DAC - innspill verdsettes

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.470
Hei
Min nåværende CD-combo (Linn Karik/Numerik) fungerer aldeles utmerket, men det er jo ikke til å nægte for, at den har en del år på baken. Spørsmålet blir da om det er store ting å hente ved å prøve en ny DAC, sammen med Karik, evt verdere å gå for ny spiller. Ser at Ikemi nå selges brukt helt ned i 5000.-, og denne passer jo designmessig til resten av anlegget. Vil gjerne ha innspill/erfaringer rundt dette med nye DAC´er
Mvh
Steen

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Chord Dac64 er ett lurt valg (folk har brukt slike mot karik med suksess) teknisk ett bedre valg enn f.eks:
CIAudio VDA-2 (side 113 i Tone audio no 17. Laste den ned med linken og les med Adobe reader)
PM Audio her i norge forhandler CIAudio. Det kunne kanskje være mulighet for å få testet den mot karik fra dem?
Ring å hør.
Jeg tror av VDA2 er en dac som kan trives med karik, men du får prøve dette selv og se hva du synes.

Tja, mine forslag dette.

Karik har forresten word clock in opsjon, altså jeg tipper den vil trives aller best med en dac som kan styre drivverket via word clock slaving.

mvh

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.470
Takk for innspill.
Du har rett ang. slave/master funksjonen på min combo. Karik har CD-sync input, og dette er selvfølgelig noe jeg vil benytte meg av , også på en ny DAC. Spørsmålet er da hvor mange andre produsenter som har denne opsjon. Skal sjekke de du nevner.
Steen

Topp Bunn