I dag fikk jeg en forferdelig ulyd i anlegget ved ca 1kHz. Forferdet begynte jeg å operere forsterker, bytte kabler, bytte forsterker, bytte pre, men ingenting hjalp. Da slo det meg at det måtte være DACen. Jeg har i ca. et halvt år brukt Cambridge DacMagic, og forøvrig vært godt fornøyd med denne, men i dag skjedde det altså. Jeg nappet ut alle kablene fra den og tok den frem. Så ingenting, luktet ingenting og den virket grei. Tok ut nettadapteret bare for å se på det og idet jeg tok tak og dro, dro jeg av hele toppdekslet på den og det sprutet plastbiter fra de tidligere skruefestene! Jeg dro ut resten av det som satt igjen i veggen og forstod hvorfor plastikken var blitt ødelagt. Transformatoren var så varm at jeg brant meg på den!
Jeg pakket adapteret, dekselet, DACen og alt medfølgene utstyr i en pose og løp ned på hifiklubben. Der sa de at det sannsynligvis bare var en feil i adapteret og de bestilte et nytt. Er dette sannsynlig? Jeg mener; En trafo av den størrelsen bør være såpass robust at den skal tåle en liten DAC på slep? Personlig tror jeg det er noe galt inni DACen som har ødelagt adapteret, men jeg kan jo selvfølgelig ikke hardnakket påstå noe jeg ikke egentlig har den fjerneste anelse om...
Noen som har opplevd lignende?
PS! Kan dette være hele grunnen til at effektforsterkeren min har blitt unormalt varm i det siste? Eller kanskje et felles opphav? Måler 236V i stikk, så dette kan vel ikke være problemet?
Håper noen kan hjelpe meg litt her!
Harald
Jeg pakket adapteret, dekselet, DACen og alt medfølgene utstyr i en pose og løp ned på hifiklubben. Der sa de at det sannsynligvis bare var en feil i adapteret og de bestilte et nytt. Er dette sannsynlig? Jeg mener; En trafo av den størrelsen bør være såpass robust at den skal tåle en liten DAC på slep? Personlig tror jeg det er noe galt inni DACen som har ødelagt adapteret, men jeg kan jo selvfølgelig ikke hardnakket påstå noe jeg ikke egentlig har den fjerneste anelse om...
Noen som har opplevd lignende?
PS! Kan dette være hele grunnen til at effektforsterkeren min har blitt unormalt varm i det siste? Eller kanskje et felles opphav? Måler 236V i stikk, så dette kan vel ikke være problemet?
Håper noen kan hjelpe meg litt her!
Harald