke er en hyperaktiv rørlegger+elektriker+snekker+maler+ + +
Alle skikkelige mannfolk er jo naturligvis alt dette 8) 8) 8) ;D ;D ;D

En vemodig dag i dag, har nettopp solgt motorsykkelen min :(
.....men det positive er at i morra kjøper jeg trolig en ny gammal en ;D
Og så har jeg bursdag i morra......

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gratulerer med morradan Haubokk. :D

Dagen i dag ? Jobbet fra 08:00, middag, tømte bilhengeren etter det siste prosjektet som var omlegging, balansering og skifte av hjul på 2 biler og en boggihenger. Nu står det jomfruelige dekk på det meste av kjøretøyparken. ;) Morgendagen går nok med til å sjekke evt justere bremser på hengeren, for der tok det ikke mye. :( Joda når man har leketøy blir man ikke arbeidsledig, eksosanlegget på den ene bilen tok kvelden i går også. Er SÅ lite glad i å sveise stål som har konsistens som flatbrød. :p Får se om ikke det blir inkjøp av nye rør ? ::)

Topp Bunn