Dact?

EspenW

Medlem
Ble medlem
28.11.2006
Antall liker
0
Noen som har testet preamp og riaa-modulene derfra?

E

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.556
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Yep, RIAA CT-100 + 2xpower supply CT-102, i kabinett fra HiFi-2000 kjøpt via Audiophonics.fr. Samme RIAA som NLE-17, og riktig bra saker. Bilde her: http://www.hifisentralen.no/forumet...ience-stereo-i-seks-kanaler-2.html#post964305

Nøytral og klar lyd med bra justeringsmuligheter for gain og pickup-last. Eneste lille problem var at den ene medfølgende SMPS strømforsyningen lagde litt pipelyd, men det forsvant av seg selv etter noen måneder. Jeg kommer aldri til å bytte RIAA-trinn igjen...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.038
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har også en NLE 17 (CT100)
Riia som gjør det den skal - og vel så det.
Denne skal jeg aldri kvitte meg med. Står ubrukt nå pga. bedre riia i hovedanlegget, men skal bruke den i et #2 oppsett i kjelleren.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
For å nyansere litt.. Har hatt NLE 17 i mange år og var svært godt fornøyd med den. Spesielt etter at jeg fikk laget en custom psu til den. Den ble etterhvert erstattet med bedre riaa trinn her og jeg har i grunnen aldri sett meg tilbake, men ikke fordi NLE riaa'en var dårlig på noen måte. Først var det den integrerte riaaen i EAR 864 som tok meg med storm, den finnes i en stand alone utgave som jeg ikke husker navn/nr på i farten. Dette er et av de største riaa bargains jeg har hatt i hus! Ellers har det blitt dyre rørbaserte riaa trinn som har fått innpass her. Det handler nok mye om preferanser og muligheter for å utforske referansene. En ting lærte jeg av NLE'en min, og det var behovet for justeringer både ifht last og gain for å være safe i forhold til fremtidige pickuper. Det var en knakende god riaa for pengene, men etter nye utgaver av NLE/Dact riaaen med nye priser tror jeg ikke spranget opp til EAR sin stand alone riaa er så stort. Prisen å betale er mindre justeringsmuligheter, men på den andre siden kan for mange justeringsmuligheter gjøre en stakkar tullerusk. Brukte flere gode pickuper på EAR riaaen og testet den opp mot habile riaa trinn uten at jeg byttet den før Aesthetix Rhea kom innom.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde NLE 17 i mange år. Jeg likte den så godt at jeg byttet den ut med en NLE 22. Den er enda bedre, men 17 sopte gulvet til de grader med Electrocompaniet ECP 1 i sin tid.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.207
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Hadde engang en preamp modul, eneste som var bra, var volum-pot/attenuatoren.

Arne K

Topp Bunn