Dac

Simon

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Kan noen anbefale en rimelig god dac, prisleie 2-3000kr

Mvh Simon

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
det virker som at dac er blitt et "must" i lydmiljøet ! har bare hørt min egen Cambridge DacMagic og fikk hakeslepp da jeg koblet den opp !

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
mikefish skrev:
det virker som at dac er blitt et "must" i lydmiljøet ! har bare hørt min egen Cambridge DacMagic og fikk hakeslepp da jeg koblet den opp !

mvh. s,
Det er i alle fall et must for oss som satser på nye medier som streaming og HDD. For de som tviholder på cd-avspilling som media er selvfølgelig ikke ekstern DAC noe must hvis spilleren har en god innebygget. Ekstern DAC gir kun bakoversveis hvis den er bedre enn den innebygde i spilleren.

Min brors Xindak Muse låter selvsagt bedre enn min kombinasjon av drev + Audio Alchemy DDE1, så han måtte hatt noe nyere og bedre for å få håret blåst bakover. En ny Beresford vil nok gi ham et løft, men neppe stort nok til å få bakoversveis. Han må nok opp i en klasse over DacMagic også for at det skal være noen forskjell å snakke om.

Men dette vet du selvsagt fra før. Man får jo det man betaler for, men en cdp skal være ganske god for å danke ut en moderne DAC, uansett prisklasse. Såfremt den ikke er direkte missmatch.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja jeg har bare hatt spillere i 2-3000 kr-klassen de siste åra,samt eldre spillere som Rega Planet 1 & Arcam CD 73 og da var Cambridge'n virkelig et løft.

mvh. s,

Simon

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Takk for svar, det er fra laptop til forsterker ved spilling på spotyfi jeg antok lyden ville få seg et løft med bruk av dac.
Cambridgen tror jeg at jeg går for :)

Mvh Simon

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
drøy 'an litt Simon.her på forumet er det mange og delte meninger.undertegnede har bare moderat peiling.

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
mikefish skrev:
ja jeg har bare hatt spillere i 2-3000 kr-klassen de siste åra,samt eldre spillere som Rega Planet 1 & Arcam CD 73 og da var Cambridge'n virkelig et løft.

mvh. s,
Da stiller du i samme bås som meg som bruker en gammel DAC på rimelige drev.

@Simon: Cambridge er vel alle enige om at er en god DAC til pengene. Eneste motforestilling vil være at den som alt annet ikke passer til enhver kombinasjon, så man kan ikke velge DacMagic blindt. Hvis anlegget låter sånn passe varmt skulle den fungere fint. Er anlegget litt i den kalde retningen så ville jeg heller sett på f.eks. Abrahamsen i den prisklassen.

Simon

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Hei folkens, DK forsterkeren jeg har, er rimelig varm i lyden, men nå ble jeg litt i tvil hva jeg skal gå for ???
Mvh

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Simon skrev:
Hei folkens, DK forsterkeren jeg har, er rimelig varm i lyden, men nå ble jeg litt i tvil hva jeg skal gå for ???
Mvh
DacMagic'en legger ikke til noe spessielt på lyden.. så det tror jeg blir bra. DEn heller mer mot det nøytrale! Hadde du ikke hatt en forsterker med "varm" klang (som di kaller det..), så kunne f.eks Abrahamsen vært å sjekke ut... Men tror det blir for mye av det "gode".

Simon

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Da takker jeg så mye for svar, ha en fortsatt fin dag
Mvh Simon

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Med ditt oppsett, så tror jeg DacMagic vil passe flott og gjøre underverker.
Legg først ut en annonse på bruktbørsen. er du heldig så får du en til rundt 1500kr-1800kr. Skulle det bli missmatch, så selg den uten tap ;)

Topp Bunn