Dac under 10k

Duckand

Medlem
Ble medlem
28.01.2009
Antall liker
0
Jeg vurderer å kjøpe meg en dac igjen, etter å egentlig ikke ha blitt særlig imponert over dacmagic. Gikk tilbake til dacen i onkyoen, og selv om streaming lyden ble noe dårligere, var det til å leve med. (rippet med høyeste kvalitet i itunes)

Mitt oppsett består av focal 836, Onkyo 875 receiver, parasound a23 og Meridian 507 cd-spiller.
Jeg er godt fornøyd med lyden fra cd, men etter å ha satt opp min apple airport express har jeg digitalisert hele cd samlingen min, og styrer alt via iphone. Moro ja, men når jeg lytter til musikk, faller valget enkelt på min vinyl eller platespilleren min.

Mitt spørsmål er som følger: Hvor langt vil jeg komme med nevnte abrahamsen dac (Jeg kan kjøpe den for 3200)
Vil den i det hele tatt være en grei match i mitt oppsett? Jeg kan gå litt opp i pris, om det er verdt det. (ikke høyere enn 8000) men da vil jeg gjerne ha en dac som kan slå min meridian 507.
Jeg lurer og på hvorvidt det i det hele tatt er verdt å kjøpe, da resultatet jo blir noe begrenset med en onkyo 875. (5.1)

C

Cyber

Gjest
Med 875 som pre blir vel det uansett en flaskehals om du ikke kjører pureaudio da signalet blir digitalisert og kjært i Onkyoens egen DAC etter ankomst. Jeg har selv en Beresford Caiman til 2000 som spiller bedre enn DacMagic gjorde her....

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Antall liker
1
Music Hall har en Dac til ca. 7 tusen. Har aldri hørt den, men hvis kvaliteten står i stil til CD-spilleren deres, så bør den være bra.

mvh.

Duckand

Medlem
Ble medlem
28.01.2009
Antall liker
0
Men om jeg kjører RCA fra en eventuelt dac, og inn i i la oss si tape inngangen på Onkyoen. vil fortsatt den integrerte dacen i onkyoen tukle med signalet?
Jeg kjører pure audio normalt i stereo ja.

Topp Bunn