Dac, men hvilken.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.261
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Står på trappene til å prøve en ny dac, har nå en modifisert Parasound 1000 dac. Dn låter egentlig utrolig bra, ivertfall til prisen.
Har hørt en Ps Audio Dac Digital Link III, den ga mersmak. Liker den åpne og luftige lyden den gjir, samt at den har en liten varme i klangen jeg liker godt.
Den er selvfølgelig en het kandidat, men finns det alternativer til denne jeg bør vurdere.
Prisklassen rundt 6 lapper ca.
Ps Audio dacer er det lite av på brukten, så om noen har å vruderer å selge, skrik ut.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.444
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Min RME ADI-2 er ikke siste ord i DAC, men til 6500,- er den absolutt verd en lytt.

Ø

Øivind

Gjest
Valentino skrev:
Min RME ADI-2 er ikke siste ord i DAC, men til 6500,- er den absolutt verd en lytt.
Absolutt. Dette er MYE dac for de pengene du har tenkt å bruke.

Hender også at en finner disse brukt.

Edit: Kanskje ikke spessielt "varm", men oppløst, kontrollert og aldri slitsom å høre på.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
På tide med litt reklame for Benchmark DAC-1 - som jeg er veldig fornøyd med.

En brukt Benchmark DAC-1 får man for rundt 6.000 kroner.

Jeg har to stykker allerede og kjøper sannsynligvis en tredje ved neste passende korsvei. Det fremgår av signaturen min hva jeg ellers har av utstyr – og Benchmarkene mine henger absolutt godt med i svingene. De leverer en avslappende, luftig og glatt lyd – uten den minste antydning til lyttetrettende unoter. Jeg ville ikke kalle klangen varm – det er å tøye begrepet for langt. Korrekt og nøytral er mer dekkende. Den ikke altfor tighte bassen på ProAcene mine får seg en bra oppstrammer. Barna – pluss broren min - har også hver sin Benchmark – stort sett i kombinasjon med EC elektronikk og Audiovector høyttalere. Benchmark DACen skal etter sigende – noe som stemmer med egne erfaringer – være helt upåvirkbar av kvaliteten på drivverket.

Er man i det manuelle hjørnet, kan man bruke Benchmark DACen som forforsterker også – man stiller den bare inn på variabel utgang – og vips har man en ikke så verst forforsterker. Riktignok bare med digitale innganger. Hodetelefonutgangen er også ganske god og strømsterk. Begge sønnene mine har versjonen med USB – den er noe dyrere, og heller ikke nødvendig i mitt trådløse oppsett med Squeezebox.

Det var dagens reklame. Lykke til!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.444
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Leikis. skrev:
Valentino skrev:
Mener du at du selger din for 6500,- eller er det den koster ny ?
Det er nypris. Min er ikke til salgs, for jeg bruker den til å digitalisere grammofonsignalet mitt. Den kan ADC også. Kjekk boks. Jeg kan ikke høre drivverk gjennom den.
Den eneste DACen jeg har hørt bedre lyd fra hjemme er Logitech Transporter, men nyprisen er 15k5 for tiden. Til gjengjeld er den langt mer enn bare en DAC.

Benchmarken Ulf-B nevner er også god. Hvis du går innom RME-vennetråden finner du en (gammel) blind shootout mellom ADI-2 og DAC1.

Topp Bunn