Transport og import DAC på fly?

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.580
Torget vurderinger
30
Skal reise nordover i juleferien til mine kjære foreldre. De er veldig glad i musikk, og har forsåvidt et greit anlegg med noen Mission-høyttalere og en NAD C352. Som nordlendinger er vi smått fulle i lag, og da skal mamma alltid vise fram "verdens beste høyttalere".
Med mobiltelefonen direkte i forsterkeren gjennom 5 meter lakrissnøre av en aux-kabel er jo ikke dette en like hyggelig opplevelse for minstemann i huset (meg), som har blitt litt kresen med årene.

I den sammenheng tenker jeg å gi min lille aldri-i-bruk DAC i julegave til pappa.

To the point, har noen her prøvd å fly med en Abrahamsen A-DAC II (eller andre dacer) i kofferten? Kan jeg risikere å få evakuert og stengt hele flyplassen, eller går det sannsynligvis helt fint?

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Polstre den godt. Ikke ha plumpudding i samme koffert.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har flydd med langt rare ting i carry-on.. Ingen fare. Bare ta den opp i sikkerhetskontrollen..

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det var en fyr på head-fi.org som fikk litt trøbbel av en hjemmelaget hodetelefonforsterker i håndbagasjen. En liten pastilleske i blikk med noen få elektriske komponenter og stappet full av ledninger og brytere, koblet til en større boks i metall så tydeligvis ikke så bra ut på røntgenapparatet. ;)

..Men en DAC kan jeg aldri tenke meg er noe problem. Ta med bruksanvisningen som "dokumentasjon" i verste fall. I innsjekket bagasje blir det aldri noe problem, hvis du reiser med mer enn håndbagasje, da.

Topp Bunn