Digitale avspillere DAC i 3-5000,- klassen

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Hallo godtfolk!

Er på utkikk en DAC, uten å egentlig ha særlig innblikk i hva som finnes på markedet i dette segmentet. Kriteriene er selvfølgelig kvalitet og ytelse, gjerne med muligheter for 2 stk. optisk input og minst 1. coax. Om noen har tips fra Torget er det bare til å kjøre på, brukt eller nytt spiller ingen rolle. Om det finnes gode løsninger for mindre penger er det heller ingen uting.

Tenker å benytte meg av optisk fra Apple TV3 og TV`en, ett ork å bytte mellom disse. Men der kan vel en splitter løse den saken om DAC kun har en inngang for dette. Coax inngangen vil bli brukt sammen med BD-spilleren min. DAC`en vil evt. bli koblet opp mot en Hegel H200 :)

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Antall liker
226
Torget vurderinger
5
Hegel HD11 til 4990,- hos Soundgarden

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Hei.

Hvilke høytallere skal dette spilles på ? Er ikke alt jeg vil anbefale fullt hegel oppsett på.

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Pr. i dag har jeg noen koselige JBL S190. Skal etterhvert gå til anskaffelse av noen som kanskje passer signaturen til H200 bedre. Har plukket opp i forbifarten at XTZ 99.36/ MK2 går hånd i hånd med H200. Ser ihvertfall disse har fått veldig god omtale, ihvertfall til sin pridklasse å være.

Andre tips taes selvfølgelig i mot :)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Mala: Se å få prøvd Sonus Faber--

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
Går du for XTZ 99.36 anbefaler jeg Hegel hd 11. Hegel og XTZ er noe av de bedre matchene der ute. Lykke til :).

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
189
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Arcam R Dac. Meget fornøyd!

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
407
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Det ble en Hegel HD11 :) Sitter å spiller på den nå, foreløpig er er den koblet med RCA til forsterkeren, men venter en kabel pakke fra Blue Jeans de neste ukene så da skal den få ett par balanserte kabler å kose seg med :) Karen bak disken sa jeg burde gi den en 50 timers innkjøring før den "løsnet", om det ligger noe i det er egentlig det samme.

En ting er ihvertfall rimelig hardtslående sikkert, lyden fikk seg et betydelig opp nå i forhold til tidligere i uken. Da gjikk lyden via apple tv -->TV-->RCA-->forsterker.

Har ikke prøvd å koble til Mac`en med USB enda da :) Jeg klager heller ikke over cd-lyden fra H/K BD-spilleren min koblet opp via Coax, nei dette var stas altså!

Topp Bunn